Har också gått i tankarna på gasolgrill, men det är ju en djungel!

Har idag en weber 57a som är 12 år gammal och den ska jag ha kvar, så vad ska man satsa på?

Har ingen direkt budget men inte mer än kanske 20k
 
R
B Boende45 skrev:
Det handlar inte enbart om resultatet från grillningen även om det naturligtvis är viktigt.

Att ställa ner ölen eller vinglaset på sidobordet på en Genesis är närmast en religiös upplevelse och varje man är värd denna känsla.

Vad jag vill ha sagt är att Napoleon och Broil King också är bra grillar men varför nöja sig med second best.

Har man lagt dom pengarna på fel grill har man också minskat sin livskvalitet under kanske 10 år framåt.
En Napoleon är ett snäpp upp från weber. Broilking är väl ungefär samma tycker jag.

Har weber någon grill med infraröd brännare förresten? En sak jag inte skulle vilja vara utan.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Har en Genesis II (2) med 3 brännare sedan 5-6 år och gjorde nyligen en större rengöring för första gången och den ser helt ny ut, och den står framme utan övertäckning året runt i saltstänkt läge. Hade tidigare en no-name gasolgrill som var helt slut och färdig för tippen till den tredje säsongen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fairlane
O oliven1 skrev:
bara massa gasolgrillar som nämns vilket inte kan klassas som riktigt grillar.
köp en kamado, kommer utklassa vilken gasolgrill som helst
Klart det kan klassar som riktiga grillar. Du kallar det ju själv gasol grill. Kamado är också fint, liksom kolgrill.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
R RoAd skrev:
Har weber någon grill med infraröd brännare förresten? En sak jag inte skulle vilja vara utan.
Det finns en Weber för 50' som har det. Jag skulle inte heller vilja vara utan det eller varför inte ställa ner ölen/vinet i istråget vid grillen? Vet man inte om de delarna så saknar man de säkert inte heller. Jag hade säkert varit nöjd med en Genesis utan infraröd brännare om jag köpt en sådan grill, men nu byter jag såklart inte ner mig från min Napoleon. 😉
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Klart det kan klassar som riktiga grillar. Du kallar det ju själv gasol grill. Kamado är också fint, liksom kolgrill.
att utgå från vad vad något heter så är man ute på djupt vatten eller kan man föra över det resonemanget på allt, platsgräs är gräs?

du kan aldrig jämföra en Kamado med en gasolgrill, inte samma sport.
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
bara massa gasolgrillar som nämns vilket inte kan klassas som riktigt grillar.
köp en kamado, kommer utklassa vilken gasolgrill som helst
Nu var det ju en gasol som efterfrågades
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nu var det ju en gasol som efterfrågades
men man kan väl alltid komma med alternativ, skadar inte?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Det handlar inte enbart om resultatet från grillningen även om det naturligtvis är viktigt.

Att ställa ner ölen eller vinglaset på sidobordet på en Genesis är närmast en religiös upplevelse och varje man är värd denna känsla.

Vad jag vill ha sagt är att Napoleon och Broil King också är bra grillar men varför nöja sig med second best.

Har man lagt dom pengarna på fel grill har man också minskat sin livskvalitet under kanske 10 år framåt.
Grill med öppet lock, tom tallrik med grillspett och ett glas öl på en träterrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Precis så. 👌🍻
 
Det blir godare grillat med kolgrill.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
O oliven1 skrev:
men man kan väl alltid komma med alternativ, skadar inte?
Absolut, men vilken grill rekommenderar du då till frågeställaren? Typ Kamado, har vi förstått, men vilken modell, helst ungefär samma grillyta och inom budget.
Eller för all del, vilken grill rekommenderar du, strunta i budgetbegränsningen, och varför.

Kamado har fördelar helt klart, men också nackdelar.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Absolut, men vilken grill rekommenderar du då till frågeställaren? Typ Kamado, har vi förstått, men vilken modell, helst ungefär samma grillyta och inom budget.
Eller för all del, vilken grill rekommenderar du, strunta i budgetbegränsningen, och varför.

Kamado har fördelar helt klart, men också nackdelar.
rekommendera fritt så är big green egg överlägsen.
men du får en kamado sumo för drygt 10 000 i den storleken.
sen kan du köpa en billigare än så med men dom har jag aldrig testat så kan inte uttala mig.

ser mer eller mindre bara fördelar med mitt Egg, vad tänker du på för nackdelar?
röka, baka, grilla, pizza etcetera.
extremt hög temperatur eller låg.
håller värmen under lång tid kan utan problem köra på samma temp i 12 timmar +
kan styra temperaturen in på minsta grad, kan ställa in den på tex 120 grader så står den där konstant.
extremt snål på kol, kan använda samma sats med kol i veckor.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det blir godare grillat med kolgrill.
Nja det där har dom ju testat och det gick inte att känna nån skillnad sägs det, jag kör bara kom och nöjd med det även om en gasol står på önskelistan för att snabbt kunna grilla på en korv eller burgare.

Har iof en liten från Lidl men med engångs som jag provade bygga om för att kunna köra med pc10 så den har jag inte ens provat än 😬
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
O oliven1 skrev:
rekommendera fritt så är big green egg överlägsen.
men du får en kamado sumo för drygt 10 000 i den storleken.
sen kan du köpa en billigare än så med men dom har jag aldrig testat så kan inte uttala mig.

ser mer eller mindre bara fördelar med mitt Egg, vad tänker du på för nackdelar?
röka, baka, grilla, pizza etcetera.
extremt hög temperatur eller låg.
håller värmen under lång tid kan utan problem köra på samma temp i 12 timmar +
kan styra temperaturen in på minsta grad, kan ställa in den på tex 120 grader så står den där konstant.
extremt snål på kol, kan använda samma sats med kol i veckor.
Hur snabbt från att du dra igång kan du börja grilla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.