I artikeln jag fann, att rykten om automatisk torkning av mopparna var sann.
Denna pärla verkar inte bara städa rent, den rengör även sina moppar innan smutsen gör att det blir för sent.

Idag har vi en gammal volta av nåt slag, som tjänat oss väl ett bra tag, även om den skulle må bra av att gå i pension och få lugn och ro, så skulle denna nya Dream L10 ultran vara en värdig ersättare skulle jag tro.
Vilken lyx att även slippa moppa, det skulle få humöret att toppa, tänk att vinna, om det verkligen skulle bli sant, det skulle verkligen i vardagen sätta guldkant <3
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Hej, Dream L10 torkar även moppdukarna efter att den torkat golvet. Det är ju helt fantastiskt!
Själv har vi en vanlig dammsugare. Skulle vara skönt att vinna en så avancerad modell. Kanske kunna sitta och glo på den medans vi själva myser i soffan😊 En härlig bild jag får framför mig
 
Svaret är, torkning av mopparna , har i dag en Elektrolux Ultrasilencer ,värdelös med framhjul kan ej gå över kabel, behöver en robot dammsugare på grund av knäleds byte, så man får vila lite
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med d
Dreame L10 Ultra torkar mopparna!

Vi har ingen dammsugare! Någon av våra tre kaniner tyckte sladden var i vägen och klippte sladden i tu med tänderna (den var inte inkopplad, så vi har fortfarande tre st kaniner)... så tills vi har en ny maskin får vi slita med sopborste med skyffel för att få upp päls, damm och kaninpluttar :/ Vad förvånade de kommer bli när den sladdlösa Dreame L10 Ultra dyker upp!
 
mickerehn
Dreame L10 Ultra kan dessutom torka moppdukarna med varmluft vilket förhindrar oönskad doft.

Kolossen från Miele här hemma gör till viss del sitt jobb men envisas med sin förkärlek till att låta dammsugarslangen fastna i princip överallt vilket framkallar alldeles för många svordomar från min sida för att det ska vara hälsosamt.
 
Dreame L10 torkar mopparna efter utfört arbete.
Vi har idag en Electrolux Ultraone, 10 år gammal men den funkar fint. Nu har vi skaffat katt och plötsligt behöver man dammsuga betydligt oftare, hade varit skönt att automatisera lite grann.
 
Jag har aldrig ”trott” på robotdamsugare. Men vill gärna bli övertygad om ”Dream L10 Ultras” förträfflighet och varför den är prisbelönt. Wow vad jag längtar.
😊🪣🧽Torkning av mopparna
 
Apparaten torkar även mopparna

Vi har idag en centraldamsugare som fungerar sådär. Dels är det något glapp i slangen, så ibland slår den av sig av sig själv, dels är den väldigt högljudd.
Ska man vara ärlig med sig själv och svara på undersökningen så är väl det egentliga felet enkelt, dammsugningen blir inte av... 🙃
Enkät med alternativ för dammsugartyper i hushållet, inklusive robotdammsugare och skaffdammsugare.
 
Den torkar även mopparna!

Vi kör en helt normal svenssondammsugare idag som arbetar över tre våningsplan så mycket kånkande upp och ner. Tänk att få komma hem med denna som istället kan dammsuga upp efter barnens vilda matlekar och sopa upp sanden från sandlådan som följer med in vareviga dag!
 
Den torkar mopparna!

Använder idag en Neato D6 och det jobbigaste med den är att navigeringen är så känslig, den fastnar ofta. Ibland lyckas den köra in under en stol och fastna där, ibland fastnar den på bara ett soffben och hittar inte vägen runt.

Joachim
 
1. Den torkar mopparna efter användning.

2. Köpte en ultrasilencer dammsugare till min fru för två år sen. Den är allt annat än tyst..
Den tjuter från rören hela tiden och är högljud.
Den är obekväm att använda så man tar inte fram dammsugaren om man inte måste..
Väldigt tråkigt.

 
Den torkar mopparna.

Har en gammal robotdammsugare som tappat livsgnistan och i en sista önskan velat överföra uppdraget till en ny fräsch kollega. Tror att detta kan vara en drömersättare...
 
Den torkar mopparna.

Jag tror det här kommer vara en drömkompanjon till min hund som ser den vanliga dammsugaren som sin värsta fiende…
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Dreame L10 Ultra kan också torka moppdukarna efter den städat klart.
Jag använder en vanlig dammsugare från Philips och det jobbigaste med den är att elsladden aldrig räcker till och att slangen inte når dit man behöver vilket gör att man drar i den vilket i sin tur leder till att den lossnar från damsugaren. Förutom detta så skrämmer den slag på katterna.
 
L10 Ultra torkar moppen

Använder en äldre Philips dammsugare som bärs mellan våningarna.
Hade varit toppen med en robot som städar medans jag ägnar mig åt att bygga nytt hus. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.