electroluxaren skrev:
edit jag ångrar mig du är inte värd att kommentera
Klart att du ångrar dig för att någon kanske trampade dig på en öm tå.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Läge att verkligen kolla upp om elementspänningen på plattan verkligen är 230 V ?
Enligt märkskylten på spisen så är det ju grundutförandet, men koppling 1 eller två gäller vid elementspänning 400V.
Kolla på anslutningsplinten hur den är kopplad och/eller om det finns märkning på plattan.
På foto i inlägg # 5 står det klart att elementspänningen är 230 V, därom inget tvivel att plattan är för 230 V
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
"Vid 380 V elementspänning användes diagram 1 eller 2..."
Därför läge att dubbelkolla.
 
Det är ju ifyllt tydligt att elementspänningen är 220V. Det är bara att man använde samma dekal på 380V spisar, men fyllde då i 380V.
 
J jonaserik skrev:
Det va väl tusan vad du ska vara en absolut exspert på allt som har med vitvaror att göra. Du är inte ensam i världen med att framföra dig som något Orakel i olika lägen, det finns fler. Och det finns fler med erfarenhet av vitvaror, så du är inte ensam

Återigen så skriver du i inlägg # 10 exakt samma sak som jag skrev i # 8. Osökt kan man undra hur det med läskunnigheten och förståelsen av skrift.
Att då på ett flagrant sätt framhålla att det jag skrev "" ÄR ÅT HELVETE SOM VANLIGT FRÅN DIG """ är nog att ta i en del, men det är ett sätt för vissa att på adekvat sätt, framföra sig den bäste i allt.
Kanske kan vara bra att reparera hissen så den går ända upp
Man behöver inte vara vitvaruexpert för att inse det dumma i att rekommendera en 380V platta till en spis med elementspänning 220V.
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
A
J jonaserik skrev:
Klart att du ångrar dig för att någon kanske trampade dig på en öm tå.
sopa
 
M MagHam skrev:
Läge att verkligen kolla upp om elementspänningen på plattan verkligen är 230 V ?
Enligt märkskylten på spisen så är det ju grundutförandet, men koppling 1 eller två gäller vid elementspänning 400V.
Kolla på anslutningsplinten hur den är kopplad och/eller om det finns märkning på plattan.
Så vitt jag kan avgöra är allting kopplat enligt diagram 4 på typskylten, dvs 220v, 3 faser med 0
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det du behöver veta står på undersidan som inte verka finnas kvar
180mm är standard 1500W är std
230V verkar du ha så nu behöver du bara ta reda på kromringens höjd men med tanke på åldern vågar jag påstå 8mm dvs hög kant.
Tex denna
[länk]
Yes kromringen är 8 mm, tack för hjälp!
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det du behöver veta står på undersidan som inte verka finnas kvar
180mm är standard 1500W är std
230V verkar du ha så nu behöver du bara ta reda på kromringens höjd men med tanke på åldern vågar jag påstå 8mm dvs hög kant.
Tex denna
[länk]
Det framgår ju inte av Electrolux hemsida, men när man googlar denna del så verkar det som att den har 4 mm kantring? T ex här https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=81302

Vet du vilken motsvarande produkt hos Electrolux som har 8 mm kantring? Jag har ringt och frågat Electrolux reservdelsavdelning men de blev lite allmänt nervösa och bad att få återkomma... :p
 
A
F Fingon skrev:
Det framgår ju inte av Electrolux hemsida, men när man googlar denna del så verkar det som att den har 4 mm kantring? T ex här [länk]

Vet du vilken motsvarande produkt hos Electrolux som har 8 mm kantring? Jag har ringt och frågat Electrolux reservdelsavdelning men de blev lite allmänt nervösa och bad att få återkomma... :p
400V 180mm 1500W
3800158028

fast det var väl 230V?
4006011979
blir det då
https://shop.electrolux.se/matlagni...rannarelement-till-universalhall/p/4006011979
 
Det var ett jäkla pris på den 900 kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.