Men ingen risk att jag åker på ett abb när jag försöker ansluta mina enheter? Skulle ju inte förvåna mig när det gäller verisure … 😂
 
Nä, det enda du gör är att koppla enheterna till din huvudenhet och din app.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Betalde också ~370kr för detta 2018, betydligt mer nu om man läst denna tråden..
 
Hej!

Kapar tråden lite för en liknande fråga. Flyttade för ett tag sedan till ett hus där den här utrustningen finns (plus några dörr-sensorer, rörelsedetektor, röksensor och två nyckelbrickor):
Hemlarmpanel med knappsats och symboler öppen med synlig röd stjärnmärkning på sidsensor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemlarmets centralenhet med statuslampor på en vit vägg, använd markeringar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag vet att röksensorn fungerar p.g.a slarvig matlagning. Vad kan det här systemet göra mer? Någon som har en manual? Går det att använda som ett vanligt larm utan några appar/konton/koder? Det vill säga, att jag slår på larmet när jag går hemifrån och att det sen tjuter om någon bryter sig in.
 
Ganlet
Går det att koppla in nya fönster/dörr-detektorer på ett larm som är i egen regi?
 
Ganlet Ganlet skrev:
Går det att koppla in nya fönster/dörr-detektorer på ett larm som är i egen regi?
Ja, det går. Så länge du har serienumret på komponenten och den inte är registrerad på annat larm kan du lägga till genom "mina sidor" på Verisures hemsida 🙂
 
Ganlet
Wutkowski Wutkowski skrev:
Ja, det går. Så länge du har serienumret på komponenten och den inte är registrerad på annat larm kan du lägga till genom "mina sidor" på Verisures hemsida 🙂
Står det på eller behöver man plocka det i appen? Misstänker att gemene man som säljer sina larmdelar inte tänker på att de avregistrerat dem (?)
 
Ganlet Ganlet skrev:
Står det på eller behöver man plocka det i appen? Misstänker att gemene man som säljer sina larmdelar inte tänker på att de avregistrerat dem (?)
Nu var det flera år sedan jag registrerade nya komponenter, så jag ska ärligt säga att jag inte kommer ihåg. Rimligen bör det stå någonstans på komponenterna tycker man ju.
 
Ganlet Ganlet skrev:
Står det på eller behöver man plocka det i appen? Misstänker att gemene man som säljer sina larmdelar inte tänker på att de avregistrerat dem (?)
Tillägg: plockade ner en av mina rökdetektorer och kollade. Där stod serienumret som matchade med vad som står i appen. Ser ut som: "XXXX - XXXX"
 
Ganlet
Wutkowski Wutkowski skrev:
Tillägg: plockade ner en av mina rökdetektorer och kollade. Där stod serienumret som matchade med vad som står i appen. Ser ut som: "XXXX - XXXX"
Tack att du orkade kolla!

Bara själva upplåsningen kvar när det blir dags :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.