D
RoTe RoTe skrev:
Ändå har dom fortfarande dörrhandtag?
Ja, uppenbarligen är produkten inte färdig!
 
RoTe
D djac skrev:
Ja, uppenbarligen är produkten inte färdig!
Nä dom verkar älska sina handtag med femtioelva motorer och mikrobrytare... Samtidigt hade Ford touchkodlås i sina dörrar för över 10 år sedan. Varför inte touchknapp istället?
 
D
RoTe RoTe skrev:
Nä dom verkar älska sina handtag med femtioelva motorer och mikrobrytare... Samtidigt hade Ford touchkodlås i sina dörrar för över 10 år sedan. Varför inte touchknapp istället? [media]
Fråga Tesla kanske?
 
Unikt namn
13th Marine 13th Marine skrev:
Intressant, jag upplever det som att de flesta moderna bilar har lyset på och är korrekt inställda.
De som har trasiga lysen är ofta en äldre bil med halogen och gissningsvis utan glödtrådsvakt.
De som oftast fipplar med luren är hantverkare eller hemtjänst.
De som stuckit ut senaste resorna är ID4or helt utan lyse även i skymning, och Teslor med väldigt högt siktande lysen oavsett väder.
Men det finns så många usla bilister i Stockholm att man blir lite blind inför synder.
Möjligen har det funnits ett överlapp mellan "fel" lysen och en vinglande idiot framför ratten som inte förstår sig på handsfree, så hen håller mobilen med 1-2 händer framför munnen som en tonårsflicka på tuben, som gjort att jag uppmärksammat dessa märken extra.

Jag har ingen SUV, så problemet med höga lysen blir troligen mer påtagligt för mig.
 
RoTe
D djac skrev:
Fråga Tesla kanske?
Chansen att man får svar är ju obefintlig, ville bara säga att du hade fel gällande Teslas strategi.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
De som stuckit ut senaste resorna är ID4or helt utan lyse även i skymning, och Teslor med väldigt högt siktande lysen oavsett väder.
Men det finns så många usla bilister i Stockholm att man blir lite blind inför synder.
Möjligen har det funnits ett överlapp mellan "fel" lysen och en vinglande idiot framför ratten som inte förstår sig på handsfree, så hen håller mobilen med 1-2 händer framför munnen som en tonårsflicka på tuben, som gjort att jag uppmärksammat dessa märken extra.

Jag har ingen SUV, så problemet med höga lysen blir troligen mer påtagligt för mig.
Här nere upplever jag inte ID4orna som nedsläckta, förstår inte heller varför man skulle köra bilens belysning i något annat läge än "Auto" som växlar mellan DRL och Halvljus enligt hur ljust det är ute.

Teslorna är jag dock beredd att hålla med om har problem med lysena.
 
D
RoTe RoTe skrev:
Chansen att man får svar är ju obefintlig, ville bara säga att du hade fel gällande Teslas strategi.
Nej, det finns mycket att läsa om det, du verkar ha väldigt liten erfarenhet av bilarna, har du ens en?
 
D djac skrev:
Nej, det finns mycket att läsa om det, du verkar ha väldigt liten erfarenhet av bilarna, har du ens en?
Tror du Trump skulle köra Tesla? ;)
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tror du Trump skulle köra Tesla? ;)
Har han körkort?
 
useless useless skrev:
Har han körkort?
Han har många körkort, han har de bästa körkorten, han har alla!
 
  • Älska
lat och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Skulle nog testat en ny oljetrycksgivare för 5w-30 borde väl funka.
Ska köpa en så får vi se... 👍
 
RoTe
D djac skrev:
Nej, det finns mycket att läsa om det, du verkar ha väldigt liten erfarenhet av bilarna, har du ens en?
Måste man äga en för att ha en åsikt? Där ser man.
13th Marine 13th Marine skrev:
Han har många körkort, han har de bästa körkorten, han har alla!
Nej jag saknar faktiskt A, men resten har jag.
 
  • Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
D
RoTe RoTe skrev:
Måste man äga en för att ha en åsikt? Där ser man.

Nej jag saknar faktiskt A, men resten har jag.
Att uppleva något själv ger insikter, du verkar mest plocka upp löst sladder som du sen pusslar ihop till någon sorts upplevd sanning. Skriv om något du vet istället, det är mer intressant.
 
hsd
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Från det ena till det andra, är det någon som tror att Biltemas billiga OBD-läsare ([länk], som ska klara "Live view") skulle kunna läsa olje-tryck på på en Ford Fiesta -08?
Oljetrycksgivare brukar vara on-off funktion, dvs vid ett visst tryck bryts kretsen (å lampan slocknar)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
RoTe
D djac skrev:
Att uppleva något själv ger insikter, du verkar mest plocka upp löst sladder som du sen pusslar ihop till någon sorts upplevd sanning. Skriv om något du vet istället, det är mer intressant.
Så du menar att Tesla INTE haft problem med dörrhandtagen? För det är vad jag menar, samt att Tesla väljer att behålla dessa totalt poänglösa handtag som fortsätter att krångla trots nya revisioner på designen. Eftersom Tesla invändigt älskar touch påvisade jag att en annan tillverkare lyckats med touchknappar utvändigt i dörren för jättelängesedan. Vad du nu håller på med för jävla påhopp på mig förstår jag inte alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.