4774
N Niq skrev:
Jag tycker hon verkar ganska pigg
[bild]
Skönt 😀. Vår första katt, en britt blev biten precis vid svansroten och han fick dräneras via två rör och en rejäl dos antibiotika och antiormgift sprutor. Han var rejält sjuk men allt slutade bra iaf
 
  • Wow
SusoDus
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Skönt 😀. Vår första katt, en britt blev biten precis vid svansroten och han fick dräneras via två rör och en rejäl dos antibiotika och antiormgift sprutor. Han var rejält sjuk men allt slutade bra iaf
En tidigare katt blev biten i huvudet. Det var en vildkatt som vi tagit hand om så den jagade allt den hittade och komma ofta hem med något sår eller hade ont någonstans. Dens lösning var alltid att sova tills den kände sig bra. Den här gången sov den i stort sett 3 dygn den var bara uppe och äta. När vi väl insåg att den blivit ormbiten så var det försent att göra något annat än hoppas på det bästa och vänta. Efter 3 dygn så hade den ett trekantigt huvud pga allt var som hade samlats under huden från såren den fått. Så jag fick klämma ut en massa gammalt var och behandla såren med antibiotikasalva. Trevligare saker har man ju gjort. Men den blev helt bra sen.
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
En tidigare katt blev biten i huvudet. Det var en vildkatt som vi tagit hand om så den jagade allt den hittade och komma ofta hem med något sår eller hade ont någonstans. Dens lösning var alltid att sova tills den kände sig bra. Den här gången sov den i stort sett 3 dygn den var bara uppe och äta. När vi väl insåg att den blivit ormbiten så var det försent att göra något annat än hoppas på det bästa och vänta. Efter 3 dygn så hade den ett trekantigt huvud pga allt var som hade samlats under huden från såren den fått. Så jag fick klämma ut en massa gammalt var och behandla såren med antibiotikasalva. Trevligare saker har man ju gjort. Men den blev helt bra sen.
Tämligen exakt så där blev det på min Wiira. Kan inte direkt säga om det var ett ormbett, tveksamt faktiskt då vi inte har nå direkta ormar här, tror mer på att räven försökte nypa henne. Rävar har vi gott om, en gång hade jag en som försökte ta sig in genom kattluckan 😓

Det blev också så att jag fick klämma ur en stor "böld" med var. Som sagt, trevligare saker har man ju gjort. Hon blev också helt bra efteråt iaf.
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Idag känns han dyr.. den bortskämda lilla pälshögen 😻 beställde mat online.. för lite över 1000 kr!

Och skulle du fråga honom... så har jag inte beställt tillräckligt mycket! 😊
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Hade lite dramatik på framsidan idag:

🎵

Mors stora vovve på gräset gick,🎵

vinden i pälsen och solsken i blick.

Undrar och väntar och hoppas ändå,

bara jag slapp att så ensam här gå.🎵

Tasselitass, vem tassar där?

Smyger i gräset, en katt visst det är…

Randig är pälsen men Aida blir glad:

Åh, en kamrat det var bra, se god dag!🎵

Springer så dit i full galopp,

Gustav han flyr till höskullen opp.🎵

Åh, varför springer du undan min vän?

Mor lilla, be honom komma igen!

🎵

😎
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
SusoDus och 6 till
  • Laddar…
Maria T
D dicliff skrev:
Hade lite dramatik på framsidan idag:

🎵

Mors stora vovve på gräset gick,🎵

vinden i pälsen och solsken i blick.

Undrar och väntar och hoppas ändå,

bara jag slapp att så ensam här gå.🎵

Tasselitass, vem tassar där?

Smyger i gräset, en katt visst det är…

Randig är pälsen men Aida blir glad:

Åh, en kamrat det var bra, se god dag!🎵

Springer så dit i full galopp,

Gustav han flyr till höskullen opp.🎵

Åh, varför springer du undan min vän?

Mor lilla, be honom komma igen!

🎵

😎
Åh så fint! Läste och såg bilderboksteckningarna [inne i huvet] och önskar jag vore bra på att dikta eller teckna. ❤
 
Maria T Maria T skrev:
Åh så fint! Läste och såg bilderboksteckningarna [inne i huvet] och önskar jag vore bra på att dikta eller teckna. ❤
Tack!❤️
Det var mest på skoj!😂
Plankade ju en känd sång...🙄
Man måste få ha lite kul ibland.😇
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Bärra trivs bra i sin tröja, skönt både ute och inne när man har har sommarfrisyr och värmen försvann. 🌞
Perserkatt med sommarfrisyr bär en tröja, sitter på ett köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 15 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra trivs bra i sin tröja, skönt både ute och inne när man har har sommarfrisyr och värmen försvann. 🌞
[bild]
Vet han om att han är stilig som ett lejon i sin nya frisyr?!!!❤️
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Vet han om att han är stilig som ett lejon i sin nya frisyr?!!!❤️
Haha jag tror nästan det. 😻🐅
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Kl 9:30 En katt kommer in i kontoret och petar på mig. Vi går ut och myser lite på trappan. Jag går in, katten stannar ute.

Kl 9:45 En katt kommer in i kontoret och petar på mig. Vi går ut och myser lite på trappan. Jag går in, katten stannar ute.

Kl 10.00 En katt kommer in i kontoret och petar på mig. Vi går ut och myser lite på trappan. Jag går in, katten stannar ute.

Kl 10:15 En katt kommer in i kontoret och petar på mig. Jag ropar på den andra katten och vi går tillsammans en promenad. Jag går in, katterna stannar ute.

Kl 10: 50 Katt nr 2 kommer in i kontoret och beklagar sig. Hon vill ha sällskap på toa.

Kl 11:15 Undrar vad som händer då...

Edit Kl 11.18 En katt kommer in i kontoret och petar på mig. Vi kommer nu att gå ut och mysa lite på trappan. Jag kommer att gå in, katten kommer att stanna ute....
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 8 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Kl 11:15 Undrar vad som händer då...
Jag gissar att en katt kommer in på kontoret.
 
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Alfredo Alfredo skrev:
Jag gissar att en katt kommer in på kontoret.
Skedde först kl 11:18. Jag är nu tillbaks på kontoret och katten ute...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Min katt ligger inne på sofflocket och rör sig inte en mm.. trots att solen skiner och fåglarna kvittrar utanför. Han gäspar lite o vinkar med en tass när jag kommer in i rummet.. men mer rörelse än det orkar vi tydligen inte.

Jag får sitta ute på trappen själv..
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
Snigla Snigla skrev:
Jag får sitta ute på trappen själv..
Du är välkommen till vår trapp om du vill ha sällskap! 😉
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.