Sjukt fint.

Vad har du för duschkabin? Tänker att eftersom rören går igenom/bakom. Har samma "problem" och tror att en sådan du var på bilden skulle fungera jos mig.
 
A addehd89 skrev:
Sjukt fint.

Vad har du för duschkabin? Tänker att eftersom rören går igenom/bakom. Har samma "problem" och tror att en sådan du var på bilden skulle fungera jos mig.
Den svarta är Svedbergs. Men jag har gjort det med Bathlife också. Alla duschkabiner kan man göra rörgenomföringar i. Skickar med en bild på en annan dusch jag har gjort.
 
  • Rostfria handtag och metallfixturer på en grå vägg, reflekterande ytor, del av en dörr eller möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A alfredwenström skrev:
Den svarta är Svedbergs. Men jag har gjort det med Bathlife också. Alla duschkabiner kan man göra rörgenomföringar i. Skickar med en bild på en annan dusch jag har gjort.
Schysst. Som helt novis inom området, vad för verktyg använder du till att borra hålen?
 
A addehd89 skrev:
Schysst. Som helt novis inom området, vad för verktyg använder du till att borra hålen?
Ett tips är att köpa Bathlife. Samma kvalitet som Svedbergs för halva priset.
Man får köpa en stegborr på järnhandel. Det använde jag, blir bra resultat när man gör håltagning.
 
  • Gilla
addehd89
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
Ett tips är att köpa Bathlife. Samma kvalitet som Svedbergs för halva priset.
Man får köpa en stegborr på järnhandel. Det använde jag, blir bra resultat när man gör håltagning.
Hej
Tack för du delar med dig :)
Jag hade tänkt mig samma lösning som din då jag har utanpåliggande rör till toa-dusch-tvättmaskin. Är på väg att köpa samma vikbar duschörn från Hafa som har tilläggs profil för utanpåliggande rör, men ska absolut kolla den från Bathlife om det finns i mattsvart. Vad tycker du om kvalitet för Bathlife produkter?
Vad har du köpt för duschset/blandare?
Hade valt marmorliknande kakel i carrara färg, men dina gråa är oxå väldigt snygga, nu är jag osäkert på vad jag ska välja hahahaah
 
B bip...bip skrev:
Hej
Tack för du delar med dig :)
Jag hade tänkt mig samma lösning som din då jag har utanpåliggande rör till toa-dusch-tvättmaskin. Är på väg att köpa samma vikbar duschörn från Hafa som har tilläggs profil för utanpåliggande rör, men ska absolut kolla den från Bathlife om det finns i mattsvart. Vad tycker du om kvalitet för Bathlife produkter?
Vad har du köpt för duschset/blandare?
Hade valt marmorliknande kakel i carrara färg, men dina gråa är oxå väldigt snygga, nu är jag osäkert på vad jag ska välja hahahaah
Jag har Bathlife på både dushblandare/takdusch och duschväggar. Är mycket nöjd med kvaliteten, kan inte bli bättre för samma pris.

Hoppas du hittar plattor som pappas din smak! Det finns ju en uppsjö av val. 😊
 
A alfredwenström skrev:
Jag har Bathlife på både dushblandare/takdusch och duschväggar. Är mycket nöjd med kvaliteten, kan inte bli bättre för samma pris.

Hoppas du hittar plattor som pappas din smak! Det finns ju en uppsjö av val. 😊
Tack för snabb svar 👍
Jag skulle vilja köpa denna dushörna men det är omöjligt för mig att förstå om det går att få genom utanpåliggande rör. Har försökt få kontakt med försäljare men det är svårt då de är i Tyskland.
https://bernstein-badshop.com/se/du...usch/a-42267-2c4504bacc4d4a64b03bfb0ac6a4634e
Har du en aning om det går?
 
B bip...bip skrev:
Tack för snabb svar 👍
Jag skulle vilja köpa denna dushörna men det är omöjligt för mig att förstå om det går att få genom utanpåliggande rör. Har försökt få kontakt med försäljare men det är svårt då de är i Tyskland.
[länk]
Har du en aning om det går?
Ja, de verkar se ut som alla duschväggar. Och alla duschväggar som jag har fixar med går att borra hål för rör. Men jag kan ju tyvärr inte garantera något.
Det är inte så komplicerat 😊
 
A alfredwenström skrev:
man kan ju limma upp rörfästena på kaklet också. Så behöver man inte borra.
Vad använde du för lim till att fästa rörfästena på kaklet?
 
M mattias_nisse skrev:
Vad använde du för lim till att fästa rörfästena på kaklet?
Detta är ett bra exempel på lim. Kolla med tillverkaren av klämmorna till röret.

Lim

FALU 14499​

RSK-nr: 3811052Art. nr: FP 14499
 
  • Gilla
mattias_nisse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.