Hej.

Undrar om rykten som går är sanna ang att Dewalt ägs av B&D och i vissa fall är "upphottade" versioner?
 
R
Kör en kortfattad resumé.

Black & Decker äger DeWalt!

Black & Decker är inte en upphottad DeWalt om man inte med det menar att DeWalt är Black & Deckers proffsserie.
Det vore som att säga att Grön bosch och blå bosch är samma sak eller för den delen att AEG och Milwaukee är samma sak tex.
 
Black & Decker eier også Piranha - sagblader, bor, sandpapir osv. Dette selges også under Dewalt navnet i samme bokser, bare at de da er gule og ikke svarte. Prisen er også noe høyere da.
 
Om man tror att kvaliteten blir sämre enbart på grund av namnet på bolaget som äger varumärket, tänk på följande: Ferrari och Maserati ägs av Fiat-gruppen.
 
joflopp skrev:
Om man tror att kvaliteten blir sämre enbart på grund av namnet på bolaget som äger varumärket, tänk på följande: Ferrari och Maserati ägs av Fiat-gruppen.
Och följdaktligen hade exempelvis testarossan en hel del billig inredning från Fiat....
 
Är det bara jag som tycker att DeWalt har mer än sin beskärda del av "kampanjprodukter", riktigt rat där en B&D skulle vara ett bättre val?
 
Black & Decker har en XT serie. En semiproff serie. Den inneholder deler fra dewalt. Den serien er ikke direkte billig, men ikke så dyrt som dewalt heller. Solide oppbevaringsbokser følger med også. Den serien er perfekt for mange hemafixare.

Jeg vet ikke hva man har i mot Black & Decker jeg. Det jeg har, er jeg kjempe fornøyd med. De har selvsagt de billigste stikksagene og drillene og, men om man går litt opp i pris så er det en del fra black & decker som er ganske bra uten at det koster skjorta. Langt bedre enn kina maskinene iallefall.

Et eksempel jeg ikke har sett noen bedre løsning på, er bandsliperen XTA80EK.

http://blackdecker.no/powertools/productdetails/catno/XTA80EK/
 
Och stämmer det att SKIL i sin tur är en underserie till B&D? =)
 
Nä, SKIL ägs väl av Bosch ...
 
Black and Decker äger även Delta och Porter cable
 
Skil eies av Bosch.
 
Skil eies av Bosch.

Black & Decker er vel verdens største konsern når det gjelder verktøy.
 
Logiman skrev:
Black & Decker har en XT serie. En semiproff serie. Den inneholder deler fra dewalt. Den serien er ikke direkte billig, men ikke så dyrt som dewalt heller. Solide oppbevaringsbokser følger med også. Den serien er perfekt for mange hemafixare.

Jeg vet ikke hva man har i mot Black & Decker jeg. Det jeg har, er jeg kjempe fornøyd med. De har selvsagt de billigste stikksagene og drillene og, men om man går litt opp i pris så er det en del fra black & decker som er ganske bra uten at det koster skjorta. Langt bedre enn kina maskinene iallefall.

Et eksempel jeg ikke har sett noen bedre løsning på, er bandsliperen XTA80EK.

[länk]
Jag tycker Black & deckers batteri produkter är uerhört dyra. Du får klena batterier med t.ex. skruvdragarna, köp AEG istället. Där kan du börja tala semiproff.

Jag tycker generelt att man betalar för mycket för det fancy design.(xt serien) Ofta kan man köpa nån proff verktyg för samma pengar när de reas ut. Köp en proff 12v istället för B&D 18v, vilken som helst proff 12v skruvdragare är bättre och starkare.

Jag förstår inte när många sägar ,att B&D räcker för hemmapulare, när man för samma pengar kan köpa riktiga grejer.
 
B&D skruvdragare är inte värdelösa men dom är inte precis prisvärda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.