4 830 läst · 62 svar
5k läst
62 svar
Svetsa i garageport
Ett svetsprov kostar från 8k att avlägga och få godkänt.. har svårt att se att du lagt dessa pengar "för skojs skull"..H Hybro skrev:
Jag är IWS:are och jag vet knappt om jag skulle säga att jag kan "ytligt identifiera en fullgod svetsfog", även om jag formellt har kompetensen att göra det
Jo, tack, jag har ögon.
Det jag menar är att oavsett vad man ser på ytan kan man inte avgöra vad som finns under.
Du vet dessutom inte vilken typ av fog det är (egentligen), kan ligga en fullgod stumfog under med "hönsskit" ovanpå
Det jag menar är att oavsett vad man ser på ytan kan man inte avgöra vad som finns under.
Du vet dessutom inte vilken typ av fog det är (egentligen), kan ligga en fullgod stumfog under med "hönsskit" ovanpå
Det kan vi tro på...
Rent spontant vill jag påstå att det är mycket lite som håller tappen på plats. Som Du kan se är det sprickor runt om hålet/tappen.
Såvida det inte är svetsat på andra sidan, räcker det troligen att med en större dorn och en hammare för knacka ur den "fastsvetsade" detaljen.
- Min bedömning är att detta är en veritabel råttfälla, som kan lösa ut när som helst.
Hoppas att ingen blir skadad.
Rent spontant vill jag påstå att det är mycket lite som håller tappen på plats. Som Du kan se är det sprickor runt om hålet/tappen.
Såvida det inte är svetsat på andra sidan, räcker det troligen att med en större dorn och en hammare för knacka ur den "fastsvetsade" detaljen.
- Min bedömning är att detta är en veritabel råttfälla, som kan lösa ut när som helst.
Hoppas att ingen blir skadad.
Låt oss säga att det är en 70 tals port, då har du haft väldigt fel. Om så är fallet har den ju hållt i 50 år, vilket min med gjorde. Men när det väl går sönder så fullagar man inte det om man inte gillar starka fjädrar i huvudet.H Hybro skrev:Det kan vi tro på...
Rent spontant vill jag påstå att det är mycket lite som håller tappen på plats. Som Du kan se är det sprickor runt om hålet/tappen.
Såvida det inte är svetsat på andra sidan, räcker det troligen att med en större dorn och en hammare för knacka ur den "fastsvetsade" detaljen.
- Min bedömning är att detta är en veritabel råttfälla, som kan lösa ut när som helst.
Hoppas att ingen blir skadad.
Min byttes pga ramen var rostig och jag var lat och ville ha motordriven bort som var isolerad Orka gå ut ur bilen om där är massor av snö.
Den byttes inte pga fjädrarna till att börja med =)
Det är väl inte konstigt att en 50 år gammal port blir dålig? Har den hållt i 50 år så har svetsen varit fullgod för portens livslängd.H Hybro skrev:
Om det är konstigt så ska jag ringa volvo imorgon och lägga klagomål på en volvo s70 från 2000 för att deras dragbalk är för dålig.
Nu överdriver du rätt ordentligt. Det är till att börja med rätt uppenbart att att det inte är direkt bra svetsat, eller gjort av nån som tar sitt jobb på allvar från början. Och det går utmärkt att svetsa det där om man har en acceptabelt fungerande svets, ”läser på” Youtube ett par timmar och har lite övningsstål i liknande godstjocklek att öva och ställa in parametrarna på.H Hybro skrev:Dessutom är det som så att det är innehavaren av "anläggningen" är ansvarig då det händer olyckor.
- För att exemplifiera detta. Någon kommer på besök och fäller upp porten. Tappen lossnar
p g a dåligt utför svetsning, tidigare eller ny enligt t ex Tuben och fjäder eller annat far in i huvudet på den besökande.
Vem tror Ni döms som ansvarig?
Försök att jollra bort detta vid ev rättegång, med miljoner i skadestånd för t ex invaliditet.
Är det verkligen ett svetsjobb som kräver 50+ inlägg, med den ena skrämselpropagandan värre efter den andra?
Slipa bort färg, mata på och svetsa.
Det är helt galet vad användare kan göra så många inlägg, helt utan att hjälpa trådis öht. Hydro, du kan använda din tid betydligt bättre än att skriva 20 av alla 50+ inlägg, utan att ens hjälpa till med trådis simpla fråga om en väldigt enkel svetsning.
Slipa bort färg, mata på och svetsa.
Det är helt galet vad användare kan göra så många inlägg, helt utan att hjälpa trådis öht. Hydro, du kan använda din tid betydligt bättre än att skriva 20 av alla 50+ inlägg, utan att ens hjälpa till med trådis simpla fråga om en väldigt enkel svetsning.