MathiasS MathiasS skrev:
Ja och det har jag fortfarande….
Är det kvävekilo eller luftkilo? Jag kör med 2.9 på bilen och 4.5 på släpet. Luftkilo.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Är det kvävekilo eller luftkilo? Jag kör med 2.9 på bilen och 4.5 på släpet. Luftkilo.
90-literstanken som jag fyller ifrån är det ju 10-12kg i och jag har aldrig hällt i något annat än luft i denna så här är det luftkilo som gäller….
 
Idiotiska lösningar.
Gufman hade en liten film om en Jeep -15, vet ej modell, som gick dåligt.
Problem var en ring med remsa magnet runt, där magneten spruckit och en bit saknades.
Ringen satt bakom start kransen, det var 14 timmars arbete att byta den.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
C
Isakare Isakare skrev:
Jag har fortfarande kilo i mina däck, det där med bar är bara bökigt, varför 3 siffor när det räcker med en.
"Vad ska du ha i däcken ??" 2 tack.
2 kPa? 😄
 
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
hsd
0,2 MPa
 
DennisCA DennisCA skrev:
Det ser ut som rå linolja och jag har tillräckligt stor erfarenhet av både kokt och rå att jag tycker jag kan identifiera det tillräckligt bra.
Jag tittade på burken igår och det står på den att det är rå, kallpressad linolja så rätt sort för syftet
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Vad är konsensus för rostskyddsbehandling när man köper sig en ny bil.

Köpa spray på jula/biltema, lämna in typ ditec?
Prisvärt eller bäst?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vad är konsensus för rostskyddsbehandling när man köper sig en ny bil.

Köpa spray på jula/biltema, lämna in typ ditec?
Prisvärt eller bäst?
Kontrollera med tillverkaren vad du får göra utan att påverka rostskyddsgarantin. Volvo har som krav att det är utfört på en firma för att garantin ska gälla
 
Köper man en ny bil så rostskyddar man för sin egen skull och ev garantier behöver man då sällan bry sig om ens......De är ju knappt värda nåt även om man inte rostskyddar.
Hade jag råd med en ny bil så skulle jag plocka ren den direkt undertill och köra till en riktig rostskyddsanläggning. Det är då en sån behandling verkligen gör nytta.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Jo men det hindrar ju inte att det var så man uttryckte sig förr, på vissa håll.
Kräks lite i munnen när jag hör sånt..
 
F
S Stefan1972 skrev:
Köper man en ny bil så rostskyddar man för sin egen skull och ev garantier behöver man då sällan bry sig om ens......De är ju knappt värda nåt även om man inte rostskyddar.
Hade jag råd med en ny bil så skulle jag plocka ren den direkt undertill och köra till en riktig rostskyddsanläggning. Det är då en sån behandling verkligen gör nytta.
Det antagandet gäller på chassi och balkar och trösklar. Det är fullständigt meningslöst på lackprogram framtagna av tyska miljöpartister och dåligt skyddad karossplåt.
 
F
C cpalm skrev:
2 kPa? 😄
Vem har 2”kg” i däcken idag? Ett däckstryck börjar väl på minst 2,6 och gärna 3bar. Jag kör konsekvent på 3bar fram och 2,9bar bak i alla våra bilar.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
F fsn skrev:
Kräks lite i munnen när jag hör sånt..
Du och @Daniel 109 kan ta ett möte om det och därefter kanske sittstrejka på någon motorväg mot denna styggelse?
 
  • Gilla
  • Haha
j.f.s och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag inte läst så noga men "kilo" = kg / cm2 antar jag, det är en enhet väldigt likt bar. Min pappa brukar tala om kilo oftast också.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Jag trycker i till min mätare visar rätt t.ex. 2,6 med en påfyllare som har tolerans +/- 0,1. Viktigare med hyfsad rätt tolerans utifrån vad som visas än exakt benämning. 😎
Har kastat en "billiga" påfyllare då den visade olika mellan några mätningar efter varandra.
Och undviker hårdpumpat och väljer hellre komfort, håller mig oftast till vad tillverkaren rekommenderar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.