Du ska inte bara ändra fiberriktningen så du får tvärved i den horisontella delen.
Du ska göra två delar med fibrerna längs med och med tapp, halvt i halvt, limplugg, domino eller något annat sätt sätta ihop delarna.

En enkel och mycket stark lösning att helt enkelt lägga bitarna omlott och göra en höger och en vänster och beskriva det som design.

Protte
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Jag fattar. Tack för ett konstruktivt svar.
Det kommer vara tre konsoler varav de två yttersta kommer vara fästa i väggarna på varsin sida och mittenkonsolen i väggen (blomtapet). M.a.o. kommer hatthyllan fylla hela utrymmet ovanför bänken.
De två konsolerna som sitter i yttre (gröna) väggarna borde ju inte behövas byggas på detta sättet (halvt i halvt) om de ska fästas i de gröna väggpartierna, då vikten kommer fördelas annorlunda då. Inte sant?

Däremot den som sitter i mitten förstår jag behöver snickras på det sätt du beskriver.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Bild
 
  • Blommig tapetvägg och träbänk med skor undertill i ett hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
D
A andnel skrev:
Bild
Snygg tapet! Varifrån är den?
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Snygg tapet! Varifrån är den?
Tack! Borås tapeter, Dahlia garden
 
H Hegge_ skrev:
Försänkt skruv med kullrig skalle är trevligt tycker jag.
Bra. helst i mässing.
Om det inte funkar kan TS borra ett djupare hål för skruven med 12 mm dia och sedan täcka med en träplugg. Båtfolk brukar göra så och i båthandeln finns allt lämpligt material.
 
  • Gilla
andnel
  • Laddar…
Kan meddela att jag byggde en egen konsol med fibrerna i rätt riktning. Satte ihop den med träplugg och trälim enligt konstens alla regler. Tack för feedback!
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.