Keiller Keiller skrev:
[bild]
Påminner mig om dödsannonsen när den lokala sågverksägaren hade gått hädan: "Han sörjes närmast av en bedrövad änka och två bräder". Rättelsen kom snabbt och löd "Det skulle givetvis stå att han sörjdes av två bröder och en bredrövad anka"
 
  • Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Svartvit bild av en kvinna som springer i klassisk idrottsklädsel framför byggnader med text om självinsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Fredag sa ni...?
Person i kök håller i en falukorv, pratbubblor indikerar en konversation om middagsmat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredde_bygg och 3 till
  • Laddar…
Så jävla svenskt. Att släppa loss på en fredag. Påminner mig om min tidigare granne (helylles svensk yrkesmilitär) som sade med indignation: "Jag såg dig dricka vin på en tisdag!"
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Ibland kan det bli svårt att översätta. Här kommer ett utdrag drån felkodslistan på et av de största hissföretagen Utdrag från en felkodslista för hisssystem med koder och beskrivningar som "Avbrott i lokalbuss".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 7 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Så jävla svenskt. Att släppa loss på en fredag. Påminner mig om min tidigare granne (helylles svensk yrkesmilitär) som sade med indignation: "Jag såg dig dricka vin på en tisdag!"
Det är kanske inte troligt, men har du hört ordet fredagsfräckis?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Så jävla svenskt. Att släppa loss på en fredag. Påminner mig om min tidigare granne (helylles svensk yrkesmilitär) som sade med indignation: "Jag såg dig dricka vin på en tisdag!"
Är falukorvsmiddag att släppa loss? 🥳
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Så jävla svenskt. Att släppa loss på en fredag. Påminner mig om min tidigare granne (helylles svensk yrkesmilitär) som sade med indignation: "Jag såg dig dricka vin på en tisdag!"
Hmm, jag tror att forumet ligger på toppdomän .se
Så det är nog ett typiskt Svenskt forum..
Och många som nyttjar forumet är från svenskspråkiga delar av Finland och Sverige...
Jag ser ett mönster här.... ;-)
 
K Kane skrev:
Är falukorvsmiddag att släppa loss? 🥳
Brås nog på var falukorven varit någonstans.
Tror denna korven är den mesta kända filmfalukorven i Sverige.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Kommer osökt att tänka på Jan Stenmark:
Retrostilbild av en flicka i folkdräkt som tittar genom ett rör, en pojke och en hund tittar på, med sjö och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fredag sa ni...?
[bild]
Jag antar att det här har någonting att göra med filmen Fäbojäntan. Jag kan avslöja att hon som gör scenen med korven blev gymnasielärare i den staden jag bodde i när jag gick gymnasiet. Hon jobbade inte i den skolan jag gick i men vissa rykten sprider sig snabbt. Många omogna med dålig humor har tyckt att det varit väldigt roligt att ge henne en korv.
Slut på meningslös information för nu.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Uppenbarligen tycker du att det är rykten som är viktiga att sprida till en bred publik.
 
D Daniel 109 skrev:
Uppenbarligen tycker du att det är rykten som är viktiga att sprida till en bred publik.
Väldigt lite av det jag skriver i den här tråden tycker jag är viktigt
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Närbild på en kråka med bakgrundstext om kråkbarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 11 till
  • Laddar…
Komisk bild av pensionsfirande med "svärjburk" och högar av mynt på ett kontor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.