Hej alla!

Jag köpte på mig en batteridriven verktygssats med Boschs 18 volts ”blå” maskiner från Bauhaus som jag tyckte gav mig mycket för pengarna med en skruvdragare, cirkelsåg, tigersåg, sticksåg, vinkelslip plus laddare och två fyra amperetimmars batterier.

Boschs batteridrivna verktygssats med skruvdragare, cirkelsåg, tigersåg, sticksåg, och vinkelslip samt väska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var liksom ett perfekt paket att börja med för mig som inte hade några batteridrivna verktyg sedan tidigare. Men jag hade velat ha en skruvdragare till (en något mindre sådan) och även Boschs execenterslip GEX 18V-125 och Bauhaus har tydligen haft ett paket med just de två plus en laddare till och två stycken två amperetimmars batterier vilket kändes bra för mitt behov men det paketet verkar ”aldrig” finnas tillgängligt för köp längre…

Bild på Bosch Professional verktygspaket med excenterslip och borrskruvdragare inklusive batterier och låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har försökt hitta just det paketet hos andra återförsäljare men utan att lyckas, någon som vet om det var något som Bauhaus själva plockat ihop eller om det finns att köpa någon annanstans? Eller var köper man verktyg ur Boschs blå serier till lägsta priserna?

Tack på förhand,
/Rikard
 
Nu kan jag inte Bosch, men andra märken har nakna maskiner, du köper en dragare med laddare o batterier, och en naken slipmaskin eller tvärs om.
Och du !! köp en slagskruvdragare, då har du en smidigare lämpligare maskin att skruva med, och en för att borra.
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
Amazon har mycket blå bosch, kommer ofta på rabatt i många kampanjer
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
R rikard454 skrev:
[...]
Det var liksom ett perfekt paket att börja med för mig som inte hade några batteridrivna verktyg sedan tidigare. Men jag hade velat ha en skruvdragare till (en något mindre sådan) och även Boschs execenterslip GEX 18V-125 och Bauhaus har tydligen haft ett paket med just de två plus en laddare till och två stycken två amperetimmars batterier vilket kändes bra för mitt behov men det paketet verkar ”aldrig” finnas tillgängligt för köp längre…

Jag har försökt hitta just det paketet hos andra återförsäljare men utan att lyckas, någon som vet om det var något som Bauhaus själva plockat ihop eller om det finns att köpa någon annanstans? Eller var köper man verktyg ur Boschs blå serier till lägsta priserna?

Tack på förhand,
/Rikard
Nu vet jag inte var du bor men paketet finns ju i lager hos 11 Bauhaus-butiker lite här och var i landet?

Annars brukar som sagt Amazon vara billigast men ibland lönar det sig att prismatcha hos Hornbach (men deras blå sortiment är ganska litet).
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Kolla i Bosch 18V tråden😉
[länk]

Du fick väl med tre batterier?
Jodå, tre stycken :)
/Rikard
 
zarkov zarkov skrev:
Nu vet jag inte var du bor men paketet finns ju i lager hos 11 Bauhaus-butiker lite här och var i landet?

Annars brukar som sagt Amazon vara billigast men ibland lönar det sig att prismatcha hos Hornbach (men deras blå sortiment är ganska litet).
Tyvärr är det 26 mil enkel väg till närmaste Bauhaus (i Umeå, jag bor i Luleå) men jag ska kolla med någon butik om dom kan skicka - bra idé, tack!

Det kan dock bli besvärligt att få tag på en enskild butik, som många företag numera har dom inga direkta kontaktuppgifter till butikerna…

/Rikard
 
O
R rikard454 skrev:
Tyvärr är det 26 mil enkel väg till närmaste Bauhaus (i Umeå, jag bor i Luleå) men jag ska kolla med någon butik om dom kan skicka - bra idé, tack!

Det kan dock bli besvärligt att få tag på en enskild butik, som många företag numera har dom inga direkta kontaktuppgifter till butikerna…

/Rikard
Jag vet att Bauhaus paket tidigare har varit ”lösa” produkter som de själva satt ihop till paket. På samma sätt så har Bauhaus ibland lagt till tex bits tillsammans med skruvdragare och på så vis kunnat kringgå eventuell prismatchning.
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
C
O Ossian K Olsson skrev:
Jag vet att Bauhaus paket tidigare har varit ”lösa” produkter som de själva satt ihop till paket.
Är inte säker på att det förekommer med just Bosch, men Bauhaus säljer också en del "Bauhaus edition"-paket som är exklusiva för Bauhaus även om de inte själva plockat ihop dem.

Bosch-fantasterna här på forat har säkert bättre koll, men tidigare har Bosch Professional Store på Amazon allt som oftast haft bästa priserna, både på ordinare och kampanj, men jag får uppfattningen att de börjat snåla in där senaste åren. Brett sortiment dock, så där kan man få en god uppfattning om vilka officiella paket som finns i praktiken.

Men stämmer verkligen informationen på det där paketet på Bauhaus?
Bilden stämmer ju inte med texten iallafall, den visar ju följande paket:
https://www.amazon.se/Professional-System-batteries-82-piece-accessory/dp/B0BG8J896N?ref_=ast_sto_dp

Och det låter lite väl generöst om både detta kompletta paket + en GEX 18V-125 skulle ingå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.