Jo, det borde det.

Tillägg: Du kanske har felet nertill där du sa att det var igensatt. Du kanske inte rensade nog?
 
M Mrmrpoal skrev:
Har tryck i systemet men som sagt det gick ett lock som man kan öppna och stänga backen dessa två lock men det är bakom och sitter riktigt hårt så får inte upp den lite alls
Om inte trycket sjunker när du tappar ut vatten ur radiatorn/kopplet (eller 90⁰ böjarna) så är tilloppet och returen avstängda med några externa ventiler som inte finns på bilderna.
M Mrmrpoal skrev:
Kan de vara denna
Det ser ut som att det inte finns någon returventil.

Den stora skruven på sidan av kopplet är anslutningsskruven till radiatorn.
 
L L A Axelsson skrev:
Jo, det borde det
Men de gör inte det
 
M Mrmrpoal skrev:
Borde de inte rinna ut vatten när jag tog ut denna
Du har externa ventiler utanför bild.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Du har externa ventiler utanför bild.
Så de här e typ allt , har testa öppna typ alla nu
 
Om det inte är något som blockerar flödet i anslutning till elementkopplet så får du följa rören bakåt för att se om du har några kranar som är stängd som Demmpa säger.
 
Vart tar rören vägen efter att de går in i väggen?

De externa ventilerna (både på framledningen och på returledningen) sitter alltså utanför det aktuella rummet.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vart tar rören vägen efter att de går in i väggen?

De externa ventilerna sitter alltså utanför det aktuella rummet.
Här verkar de ok , tror dem går till vardagsrummet bredvid
 
L L A Axelsson skrev:
Om det inte är något som blockerar flödet i anslutning till elementkopplet så får du följa rören bakåt för att se om du har några kranar som är stängd som Demmpa säger.
Problemet är allting fungerar , allt verkar så bra men bara denna har varit off hela tiden
 
Är rören synliga på andra sidan väggen?
 
L L A Axelsson skrev:
Är rören synliga på andra sidan väggen?
Nej man kan inte se dem , så de lite svårt o veta särkilt när allt annat fungerar både källare våning och uppe. Rummet till höger och vänster allt funkar där också. Vatten i toan fungerar också så de är något konstigt just med där bara
 
Nu kommer jag inte ihåg alla inlägg. Men har du provat att öka flödet på cirkulationspumpen till radiatorerna?
 
L L A Axelsson skrev:
Nu kommer jag inte ihåg alla inlägg. Men har du provat att öka flödet på cirkulationspumpen till radiatorerna?
Hur gör man det eller vart ändrar man det
 
L L A Axelsson skrev:
Nu kommer jag inte ihåg alla inlägg. Men har du provat att öka flödet på cirkulationspumpen till radiatorerna?
Jag har luftat alla element och finns tillräckligt med vatten i det. Det ligger typ på 1.1 bar
 
Nu vet jag om det går att ändra men pumpen sitter i värmepumpsskåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.