Isakare Isakare skrev:
YEEEEESSSSS!
Mitt arbete har varit en ständig uppförsbacke senaste åren, först en gammal kollega som gick ner på tomgång några år innan pensionen, sen en ny i 2 år som inte lär sig nått, jag får lösa fixa allt och jobba för 2, om jag inte engagerar mig blir inget gjort. Vi hyr ofta in folk, kan vara bra duktiga hantverkare, men det kan ju inte våra grejer och jag måste vara med som lärare.
Men idag kom en kille för att hjälpa till med ett större montage. Han ställde några snabba frågor då han aldrig monterat just denna produkt...sen gick han o jobbade. Han löste alla problem själv, hade precis samma tänk som jag.
När jag gav upp vid 17 tiden (höftlederna värkte så benen inte höll mig uppe längre) sa han "Jag kör på tills de kastar ut mig, vi syns i morgon kl 7"
Jag hade ångest i morse för hur dagen skulle bli, men åkte hem med ett leende...trots värken.
och det är nu du ska dra dig till minnes den där kursen du gick för femtielva år sedan i "gruppdynamik och att ge feedback" och se till att den där killen förstår hur uppskattad hans inställning till jobbet var och varför den är så rätt.......
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
YEEEEESSSSS!
Mitt arbete har varit en ständig uppförsbacke senaste åren, först en gammal kollega som gick ner på tomgång några år innan pensionen, sen en ny i 2 år som inte lär sig nått, jag får lösa fixa allt och jobba för 2, om jag inte engagerar mig blir inget gjort. Vi hyr ofta in folk, kan vara bra duktiga hantverkare, men det kan ju inte våra grejer och jag måste vara med som lärare.
Men idag kom en kille för att hjälpa till med ett större montage. Han ställde några snabba frågor då han aldrig monterat just denna produkt...sen gick han o jobbade. Han löste alla problem själv, hade precis samma tänk som jag.
När jag gav upp vid 17 tiden (höftlederna värkte så benen inte höll mig uppe längre) sa han "Jag kör på tills de kastar ut mig, vi syns i morgon kl 7"
Jag hade ångest i morse för hur dagen skulle bli, men åkte hem med ett leende...trots värken.
Few and far between!

Hoppas ni kan behålla honom.
 
Yeeesss
Årets första frukost ute på den inglasade altanen.
Runt 20°C i vårsolen. 🌞🐔🐇🥚
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Yeeesss
Spännande framtid för SSAB Luleå som blev först ut med ett Mini Mill.

Stod mellan Luleå och Raahe.
2028-2029 kommer det gå coils på stålpendeln till Borlänge istället för som idag slabs.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Yeeesss
Spännande framtid för SSAB Luleå som blev först ut med ett Mini Mill.

Stod mellan Luleå och Raahe.
2028-2029 kommer det gå coils på stålpendeln till Borlänge istället för som idag slabs.
Svenska namnet är Brahestad.
 
N Niq skrev:
Svenska namnet är Brahestad.
Stämmer.
Hämeenlinna benämns sällan Tavastehus internt.
 
YES!

Det är inte ofta jag är stolt över min kommun, men det kommunala elnätsbolaget gillar jag.
Snabb respons och alltid trevliga. Och inte nog med det, väldigt låg elnätsavgift jämfört med Eon.

När vi fick nya "smarta" elmätare så kunde man hämta ut en HAN-modul att plugga i elmätaren, jag tog då en med RJ45 vilket nu visar sig ett dåligt val, men det var inga problem att komma in och byta modul och redan 1,5h efter jag varit hos dem så hade de konfigurerat om elmätaren för nya modulen.
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
YEEEESSSSS!

Slog till på ett rejält klipp idag. 213 perenner, 4 sorters träd, några buskar mm mm.
Ibland har man tur
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Flyget hem från Gran Caaria.

4st 1L Konskenkorva - Betalar för 3 och få fyra.
417:-

Dessutom på VING sistaminutenbiljetter för 995:- T/R per person.

YEEEEES!
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Flyget hem från Gran Caaria.

4st 1L Konskenkorva - Betalar för 3 och få fyra.
417:-

Dessutom på VING sistaminutenbiljetter för 995:- T/R per person.

YEEEEES!
Ska du tanka gräsklipparen?
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ska du tanka gräsklipparen?
Nja,jag tänkte tanka mig själv.

 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
YEEEESSSSS!

Försäkringsbolaget har meddelat att byggarens offerter accepterats och att vi får ersättning för upp till (enligt byggaren, i alla fall) 1,4Mkr efter fuktskadan.
Uppföljning, passar mer i Gaaahhhh!-tråden.

Nu menar försäkringsbolaget att de inte alls gått med på detta, utan att det är fullständigt orimligt och att de minsann inte tänker betala.
 
  • Ledsen
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
YEEESSS!

330 Thujor planterade men behöver 90 till. Va lite snål i beräkningen och det fick jag igen nu.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
YEEESSS!

330 Thujor planterade men behöver 90 till. Va lite snål i beräkningen och det fick jag igen nu.
Snyggt, bara att börja vattna. 😉👌
 
FredrikR FredrikR skrev:
Snyggt, bara att börja vattna. 😉👌
Tur det regna som tusan 🤣
130 meter droppslang uppdelat på 3 ställen 👌
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.