Kan kanske få in en luddlåda men måste hur som få av stående stammen 🙂

Är 1m 110 rör i golvet innan det blir 150-160mm, toa ovanför för så det borde rensa 🙂
Sen är det 3-4m innan det går utanför huset.

Dom är så satans dyra dom där lådorna... 4-5000 för en lite än låda
 
Kolla med en plåtis vad hen ska ha för en låda, tror inte att det kostar så mycket. Du ska även ha ett halvt finmaskigt nät ca 30 cm från utsläppet. Måtten har du, men kanske det behövs andra mått och då är det bra med en plåtis. Den kan vara bredare eller längre, spelar ingen roll, bara den är så hög att svälja det som kommer.
 
C
nino nino skrev:
Dom är så satans dyra dom där lådorna... 4-5000 för en lite än låda
Ja, de är inte direkt prisvärda. Mitt tips är att kontakta firmor som jobbar med tvättstugeservice och hanterar begagnade maskiner. De har oftast högvis med begagnade prylar som man kan köpa billigt om man hittar rätt.
 
C cpalm skrev:
Ja, de är inte direkt prisvärda. Mitt tips är att kontakta firmor som jobbar med tvättstugeservice och hanterar begagnade maskiner. De har oftast högvis med begagnade prylar som man kan köpa billigt om man hittar rätt.
Jo men är som vanligt i skogen att närmaste sån firma är väl 15-20mil bort men absolut ett bra tips.
 
Skulle det inte gå med en sån här då?

Bild på en vajersåg på en webbshopsida, produktinformation inklusive pris synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Hur gick det? 🤔
 
nino nino skrev:
Skulle det inte gå med en sån här då?

[bild]
Märkligt rekommenderat tillbehör?!
 
  • Haha
  • Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Hur gick det? 🤔
Väntar på svar 😄

Blir i april, då åker lgh hyraren bort nån dag, vill inte riskera att få en spolning på mig 😄😄
 
Visserligen når inte multiverktyget hela vägen igenom på ett snitt, men om man ska ta bort ett par decimeter kan man såga två snitt en bit isär, halvvägs igenom, och ta bort "ytterhalvan". Då får man en "lucka" i röret som gör att man kommer åt att såga bort resten... När allt annat går åt skogen löser gamla Parkinson problemet!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ni verkar inte tro på vajersåg 🙂
 
Jag skulle inte gå ut och köpa en vajersåg om jag hade ett multiverktyg
men jag skulle inte köpa ett multiverktyg bara för detta ändamål, då vinner de billigare alternativen. Vajersåg är nog lättast i så fall.
Man tager vad man haver, och därtill en pilsner efteråt, sa Zeke Varg
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Borde väl finnas en vajersåg nånstans, multisåg har jag och öl 😄
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
C
nino nino skrev:
Ni verkar inte tro på vajersåg 🙂
Jag tror vajersågen kommer att funka alldeles utmärkt.
Sen är ju frågan om du ens får på en skjutmuff där? Verkar ju inte vara mer än ett par millimeter mellan röret och kaklet.
 
B
nimhed nimhed skrev:
Märkligt rekommenderat tillbehör?!
Det rekommenderade tillbehöret är en del av lönnmördarförklädseln.😂
 
Vet om en tvättstuga med två maskiner med störtavlopp på en luddlåda och från lådan går det ett 50 mm rör, lådan sväljer hela volymen vattnet sedan rinner det ut i egen takt. Så jag gissar på att med en luddlåda kan du köra ut det i golvbrunnen. I luddlådan kan det ligga nycklar, spik och skruv och det är inget man vill ha i avloppet men då är det arbetskläder som tvättas....4-5 tusen låter lite dyrt men det är rostfritt och lite tjockare plåt än i diskbänken och säkert ingen dussinvara.

Ska ta ett foto vid tillfälle.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.