Alltså, det är dyrt att gå på Bauhaus!! 😆

Kikat lite på förbränningstoaletter sedan diskussionen här ovan i tråden - Behöver ju ingen nu direkt men ibland fungerar huvudet konstigt.

Noterade en felskyltning i butiken på Installationskit 1 och 2 till Cinderella Comfort; 995kr skyltat istället för 1495kr Resp. 1595kr.
Bauhaus webbsida säger minsann 1495kr stycket….
Så den var bara att slänga dem på en vagn och bege sig till kassan med ett foto på prislappen i högsta hugg!!
När jag ändå var i farten så lastade jag minsann på en Cinderella Comfort (34495kr)! 💸

Några minuters debatt i kassan så fick jag 1000kr i rabatt på installationskiten på ”prisfel” samt tipset om att jag kunde skaffa BH kort och få 10% i rabatt på dyraste varan….

Tackade vänligt nej och lastade glad i hågen bilen - Bara för att minuter senare gå in och hävda prisgaranti på Toaletten mot Avloppscenter i Västerås (33995kr) och på Box 1 av installations kitet mot K-Rauta (899kr). Någon billigare på Box 2 än 995kr har då inte jag hittat…

Så vi gick från 37485kr -> 36485kr -> 31701,72kr

En besparing på 5783,28kr mot ordinarie pris och ett praktiskt taget oslagbart pris mot andra erbjudanden, online eller i butik.

Då kan man väl inte låta bli vaaaa!? 😁

Så nu har vi en toalett… men det dröjer nog lite till innan badrummet är klart…
 
  • Gilla
  • Haha
Norrtull och 8 till
  • Laddar…
Å så tar hela familjen en tur till stugan över påsk! Självklart inbillar man sig att det skall hinnas med en gel del på gästhuset….

Lagom till kaffet på morgonkvisten kommer det ”Mina spaljéer, och blomlådor. Hur går det med dem!?”

🤦‍♂️

Så inget på ”bygget” idag… jaga och underhålla skruttungen och bygga till frun.
Meeeen… det blev ju bra det åh! 👍

Lådorna skall således vara uppe på spaljéen.

Träblomlådor under konstruktion med en ölburk på ovansidan, byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett leende barn med keps håller i en vit mugg utomhus vid en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck med två metallblomlådor och en träspaljé framför skog och sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TommyC och 12 till
  • Laddar…
Lite mera politiskt korrekt då! Häl & Vete!!!! Aj!!
Närplan av en finger med en blånad under nageln, antydan till en byggmiss, i bakgrunden suddig arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Amatör utan dess like - Kanske var det påsk-ölen som sabbade siktet.
Eller så var det frustrationen av att smälla ihop en trapp ensam…. Är huvudet dumt får kroppen lida! 😁
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Men den står där! Sen fattar jag inte varför man kastar sig in i sånt här ensam… en hel del svordomar under pysslet.. 🙄
Nybyggd trätrappa i ett pågående byggprojekt med verktyg och byggmaterial synliga runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obyggd trätrappa i ett hem under renovering med synliga OSB-skivor och gipsskivor på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trätrappa inuti ett hus under konstruktion med synlig isolering och OSB-skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Trappan ser bra ut!
Är den skön att gå i också?

//AA
 
S saiter skrev:
Trappan ser bra ut!
Är den skön att gå i också?

//AA
Den har då ”skön att gå i” markering enligt trappformeln. 😃
Jag tycker den är trevlig, om än lite smal, källatrappen hemma i villan är helt klart 7 resor värre.

Frugan vägrade allt som hette stegar, spartrappor och dylikt och krävde en ”riktig trappa”.
Det är ju ett sovloft så klart man tog i lite, men när man tänker på att darra ned en spartrappa eller liknande,med sömnen kvar i ögonen så där om 10-15 år från nu, så har nog frun helt rätt!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Den har då ”skön att gå i” markering enligt trappformeln. 😃
Jag tycker den är trevlig, om än lite smal, källatrappen hemma i villan är helt klart 7 resor värre.

Frugan vägrade allt som hette stegar, spartrappor och dylikt och krävde en ”riktig trappa”.
Det är ju ett sovloft så klart man tog i lite, men när man tänker på att darra ned en spartrappa eller liknande,med sömnen kvar i ögonen så där om 10-15 år från nu, så har nog frun helt rätt!
Ja det var nog en klok fru. Värt merarbetet i efterhand.

besökt flera som byggt väldigt konstiga loftlösningar med "men det är mest barnen som ska upp dit".
Ja och barn generellt är exv väldigt bra på städa och..... Har dessutom en förmåga växa upp.

När jag tänker på hur dödsföraktande syskonbarnen är så är det dessutom helt klart bättre med en riktig trappa. Jag tror loftet kommer användas mycket mer då

OCH. fint blev det :)
 
  • Älska
slacker
  • Laddar…
En bekant går igenom en del tunga saker i sin relation.
Ett sätt att hantera det är en tur till ön, en massa öl, grilla lite, skruva gips samt en hel del snack.
Inbillar mig att vi fick en hel del utrett, och byggt dessutom.
Toaletten och ena sovrummet gipsat och klart!
Ett oinrett rum med nymonterade gipsskivor på väggarna och extra skivor lutade mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
lizaliza och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.