Den torkar moppen!

Med en tvååring och massor av grannbarn blir det snabbt sandig inomhus. Vi har just nu en batteridriven handdammsugare. Härom helgen dammsög jag 5 gånger en lördag. Likförbannat var det sand och grus i huset på söndagen. Som grädde på moset så orkar inte batteriet med arr dammsuga så många gånger på en dag så man får snällt vänta på laddning.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Den torkar mopparna.
Använder idag en Electrolux silence. Men en robot skulle vara super mitt i köksrenoveringen🤩
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Svar: den torkar mopparna

Jag har en vanlig damsugare, en gammal Volta. Det jobbigaste? Var ska jag börja… Att den är tung. Att sladden inte går smidigt att dra ut som den ska. Att sladden inte åker tillbaka in som den ska. Att den är ful. Att den suger (men inte det den ska). Att den låter så otroligt högt att jag inte vågar dammsuga tider när grannarna kanske sover. Suck ... och städa måste man ju...
 
Den torkar mopparna.

Vi använder en gammal Bosch som överlag fungerar okej. Men handtaget till munstycket är trasigt och sitter löst, vilket inte gör några underverk för lusten att ta tag i dammsugningen. Det blir inte bättre av att ingen i hemmet gillar dammsugning från början…
 
Dammsugaren torkar mopparna.

För en vecka sen gjorde tjejen slut och i söndags flyttade hon ut.
Märkte till min fasa att det enda som var kvar var en trasa.
Dammsugaren var borta, nu har jag enbart en dammråtta.
 
1. Den torkar mopparna.
2. Använder idag en hederlig dammsugare med sladd
 
Svar: den torkar mopparna.

Idag använder vi en centraldammsugare som bokstavligen talat suger. Anledningen till detta är att den INTE suger som den ska, och inte heller når hela huset efter en del ombyggnation under åren. Det blir alltså mer än lite skit i hörnen.
 
Den torkar mopparna!

Vi har en traditionell Philips dammsugare utan några som helst finesser.
Den funkar helt ok men då vi har vitt marmor färgat golv i både hall och kök så räcker det inte att dammsuga.
Minsta lilla smuts syns tydligt ändå och det är då denna fantastiska robot dammsugare kan hjälpa oss:) då den både dammsuger och moppar golvet :) Hoppas hoppas.....
 
Den torkar moppdukarna.

Vi har två dammsugare, en Pullman-Ermator S25 som är högljudd, tung, klumpig men ganska effektiv, den passar bra vid alla pågående projekt och i källaren. Det tråkigaste med den är att byta filter, då det kostar som en liten dammsugare.
Vi har också en elektolux som är tyst och funkar helt okej för hushållsbruk. Det sämsta med den är att man snubblar över den när den lämnas framme, vilket kanske gör att den inte får komma ut så ofta. Vi behöver egentligen dammsuga minst en gång om dagen men det hinner vi inte med.
 
Den torkar mopparna

Jag har en Electrolux som jag köpte på Clas Ohlson för tio år sen. Inget robot-aktivt med denna dammsugare alls. Har bytt ut huvudet på den till en sånt platt, funkar toppen.
 
Den torkar även moppdukarna.

Vi använder en klassisk dammsugare men med en gräsmatta som efter en vattenläcka i höstas blev en söndergrävd leråker så har den absolut INGET att sätta emot det faktum att vi har två katter och en långhårig hund som vi inte uppfostrat att torka av sina fö...tassar. En robot som både dammsuger och moppar är en bokstavligen våt dröm!
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Dreame L10 Ultra inte bara fyller på och tömmer skurvatten helt automatiskt, utan också kan torka moppdukarna efter den städat klart.

Har en Miele Complete C3. Det jobbigaste med den är den korta sladdlängd, den har en sladd som är kortare än en T-Rex armar. Samt tyngden, lite av en tungviktare. Inte den bästa danspartnern om man behöver svänga runt i trånga utrymmen.
 
Den torkar moppdukarna.

Vår gamla, stora, tunga monster som låter som ett överljudsplan måste få pension
ett måste för sambons tinnitus och min arbetsskadade rygg - det finns ingen pardon!
Med hårfin perfektion och knivskarp precision blir vårt städade hem en sensation!
 
Dreame L10 Ultra kan torka moppdukarna efter den städat klart.

Vi har en blå Electrolux-dammsugare som vi ärvt efter svärfar. Den fungerar rätt bra, förutom att munstycket är sprucket och trots en gummisnodd ramlar av med jämna mellanrum (då man råkar stöta i något). Fast det största problemet med den är nog att man måste dra omkring den i hela huset och samtidigt föra munstycket än hit och än dit.

Min bättre hälft kommer gå med gipsad arm hela våren och halva sommaren, så då kommer jag ha fullt upp med hundarna, gräsklippning, tvätt, matlagning, disk etc. En dammsugare som klarar städningen på nästan egen hand vore därmed en extra uppskattad hjälp!
 
Den torkar mopparna.

Jag har en Electrolux som börjar bli till åren och det sämsta med den är, att man måste ta fram den från städskrubben varje gång och riva ut halva skåpet som är fullt med grejor. Dock så gör inte det mig särskilt mkt eftersom jag har orken att städa själv. Vinner jag så ska jag ge bort den till min farmor på 93 år som börjar bli för gammal för att städa. Det kan bli en fin påskpresent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.