4 344 läst · 55 svar
4k läst
55 svar
Problem med uppkoppling wifi adapter Hero Mitsubishi
Hej!
Efter mycket om och men fick jag igång allt. Sen dök ngn uppdatering upp och hamnade i det här läget till slut. Jag har resetat wifi adaptern, avreggat melcloud kontot osv och gjort om helt från början utan resultat. Har någon haft liknande problem? Jag har lagt ett ärende till supporten men inte fått någon bekräftelse att de tagit emot som jag hade förväntat mig.
Ps Kan inte direkt påstå att jag är imponerad över melcloud appen ds
Efter mycket om och men fick jag igång allt. Sen dök ngn uppdatering upp och hamnade i det här läget till slut. Jag har resetat wifi adaptern, avreggat melcloud kontot osv och gjort om helt från början utan resultat. Har någon haft liknande problem? Jag har lagt ett ärende till supporten men inte fått någon bekräftelse att de tagit emot som jag hade förväntat mig.
Ps Kan inte direkt påstå att jag är imponerad över melcloud appen ds
Har du fortfarande problem? Jag fick problem igår. Min har fungerat fint i flera år men nu får jag inte tag på enheten via wifi.H He Bl skrev:Hej!
Efter mycket om och men fick jag igång allt. Sen dök ngn uppdatering upp och hamnade i det här läget till slut. Jag har resetat wifi adaptern, avreggat melcloud kontot osv och gjort om helt från början utan resultat. Har någon haft liknande problem? Jag har lagt ett ärende till supporten men inte fått någon bekräftelse att de tagit emot som jag hade förväntat mig.
Ps Kan inte direkt påstå att jag är imponerad över melcloud appen ds
Har gjort en full reset på wifi adaptern och jag har konfigurerat upp den igen, både mot router och wifi hotspot.
Jag ser att den blir ansluten till router, även till wifi hotspot när jag testar men den kommer ändå inte ut på internet. Trots att övriga enheter anslutna till router fungerar.
Har även resettat router .
Funderar på om melcloud har ngt bekymmer eller om ngt annat konstigt hänt.
WiFi i sig verkar ju lira, bara att enheten ej kommer ut på internet.
/Erik
Medlem
· stockholm
· 2 140 inlägg
Mitsubishi har något strul eller om det är uppdatering på någon server och bör tydligen vara avklarat på måndag .J jerkan81 skrev:Har du fortfarande problem? Jag fick problem igår. Min har fungerat fint i flera år men nu får jag inte tag på enheten via wifi.
Har gjort en full reset på wifi adaptern och jag har konfigurerat upp den igen, både mot router och wifi hotspot.
Jag ser att den blir ansluten till router, även till wifi hotspot när jag testar men den kommer ändå inte ut på internet. Trots att övriga enheter anslutna till router fungerar.
Har även resettat router .
Funderar på om melcloud har ngt bekymmer eller om ngt annat konstigt hänt.
WiFi i sig verkar ju lira, bara att enheten ej kommer ut på internet.
/Erik
Får hoppas att dom grejar det tills dess
Hade ju varit fint om de kunde trycka ut nån info exempelvis i appen isf?C Comfort Thomas skrev:
Men hoppas att det är på serversidan iaf, som du säger.
Vet du om det finns nån info/länk att läsa om detta?
Medlem
· stockholm
· 2 140 inlägg
Kanske är själva appen som uppdateras eller strular och då blir det svårt att få ut info.J jerkan81 skrev:
Ingen datanisse så slutade lyssna när jag hörde ordet server 😎
Vet inte om det finns info men finns det borde det stå på www.mitsubishielectric.se eller www.melcloud.se
Medlem
· stockholm
· 2 140 inlägg
Ja det vore bra om det börjar funka så fort som möjligt då många ringer och är desperata att det inte funkar.
Hur vissa kan vara så desperata när det handlar om en permanent bostad där man vistas och kan använda fjärren är ett mysterium!
Hur vissa kan vara så desperata när det handlar om en permanent bostad där man vistas och kan använda fjärren är ett mysterium!
Min wifipuck i enheten blinkar med 2 Error per fem sek. Vet inte vad den verifierar sin interne är anslutning mot men att den blinkar så gör ju att att man tänker att den inte är uppkopplad öht.
Den borde lysa som den ska o sen istället ge nån form av serverfel i appen.
Den borde lysa som den ska o sen istället ge nån form av serverfel i appen.
Medlem
· stockholm
· 2 140 inlägg
Om ni avvaktar till på måndag så bör det ha löst sig som det finns info om i tråden.
Jag har samma problem och har jobbat som en galning med inställningar i var enda apparat här hemma. Nästa steg var att göra en reset på kylskåpet!
Jag har mailat support utan att få svar och jag har inget meddelande i min app.
Obegripligt att deras supportsidan inte innehåller någon information: https://www2.melcloud.com/sv/Support
Jag har mailat support utan att få svar och jag har inget meddelande i min app.
Obegripligt att deras supportsidan inte innehåller någon information: https://www2.melcloud.com/sv/Support