D Dilato skrev:
Fyi, det var propan (gasol) och syrgas dom använde.
Jag vet, det var som ett exempel där tändmetoden framgår, stålull och lite ström (12v räcker för att få glöd)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Annars funkar ett järnrör bra.
 
  • Järnrör stående vid en husgrund med lite gräs och löv på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bror Krantz skrev:
Om du bor så att du har skog alldeles intill så är en uggleholk för att locka till sig ugglor. Annars är nog en robotklippare det bästa (och dyraste) att rekommendera. Har provat bägge med gott resultat.
Problemet med robotklipparen som fungerar sommartid är att den står still från oktober till april. Tar jag inte hand om mullvadarna den perioden så ser gräsmattan ut som ett månlandskap till våren
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
De flesta äldre ljuddämpare är gängade in i cylindern, gänga bort, i med en gängad nippel med värmetålig slang.
[bild]
Nu skriver Canutos att: "Sätt en slang på avgasröret på gräsklipparen och anslut till mullvads/sork gångar i marken." inte att man ska skruva bort ljuddämparen.
Jag har 2 klippare, den ena med Honda motor och den andra med Briggs & Stratton motor och ingen av dessa har någon stos på ljuddämparen som man kan ansluta en slang på.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Nu skriver Canutos att: "Sätt en slang på avgasröret på gräsklipparen och anslut till mullvads/sork gångar i marken." inte att man ska skruva bort ljuddämparen.
Jag har 2 klippare, den ena med Honda motor och den andra med Briggs & Stratton motor och ingen av dessa har någon stos på ljuddämparen som man kan ansluta en slang på.
Kan du inte bjuda in närmsta raggare? En gammal V8 på tomgång gör garanterat jobbet.
Enkel anslutning av slangen på köpet om skruva inte är av intresse👍
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Kan du inte bjuda in närmsta raggare? En gammal V8 på tomgång gör garanterat jobbet.
Enkel anslutning av slangen på köpet om skruva inte är av intresse👍
Menar du att raggaren tipsar om vilken klippare som detta funkar på?
 
  • Haha
krillek
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Menar du att raggaren tipsar om vilken klippare som detta funkar på?
Exakt så menade jag, lycka till och ha det gött🐀🐀🐀🐀
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Exakt så menade jag, lycka till och ha det gött🐀🐀🐀🐀
Då knallar jag över till grannen och kollar imorgon!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.