Isakare Isakare skrev:
Hur kan det vara så dyrt ??
Jag köpte till BMWn, kostade under hundringen.
Man kan ju använda silvertejp. :)
Finns det inte någon bilskrot i närheten?
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Finns risk att nästa ägare inte bryr sig om serviceboken. Kanske gör om den till epatraktor?
Du får ha "fri prövning" av köpare när du säljer. Endast entusiaster göre sig besvär. ;)
Det är inte tillåtet med epa/a-traktor i Finland
 
Tanken är att inte sälja den. Barnen gillar den (frågar när jag ska börja köra den igen) så kanske den får gå i arv. Men såklart det är alltid svårt att sia om framtiden och vad som kan hända.
 
Klart den ska gå i arv, jag som fattig student fick en tår i ögonvrån när jag fick reda på att mormor och morfar gett bort sin 900 till min morbror som sålde den direkt 😢
 
  • Ledsen
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Tips på instrument att mäta med
Sent svar angående tjuvströmmar och instrument för att hitta dem.

Tipset är att ha minst en tångamperemeter. De är inte så väldigt dyra. Finns på t.ex. Biltema.
Har man två likadana så är det mycket lätt att jämföra två mätpunkter (kablar) i realtid. Och hitta var det försvinner ström "på vägen".
 
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Körde ner med Yarisen i en "grop" (orsakad av smältande is) som slog sönder fästena till plasten där under fronten, de som håller fast hjulhusen. Från fabrik sitter allt fast med nitar i plast. Låg lösa och viftade för vinden längst nere.

Jag sydde ihop skiten igen med buntband. Jag borde gå tillbaka och sy lite mera på förar sidan sen men det duger nu. Det håller bättre än plastnitarna iallafall.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Körde ner med Yarisen i en "grop" (orsakad av smältande is) som slog sönder fästena till plasten där under fronten, de som håller fast hjulhusen. Från fabrik sitter allt fast med nitar i plast. Låg lösa och viftade för vinden längst nere.

Jag sydde ihop skiten igen med buntband. Jag borde gå tillbaka och sy lite mera på förar sidan sen men det duger nu. Det håller bättre än plastnitarna iallafall.
Du borde kontakta Tiepalvelu eller vad det heter och begära ersättning. Ta en bild på gropen om det ännu går.
 
Ja jag hört man kan göra sånt, fast det var vid skolan det hände då jag skulle plocka upp barnen. Dagen efteråt var vägen avspärrad noterade jag också. Kanske borde kontakta rektorn då.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Ja jag hört man kan göra sånt, fast det var vid skolan det hände då jag skulle plocka upp barnen. Dagen efteråt var vägen avspärrad noterade jag också. Kanske borde kontakta rektorn då.
Var det på allmän väg så är det nog inte skolan du ska kontakta. Om det var på skolans gård kanske dom kan ses som anses som ansvariga men jag skulle nog inte begära någon ersättning från skolan. Fast det är väl iofs kommunen som är ansvariga om det är en kommunal skola.
 
Det var på skolans gård, frågan är om det är värt det oavsett, skräpig gammal bil, delar som är värda under 100 euro att köpa nya.

e: Cirka 20 euro stycket enligt autodoc... Och jag tror inte jag kommer köpa nya, funkar bra med "repaklämmor"
 
Lite biltips - om nån använder Julas bilschampo och tvättsortiment har de 45% rabatt på stora delar av det i helgen
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Före
Bilhuven före renovering, matt och repig yta, i en verkstad med verktyg och tejp på huven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter
Rödlackerad bil efter väl utförd polering, skiner blankt i ett garage med renoveringsmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En blankpolerad röd bil i en välorganiserad verkstad med verktyg och däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd Saab 900 Turbo efter polering i ett garage, glänsande lack och ren omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Riktigt nöjd faktiskt. Trodde färgen gjort sitt, uppenbarligen inte.
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 21 till
  • Laddar…
D
A aka_the_barf skrev:
Före
[bild]

Efter
[bild]
[bild]
[bild]

Riktigt nöjd faktiskt. Trodde färgen gjort sitt, uppenbarligen inte.
La du bara på klarlack?
 
Den här bilen jobbade hårt igår för att komma in o parkera.
Här är resultatet.
Bil felaktigt parkerad på trottoarkant med andra bilar i bakgrunden och en motorcykel i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Nalleman64 och 12 till
  • Laddar…
När jag tog körkort för bil för länge sidan fanns det krav på att kunna fickparkera, det testades också ganska ofta vid uppkörningen. Har det kravet försvunnit på senare tid?
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.