Hej!

Efter mycket om och men fick jag igång allt. Sen dök ngn uppdatering upp och hamnade i det här läget till slut. Jag har resetat wifi adaptern, avreggat melcloud kontot osv och gjort om helt från början utan resultat. Har någon haft liknande problem? Jag har lagt ett ärende till supporten men inte fått någon bekräftelse att de tagit emot som jag hade förväntat mig.

Ps Kan inte direkt påstå att jag är imponerad över melcloud appen ds
 
  • Skärmdump av felmeddelande i en app under en uppdatering av fast programvara.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H He Bl skrev:
Hej!

Efter mycket om och men fick jag igång allt. Sen dök ngn uppdatering upp och hamnade i det här läget till slut. Jag har resetat wifi adaptern, avreggat melcloud kontot osv och gjort om helt från början utan resultat. Har någon haft liknande problem? Jag har lagt ett ärende till supporten men inte fått någon bekräftelse att de tagit emot som jag hade förväntat mig.

Ps Kan inte direkt påstå att jag är imponerad över melcloud appen ds
Har du fortfarande problem? Jag fick problem igår. Min har fungerat fint i flera år men nu får jag inte tag på enheten via wifi.
Har gjort en full reset på wifi adaptern och jag har konfigurerat upp den igen, både mot router och wifi hotspot.
Jag ser att den blir ansluten till router, även till wifi hotspot när jag testar men den kommer ändå inte ut på internet. Trots att övriga enheter anslutna till router fungerar.
Har även resettat router .
Funderar på om melcloud har ngt bekymmer eller om ngt annat konstigt hänt.
WiFi i sig verkar ju lira, bara att enheten ej kommer ut på internet.

/Erik
 
J jerkan81 skrev:
Har du fortfarande problem? Jag fick problem igår. Min har fungerat fint i flera år men nu får jag inte tag på enheten via wifi.
Har gjort en full reset på wifi adaptern och jag har konfigurerat upp den igen, både mot router och wifi hotspot.
Jag ser att den blir ansluten till router, även till wifi hotspot när jag testar men den kommer ändå inte ut på internet. Trots att övriga enheter anslutna till router fungerar.
Har även resettat router .
Funderar på om melcloud har ngt bekymmer eller om ngt annat konstigt hänt.
WiFi i sig verkar ju lira, bara att enheten ej kommer ut på internet.

/Erik
Mitsubishi har något strul eller om det är uppdatering på någon server och bör tydligen vara avklarat på måndag .
Får hoppas att dom grejar det tills dess
 
  • Gilla
Ronhja
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Mitsubishi har något strul eller om det är uppdatering på någon server och bör tydligen vara avklarat på måndag .
Får hoppas att dom grejar det tills dess
Hade ju varit fint om de kunde trycka ut nån info exempelvis i appen isf?
Men hoppas att det är på serversidan iaf, som du säger.

Vet du om det finns nån info/länk att läsa om detta?
 
J jerkan81 skrev:
Hade ju varit fint om de kunde trycka ut nån info exempelvis i appen isf?
Men hoppas att det är på serversidan iaf, som du säger.

Vet du om det finns nån info/länk att läsa om detta?
Kanske är själva appen som uppdateras eller strular och då blir det svårt att få ut info.
Ingen datanisse så slutade lyssna när jag hörde ordet server 😎
Vet inte om det finns info men finns det borde det stå på www.mitsubishielectric.se eller www.melcloud.se
 
Mailade supporten och fick svar att det är en bug i senaste uppdateringen som gör att man inte kan få kontakt med servern. De jobbar på att lösa det asap
 
Ja det vore bra om det börjar funka så fort som möjligt då många ringer och är desperata att det inte funkar.
Hur vissa kan vara så desperata när det handlar om en permanent bostad där man vistas och kan använda fjärren är ett mysterium!
 
Sittställning
Jag fick ett meddelande i appen om problemet, fick ni inte det !
 
Min wifipuck i enheten blinkar med 2 Error per fem sek. Vet inte vad den verifierar sin interne är anslutning mot men att den blinkar så gör ju att att man tänker att den inte är uppkopplad öht.
Den borde lysa som den ska o sen istället ge nån form av serverfel i appen.
 
Det verkar inte helt löst än
 
  • Skärmdump av ett service-meddelande om en teknisk issue med MELCloud.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Norrtull Norrtull skrev:
Det verkar inte helt löst än
Säger era enheter också att enheten inte har ngn internetanslutning?
 
  • Skärmbild av ett system för hemautomation som visar temperaturinställningar och statusmeddelande "Enheten är ej ansluten till internet".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har tappat helt melcloud, inget funkar alls. Men måste åka till landet och göra om allt upptäcker jag. Så som svar, ingen aning om funktionen för stunden.
 
Om ni avvaktar till på måndag så bör det ha löst sig som det finns info om i tråden.
 
Jag har samma problem och har jobbat som en galning med inställningar i var enda apparat här hemma. Nästa steg var att göra en reset på kylskåpet!

Jag har mailat support utan att få svar och jag har inget meddelande i min app.

Obegripligt att deras supportsidan inte innehåller någon information: https://www2.melcloud.com/sv/Support
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.