smakligt gjort kök ja
 
  • Gilla
larssad
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
ska du riva det med?
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
H
M maria01 skrev:
ska du riva det med?
😂
 
HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
ska du riva det med?
Var det därför jag la det i gruppen ’Vackra gamla hus’ tror du? Intressant hjärna du har.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Var det därför jag la det i gruppen ’Vackra gamla hus’ tror du? Intressant hjärna du har.
fredag man får retas lite

övrigt ser huset väldigt slitet ut för prisklassen tror inte någon har bott där på många år möbler ffrån bortskänkes på blocket och gräsmattan har inte varit klippt på flera år
 
K
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Ett hus med stil och klass.
(Inredning går alltid att fixa till.)
Jag gillar verkligen detta hus. Min plånbok gillar det dock inte 🤪
 
K
M maria01 skrev:
fredag man får retas lite

övrigt ser huset väldigt slitet ut för prisklassen tror inte någon har bott där på många år möbler ffrån bortskänkes på blocket och gräsmattan har inte varit klippt på flera år
Ibland kan nästan tro att ni två är ett gammalt gift par 🤪

Jag tycker inte att det ser slitet ut och inredningen behöver man ju inte fundera över. Den ingår ju ytterst sällan ändå 🤷‍♀️ Nu ser det mer ut som att det bara är stylat inför försäljning. Jag skulle tippa på att detta är ett dödsbo som säljer, men vad vet jag?🤷‍♀️
Prislappen är som den är pga vart huset faktiskt ligger… Djursholm… Location, location, location.
Djursholm är dock inget ställe som jag skulle vilja bo i så jag lägger tillbaka kreditkortet i pluskan och kikar vidare 😀
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
K ktm250 skrev:
Ibland kan nästan tro att ni två är ett gammalt gift par 🤪

Jag tycker inte att det ser slitet ut och inredningen behöver man ju inte fundera över. Den ingår ju ytterst sällan ändå 🤷‍♀️ Nu ser det mer ut som att det bara är stylat inför försäljning. Jag skulle tippa på att detta är ett dödsbo som säljer, men vad vet jag?🤷‍♀️
Prislappen är som den är pga vart huset faktiskt ligger… Djursholm… Location, location, location.
Djursholm är dock inget ställe som jag skulle vilja bo i så jag lägger tillbaka kreditkortet i pluskan och kikar vidare 😀
Var tvungen att kolla på bilderna. Tycker inte det ser slitet ut. Kanske förväntan i Djursholm är högre, eller så totalrenoverar man allt ändå. Med storlek på hus, tomt och stil på hus måste jag säga att det låter billigt för Djursholm, jag har inte råd på långa vägar och tror inte jag skulle vilja bo där då jag (och mina barn) skulle känna mig fattig(a). Men ser jag till att hus där jag bor kostar från 5-6MSEK för ett litet radhus till över 10M för nåt som motsvarar det i länken, troligen mer. På betydligt sämre adress. Så är jag förvånad det inte är dyrare... I många stockholmsförorter kostar husen 10MSek för sämre hus än detta.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Ståtlig byggnad på Östermalm som tidigare kan ha varit en ambassad, med historisk arkitektur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rymlig salong i gammal villa med högt i tak, kristallkrona och stora fönster, tomma väggar och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Innergård till byggnad med odlingsyta och träterrass, omringad av historiska byggnader i Östermalm, Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänk om man skulle använda detta som sin egna lilla privata villa på 766 kvm. 😋Har det varit en ambassad? Östermalm, 135.000.000 kr.
https://svenskamaklarhuset.se/objek...ersgatan-14-ostermalm-larkstaden/?from=Hemnet
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Häftigt pris. Något för en radioamatör, med den antennanläggningen på taket? Står inget om den i handlingarna eller har jag läst dåligt.
 
Precis vad jag letat efter.
 
Otroligt fint! Men ingen styling före försäljningen?
 
Serbiens ambassad har tydligen hållit till där.
 
K Kirre2 skrev:
Serbiens ambassad har tydligen hållit till där.
Och ett antal andra ambassader, de senaste 50 åren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.