Den rengör och torkar mopparna till nästa användning.

Idag har vi en Bosch series 2, en liten effektiv dammsugare men med en sladd som fastnar i allt. Dessutom har vi nu skaffat 4 små kattvänner som skulle uppskatta en ny manick på golvet, om inte för att åka med en bit på upptäcktsfärd.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Den kan torka moppdukarna efter den städat klart 👌

I dagsläget så använder vi ingen dammsugare, Nej ni läser rätt. Vi har ingen alls då den vi haft har gått sönder för ett tag sen och med 2 hundar, 4 katter och 2 småbarn blir det skitigt. Vi har helt enkelt glömt bort att köpa en ny och sopar nu vårat golv nästan varje dag
. Vore ju super att vinna en robotdammsugare som kan göra allt jobb åt oss.

Den torkar mopparna.

En röd e-lux som har varit med mig sen jag flyttade hemifrån.

Det jobbigast med dammsugaren är att den låter som en jet-plan. Både hund och fru blir skostokiga om man dammsuger vid fel tillfälle!

Den torkar även mopparna efter användning!

Idag använder vi mig istället för dammsugare som med mikrofibertrasa går runt i huset och dammar även golven. Det jobbigaste med det enligt mig är tiden det tar som jag hellre hade velat lägga på annat, enligt min fru är problemet framför allt ljudet som detta medför i form av min klagan över situationen.

Den torkar mopparna.
Jag har idag en Bosch special för att ta upp kat/hundhår, vilket den också gör, men den är väldigt tung och jag har 3 plan att bära den upp/ner varje gång. Kattor och barn tar inte av sig skorna när de springer ut och in hela dagarna, så "rätt material på fel ställe" har jag hela tiden. Det är inte önskedrömmen om ett välstädat hus. En robot på övervåningen t,ex vore en stor hjälp. Att sen flytta den en våning i taget och låta jobba sig igenom huset är perfekt i teorin. Verkligheten = denna vinst.

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Den är så duktig att den torkar mopparna alldeles själv.

Vi har idag en Electrolux Ultra silencer. Men vi är idag runt 70 båda två så det hade känts som en fantastisk lyx att komma hem till ett nydammsuget och nymoppat hem istället för att behöva slita med detta själv. Tänk att i stället ta promenader i den snart kommande vårsolen🌞

Den torkar mopparna med varmluft efter att den kört :)

Just nu har vi en traditionell dammsugare, modell grå. Funkar absolut! Men två våningar hemma är bökigt, speciellt när trappen är av det smalare måttet. I Juni väntar jag och sambon dessutom tillökning, vilket mentalt kommer göra dammsugaren tyngre och trappans mått ännu mindre...

En Electrolux med för kort slang men är ju bättre än ingen alls.
Robotdammsugaren kan även torka moppdukarna efter städ.
Om jag vinner den så ska den få bo på vårt äldreboende i stället så vi får lite mer tid för våra äldre, vi nattpersonal önskar oss en sådan till stora korridoren.

[bild]

[länk]

Den torkar mopparna efter städning.
Idag används en en femton år gammal Electrolux som skrapar mot golvlister och hakar upp sig mot hörn och möbler.
Om 6 veckor flyttar vi till större hus med två våningar och och en robot hade varit en välkommen kompanjon i städningen. Håller tummarna.

[bild]

[länk]

L10 Ultra mopparna torkas

Vill ge den till min som ska flytta till nytt boende med sin 4 åriga dotter
vore toppen att han kunde spara den tiden.

Den kan torka moppdukarna efter användning. Superbra för det skulle nog jag glömma.

Jag har en Siemens, modell äldre som är både för stor och för tung men det jobbigaste är nog ändå att jag måste själv dra fram med den där det ska bli rent. Rent och rent förresten...Den har blivit slarvig på gamla dar så nu måste jag dammsuga samma yta minst två gånger för att smutsen ska försvinna.

Dreame Bot L10 Ultra TVÄTTAR och TORKAR mopparna om roboten har moppat golvet, annars inte.

Torkar mopparna.

Finns det något vi behöver med två Sibiriska katter i huset är en dammsugarrobot... Herregud ändå! Hur kan de där katterna ännu ha någon päls kvar?
Påse, efter påse, efter påse med katthår åker ut, men mer ligger kvar på golvet... 😱😻

Det är torkningsfunktion på mopparna efter den automatiska tvätt och rengöringen av dem.

Skulle vara kul att testa något nytt, har en 4 dagar gammal Roborock som gått i 12 timmar redan.

[bild]

[länk]

1) De torkar mopparna

2) Just nu så har jag två dammsugare och båda är från förra ägaren! En centraldammsugare med hål i slangen som vi måste tejpa om konstant för den läcker hela tiden! Den andra är en vanlig dammsugare som väger mer än en elefant! Med två ungar och mer kvadrat än en fotbollsplan så är städning inte en dans på rosor just nu! 😅

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.