FredrikR FredrikR skrev:
som var kvar i flaskan sedan helgen.
Och den tror du vi går på???
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Nu får ni hjälpa mig lite här, jag fattar inte hur jag ska göra.
Är i slutet av renoveringen av ett sekelskifteshus och har kommit till trädgården.
Har försökt göra allt enligt gamla metoder och materialen har valts utifrån vad som var a la mode vid tiden.
Men så trädgården, jag ska plantera parkslide.
Måste man verkligen gräva ner den 5 meter för optimal rotsystemutbredning, eller är det bättre att köra plantan genom kvisttuggen för att få god spridning? Alla verkar tycka olika och akademikerna har inte studerat färdigt ens efter 100 år.
Skulle vilja att den ramar in köksträdgården, så då kan man väl lägga en pressening i mitten ovanpå vilken man sår sina örter?
Rabarber är så 1800-tal känner vi.
Glöm inte att plantera på grannens tomt mest!!! Och bygg ett hönshus med vattendamm och smörjgrop. oxå på grannens tomt!
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur lång är en finsk långburk då?
En burk Karhu-öl med en björndesign och texten "Täyttä olutta", vilket indikerar full maltöl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag visar väl på nytt eftersom du tydligen inte ids läsa tråden
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hemskt med den här alkoholromantiseringen på en måndag, ta er samman![bild]
Fel tråd men vi åt korv med bröd och stark senappi.
Btw, är det måndag?!
Senap får allt att smaka godare. Fast inte ens senap kan rädda jäst fotsvettig druvjuice
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag visar väl på nytt eftersom du tydligen inte ids läsa tråden
Ids?! 😢 Om det vore så enkelt... 😢😢 Sen denna tråd startade har jag sänkt 14 långa varje kväll och av någon obegriplig anledning är minnet inte vad det brukade vara...
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Tänk om bolaget kunde ta in bra finsk eller litauisk öl istället för mycket av skiten som säljs idag…
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ids?! 😢 Om det vore så enkelt... 😢😢 Sen denna tråd startade har jag sänkt 14 långa varje kväll och av någon obegriplig anledning är minnet inte vad det brukade vara...
Det är absolut det där internets fel
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tänk om bolaget kunde ta in bra finsk eller litauisk öl istället för mycket av skiten som säljs idag…
Tar dom in hemskheter som Lapin kulta❓
 
Bättre än Pripps i alla fall
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
De är bara för det som serveras på finlandsbåren.
Börjar man med ett par rejäla groggar så fungerar lapin kulta. Efter ett lapinkulta är det oftast väldig sjögång då brukar lapin kulta smaka riktigt bra. Eventuellt en grogg till. Sen blir den riktigt god.
Sen dagen efter inser man att de va för mycket vatten i groggen. Eftersom man ofta mår så risigt. sen inser man att det måste vara ölen

Sen till helgen när lapin kultan man köpte i tax freen är slut då blir lapun kulta man köper. För minnas kryssning
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tar dom in hemskheter som Lapin kulta❓
Joo, och till typ knappt halva priset mot hos er... Kanske svenskarna vet det rätta värdet? 🤔😂😉
 
S Saelen skrev:
Bättre än Pripps i alla fall
Alltså vi talar om öl
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Joo, och till typ knappt halva priset mot hos er... Kanske svenskarna vet det rätta värdet? 🤔😂😉
Dom måste ha högre pris här när dom säljer så få burkar. Men när dom bara konkurrerar mot svenskt öl så säljer det tillräckligt för att gå med vinst med lägre pris.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
De är bara för det som serveras på finlandsbåren.
Börjar man med ett par rejäla groggar så fungerar lapin kulta. Efter ett lapinkulta är det oftast väldig sjögång då brukar lapin kulta smaka riktigt bra. Eventuellt en grogg till. Sen blir den riktigt god.
Sen dagen efter inser man att de va för mycket vatten i groggen. Eftersom man ofta mår så risigt. sen inser man att det måste vara ölen

Sen till helgen när lapin kultan man köpte i tax freen är slut då blir lapun kulta man köper. För minnas kryssning
Handla ölen innan du tar groggen så slipper du komma hem med Lapin Kulta
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
finlandsbåren
Det är ju en tråkig plats att vara. Nära döden upplevelse?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.