4 252 läst · 55 svar
4k läst
55 svar
Problem med uppkoppling wifi adapter Hero Mitsubishi
Du behöver sätta upp en egen dns och peka om dns för just melcloud.com & via dhcp reka ut din egen dns server.The Tor skrev:Jag har samma problem och har jobbat som en galning med inställningar i var enda apparat här hemma. Nästa steg var att göra en reset på kylskåpet!
Jag har mailat support utan att få svar och jag har inget meddelande i min app.
Obegripligt att deras supportsidan inte innehåller någon information: [länk]
Allt annat kommer inte att fungera om jag förstått felet korrekt.
Och är det, der fel jag tror det är, tar det en 14 dar och jävla massa pengar för Mitsubishi att öht kunna fixa det från sin sida
Redigerat:
Medlem
· stockholm
· 2 132 inlägg
Då får vi hoppas att Mitsubishis första prognos om lösning till på måndag stämmer och att det inte är mer strul än dom trodde från början.
Vilken lättnad det blev när jag läste att det inte är endast jag som har problem utan att det kommer från Mitsubishis sida.
Har hållit på som en tok här hemma och felsökt efter att pumpen slutade svara på MELCloud appen och wifi mottagaren blinkar 2 gånger ”error” vilket enligt felkodslista indikerar på överlast på utedelen.
Kvarstår att se om Mitsubishi lyckas lösa detta till imorgon 😆
Har hållit på som en tok här hemma och felsökt efter att pumpen slutade svara på MELCloud appen och wifi mottagaren blinkar 2 gånger ”error” vilket enligt felkodslista indikerar på överlast på utedelen.
Kvarstår att se om Mitsubishi lyckas lösa detta till imorgon 😆
Du tittat nog i fel lista för två blink (var femte sekund) betyder:M Markus8 skrev:
"Check if the Router is connected to the Internet"
https://library.mitsubishielectric....oQFnoECB8QAQ&usg=AOvVaw1GUmEKxI8cR5gUqrPOk3JR
Jag har också problem sedan några dagar tillbaka. Tydligen något DNS-problem. Tydligen går det att lösa genom att styra om i routern, men jag väntar någon dag till så kanske Mitsubishi löser det. Rätt så dåligt av Mitsubishi. Minuspoäng.
Om det varit enkelt DNS strul så hade det tagit 3600s (1 timme) att fixa.
Problemet som jag förstått det är att de råkade skicka ut felaktigt namn i uppdateringen.
Detta namn finns inte över huvudtaget någonstans och till och med toppdomänen som namnet tillhör existerar ej.
Mao för att en ny uppdatering med rätt namn ska kunna ske måste prylarna först få kontakt via det icke existerande namnet.
Detta går ordna genom att de helt enkelt köper den icke existerande topdomänen och sen fixar det hela den vägen.
Problemet är tid för att köpa topdomän (med all admin det innebär då det inte är en standard topdomän) och sen tiden att få DNSen för topdomänen att lira.
ca två veckor (kanske kan gå snabbare om man slänger pengar på det) i administrations tid skulle jag gissa.
Till dess något svarar på det icke existerande DNS namnet kommer inte prylarna att kunna gå via melcloud.
Problemet som jag förstått det är att de råkade skicka ut felaktigt namn i uppdateringen.
Detta namn finns inte över huvudtaget någonstans och till och med toppdomänen som namnet tillhör existerar ej.
Mao för att en ny uppdatering med rätt namn ska kunna ske måste prylarna först få kontakt via det icke existerande namnet.
Detta går ordna genom att de helt enkelt köper den icke existerande topdomänen och sen fixar det hela den vägen.
Problemet är tid för att köpa topdomän (med all admin det innebär då det inte är en standard topdomän) och sen tiden att få DNSen för topdomänen att lira.
ca två veckor (kanske kan gå snabbare om man slänger pengar på det) i administrations tid skulle jag gissa.
Till dess något svarar på det icke existerande DNS namnet kommer inte prylarna att kunna gå via melcloud.
Stämmer inte.M MrDizzy skrev:Om det varit enkelt DNS strul så hade det tagit 3600s (1 timme) att fixa.
Problemet som jag förstått det är att de råkade skicka ut felaktigt namn i uppdateringen.
Detta namn finns inte över huvudtaget någonstans och till och med toppdomänen som namnet tillhör existerar ej.
Mao för att en ny uppdatering med rätt namn ska kunna ske måste prylarna först få kontakt via det icke existerande namnet.
Detta går ordna genom att de helt enkelt köper den icke existerande topdomänen och sen fixar det hela den vägen.
Problemet är tid för att köpa topdomän (med all admin det innebär då det inte är en standard topdomän) och sen tiden att få DNSen för topdomänen att lira.
ca två veckor (kanske kan gå snabbare om man slänger pengar på det) i administrations tid skulle jag gissa.
Till dess något svarar på det icke existerande DNS namnet kommer inte prylarna att kunna gå via melcloud.
TTL på melcloud.com är 5 minuter. Felaktiga svar cachas alltså max i 5 minuter.
;QUESTION
melcloud.com. IN A
;ANSWER
melcloud.com. 300 IN A 157.245.29.153
För negativa svar (NXDOMAIN) är TTL 86400s = 24h.
Icke tillämpligt här då det ligger post i DNS
;QUESTION
melcloud.com. IN SOA
;ANSWER
melcloud.com. 900 IN SOA ns-1967.awsdns-53.co.uk. awsdns-hostmaster.com. 1 7200 900 86400
/Höghus
Du har rätt. Jag kollade inte vad melcloud hade för TTL. 3600 var det vi brukade sätta på förra jobbet så jag bara drog det ur minnet och använde den siffran.Höghus skrev:Stämmer inte.
TTL på melcloud.com är 5 minuter. Felaktiga svar cachas alltså max i 5 minuter.
;QUESTION
melcloud.com. IN A
;ANSWER
melcloud.com. 300 IN A 157.245.29.153
För negativa svar (NXDOMAIN) är TTL 86400s = 24h.
Icke tillämpligt här då det ligger post i DNS
;QUESTION
melcloud.com. IN SOA
;ANSWER
melcloud.com. 900 IN SOA ns-1967.awsdns-53.co.uk. awsdns-hostmaster.com. 1 7200 900 86400
/Höghus
Sen som sagt ang hur de klantat sig, så kan jag ju har missat hur det hänger ihop med. (Hoppas det för att det ska bli snabbt fixat för alla )
Medlem
· stockholm
· 2 132 inlägg
Då stämde Mitsubishis prognos 👍