Helena S Helena S skrev:
Är det nån som vet om TS fick svar på sin fråga? Hin har inte synts till på länge nu. Sen 2023?
Ja svaret var 42
 
Helena S Helena S skrev:
Nu var det faktiskt min grannes onga som springer över min tomt, men jag planterar gärna häcken 50 cm på din tomt om det ska va så här.
Nu känns det som att du förväntar dig att jag ska läsa vad jag svarar på och för sådant behövs bygglov!

Gällande grannbarnen så föreslår jag att du klipper luggen på dem.

++ Säg gärna till om du hittar några dolda fel i marken där du planterar häcken på min tomt.
 
Helena S Helena S skrev:
Grannens ungar springer hela tiden och ringer på min dörr. Nu tänker jag plantera bältroshäck runt huset men undrar om man måste klippa den på hösten eller senare på vintern? Om grannbarna sticker sig på häcken, blir jag skadeståndsskyldig då?
Skaffa en vakt warg från Gundbad så slutar dom nog
 
Helena S Helena S skrev:
Nu var det faktiskt min grannes onga som springer över min tomt, men jag planterar gärna häcken 50 cm på din tomt om det ska va så här.
Schysst, då slipper jag både gräva och köpa häck;)
 
F fribygg skrev:
Schysst, då slipper jag både gräva och köpa häck;)
Men du måste underhålla den när den är på din tomt
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men du måste underhålla den när den är på din tomt
Nä, det kan jag skita högaktningsfullt i
 
F fribygg skrev:
Nä, det kan jag skita högaktningsfullt i
Det luktar nog illa
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Nu känns det som att du förväntar dig att jag ska läsa vad jag svarar på och för sådant behövs bygglov!
Om ni bor innom detaljplan stämmer det säkert, vi på landet behöver inga lov varken för att läsa eller svara.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om ni bor innom detaljplan stämmer det säkert, vi på landet behöver inga lov varken för att läsa eller svara.
Jag läser bara under arbetstid, aldrig när det är lov oavsett hur detaljerat 😠
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Jag läser bara under arbetstid, aldrig när det är lov oavsett hur detaljerat 😠
Jag arbetar aldrig under högmässotid och tycker att du bör fundera på att göra likadant;)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Varför är alla så elaka i forumet!? Ja har väl inte gjort nåt, bara ställt en snäll fråga. Om jag går över till Niq och Fribygg med en låda whisky kanske jag får hjälp att gräva upp grannens väg på min tomt som han har servitut på. Jag har tröttnat på att hans infiltrationsrör från trekammarbrunnen mynnar i min källare. Det var farsan som gav skriftligt tillstånd till det 1985, men grannen är så vidrig som låter onga ringa på min dörr, så vi pratar inte längre. Han gnäller hela tiden att jag ska plocka bort skräp från min tomt, och t.o.m. klagat hos kommunen, så Kronkalle var här med et föreläggande, fast då gömde jag mig I källaren så de fick gå igen. Nu vill jag att grannen slutar använda mitt vägservitut och istället kör runt till sin egen infart. Den är bara 3 mil bort, så det kan han gärna göra.. Bifogar en bild för att visa. Ogrädd skogsmark med löv, grenar och en vit blomma som kan vara ett vägservitut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Här ställer man ödmjukt en fråga, och sen kommer påhoppad till höger och vänster.
Inte har jag väl nånsin kritiserat eller hoppat på nån från vänster?
Helena S Helena S skrev:
Nu var det faktiskt min grannes onga som springer över min tomt, men jag planterar gärna häcken 50 cm på din tomt om det ska va så här.
Du får gärna placera häcken nån halvmeter in på min tomt, eller så kan du helt enkelt sätta dej i trädgårdsmöblerna och ta en kopp förmiddagskaffe tillsammans med mig.
 
  • Gilla
Helena S
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Varför är alla så elaka i forumet!? Ja har väl inte gjort nåt, bara ställt en snäll fråga. Om jag går över till Niq och Fribygg med en låda whisky kanske jag får hjälp att gräva upp grannens väg på min tomt som han har servitut på. Jag har tröttnat på att hans infiltrationsrör från trekammarbrunnen mynnar i min källare. Det var farsan som gav skriftligt tillstånd till det 1985, men grannen är så vidrig som låter onga ringa på min dörr, så vi pratar inte längre. Han gnäller hela tiden att jag ska plocka bort skräp från min tomt, och t.o.m. klagat hos kommunen, så Kronkalle var här med et föreläggande, fast då gömde jag mig I källaren så de fick gå igen. Nu vill jag att grannen slutar använda mitt vägservitut och istället kör runt till sin egen infart. Den är bara 3 mil bort, så det kan han gärna göra.. Bifogar en bild för att visa.[bild]
Jag kan absolut hjälpa dig dricka upp whiskeyn
 
Det är emot reglarna att göra så.
 
Helena S Helena S skrev:
Varför är alla så elaka i forumet!? Ja har väl inte gjort nåt, bara ställt en snäll fråga.
Om du är snäll och vänlig kan du nog få grannen med dräneringsröret att gräva även för ditt häckpjojekt, utlova kaffe och sockerkaka när det är färdigt;)

Går det inte att komma åt med maskin får du väl sätta de lösspringande ongarna i grävarbete medelst spade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.