Staffan_V Staffan_V skrev:
Ah, det där lär man sig den hårda vägen. Allt som man vill eller inte vill måste vara skriftligt och en del av kontraktet.
Ja verkligen. Dyr läxa till råge på det
 
Har själv flytspacklat i syfte att få plant golv och har då inte fått lika bra resultat som TS så jag förstår att hantverkaren är nöjd. Den målbild som verkar finnas tror jag handlar mindre om flytspacklande och mer om ytbehandling.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Hur går det med golvet?
 
A atomlab skrev:
Hur går det med golvet?
Jo, jag har slipat med en vägg/takslip jag köpte snabbt och lustigt på Jula. K80 och en timme senare fick jag fram lite härlighet och brutit ränderna en del.
Får låna en skurmaskin i veckan med grön rondell och ska gå över ett varv med den och förhoppningsvis rätta till vissa fel jag verkar ha gjort. Se bilder. I släpljus ser det förfärligt ut just nu. Det ser glansigt och glättigt ut men det är matt. Men med möbler och skuggor från den så kommer det se bättre ut.

Golvet var otroligt strävt innan jag slipade och nu är det mjukt och lent att gå på.

Har dammsugit och torkat med mikrofibertrasor.
 
  • Nyss slipat golv med synliga släpljus som visar struktur och slipresultat, del av en person syns längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slipat golv i ett ljust rum med synliga slipspår och reflektioner från sidoljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kingen101
  • Laddar…
så nästa steg är skurmaskin och grön rondell i veckan.
Har någon synpunkter eller feedback att kasta in i stil med ”hörru, gör såhär istället” så är jag idel öra
 
Tycker det ser väldigt fint ut!
 
  • Gilla
Jodåsåatt..
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Tycker det ser väldigt fint ut!
Tack! Lovar att uppdatera med slutresultatet också
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ser bra ut men använd bra munskydd när du slipar, kan tänka mig att det inte är det bästa dammet att andas in!
 
Tycker det blev snyggt!
Får man fråga vad det kostade att flytspackla och hur mycket / stort golvet var?
 
N Nyatag skrev:
Tycker det blev snyggt!
Får man fråga vad det kostade att flytspackla och hur mycket / stort golvet var?
Tack! Förlåt för sent svar. 70kvm vardagsrum/kök och 28kvm tvättstuga/extrarum - 110.000kr inkl rot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.