Hej!

Jag har i förra veckan beställt lite virke och annat smått och gott från Byggmax, inga problem med det i sig förutom att jag skrev i fel adress (till mig i stan). Istället för till min adress på mitt lantställe. Så tänkte att det är väl bara att höra av sig till deras kundsupport, så började för enkelhetens skull med chatten.

I chatten så går det bara att prata med en bot och ingen handläggare går att få tag på, testade under olika tillfällen under dagen. Då tänkte jag att då är det väl dags för ett litet snabbt samtal, så jag ringer dem på telefonnumret på deras sida. Där blir jag varse om att det inte heller finns någon att prata med, och det spelade ingen roll alls vilka olika tonval jag gjorde. Utan jag hamnade alltid till sist med ett meddelande om att höra av mig genom deras chatt, och sen avslutades samtalet.

Då bestämde jag mig för att skicka ett mail, inget svar där heller...

Aja då får väl jag ta och makulera ordern och göra en ny tänkte jag genom deras formulär på nätet, sagt och gjort gjorde jag det. Fick ett svar (från en annan bot), att de kollar på ärendet?!

Börjar göra lite efterforskning vad som hänt med deras kundsupport, jag vet ändå att jag var i kontakt med dem förra våren i exakt samma ämne (jag vet jag är dum i huvudet som skrev fel adress då också). Men den gången fick jag tag på dem utan några som helst problem och löste det snabbt och smidigt. Så jag gick in på Trustpilot, och det var ingen vacker läsning, deras support verkar helt och hållet imploderat!

Frågan är vad gör jag nu, jag kan inte ta emot två och en halv ton virke ute på gatan i min lägenhet i stan... ska jag bara ignorera och hoppas på att det blir en retur? Alltså jag har aldrig varit med om något liknande, att ett företag i denna storlek är helt tyst.

Funderar skarpt på att åka hem till VDn i Täby för att fråga om han kan hjälpa mig, han är ju på något sätt ändå ytterst ansvarig för företaget. Vet han om att företagets support imploderat? Eller är det en strategi han kör med sedan han tillträdde 2023?

Tack för mig!
 
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
  • Ledsen
007PH och 17 till
  • Laddar…
R
Tänker att det är viktigt att du har skriftligt skrivit till dom, att du kan styrka detta om det blir extra kostnader eller problem med att dom ställer av virket i stan..
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Hade jag varit i din sits hade jag nog tagit mig till närmaste Byggmax och hoppats att personalen där kunnat hjälpa mig. Tänker att det nog kan bli ännu mer problem om de kör till din adress i stan och måste åka hem med prylarna igen.
 
  • Gilla
Hellwiz och 18 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Hade jag varit i din sits hade jag nog tagit mig till närmaste Byggmax och hoppats att personalen där kunnat hjälpa mig. Tänker att det nog kan bli ännu mer problem om de kör till din adress i stan och måste åka hem med prylarna igen.
Ja jag hade nog tänkt göra det imorgon, även om det inte ser ljust ut. Läst om en del på Trustpilot som gjort samma, där personalen tyckt på axlarna och inte kunnat göra något.

Så bittert att det blir såhär, även om jag själv är orsaken till problemet så hade ju det kunnat ordnats så enkelt med en fungerande kundservice. Jag kommer ju efter det här aldrig handla hos dem igen.
 
  • Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Tänker att det är viktigt att du har skriftligt skrivit till dom, att du kan styrka detta om det blir extra kostnader eller problem med att dom ställer av virket i stan..
Jag har skriftligen skrivit till dem ja, både försökt ändra adressen samt makulera ordern.

Ställa av i stan hoppas jag kunna undvika pga att jag iaf kan prata med chauffören.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Låter ju otroligt dåligt att man inte kan få tag i nån att prata med när sådana här situationer uppstår.
Du menar att inte finns någon man kan ringa och prata med?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
R
N Nymodigt skrev:
Jag har skriftligen skrivit till dem ja, både försökt ändra adressen samt makulera ordern.

Ställa av i stan hoppas jag kunna undvika pga att jag iaf kan prata med chauffören.
Har läst och hört mycket om deras obefintliga support, jag tänker att dom kommer att leverera till den adressen som du har angivit vid beställning.. sedan blir det du som måste bevisa att du har ändrat och hört av dig om ändrad adress, därav vikten att ha allt skriftligt så att du inte behöver ta några kostnader..
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Låter ju otroligt dåligt att man inte kan få tag i nån att prata med när sådana här situationer uppstår.
Du menar att inte finns någon man kan ringa och prata med?
Nej det går inte ringa någonstans, det är bara en talsvarstjänst som leder en till att "gå in på hemsidan och prata med någon i chatten" där ingen heller svarar.
 
  • Ledsen
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
Prova det här numret, går till huvudkontoret 0851493060 och fråga efter Jan Magnus Agervald som är kontaktman på Byggmax.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 13 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Prova det här numret, går till huvudkontoret 0851493060 och fråga efter Jan Magnus Agervald som är kontaktman på Byggmax.
Verkar inte speciellt förtroendegivande :)
 
  • Wow
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
N Nymodigt skrev:
Verkar inte speciellt förtroendegivande :)
Vad du menar med förtroendegivande vet jag inte, men du kommer till BH och klagar på Byggmax. Att det inte går att komma i kontakt med dom per telefon. När någon kommer med något, så gäller det rycka i halmstråt. Den personen sitter nästan uppe i toppen på Byggmax, så varför inte prova och tacka för en info. Om du får kontakt så var saklig bara och kom tillbaka med resultatet.

EDIT Ring i kväll och hör vad säger på telefonsvararen PS kom in här och tala om vad dom säger.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 19 till
  • Laddar…
Hade en anhörig som handlade i butik, åkte tillbaka för att returnera en utav varorna och blev ombedd att göra en returanmälan online. Jag skojar inte, de ville inte ta emot returen i butiken (Nacka).
 
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Om TS får en kontakt så är det väl bara att """ ljuga "" med att det finns ingen som kan ta emot varorna på grund av sjukdom i släkten och ha ordernumret i handen och säga att jag återkommer med dag för leverans.
 
Är det inte både enklare, snabbare och effektivare att åka till närmsta butik, än att åka till VD:n i Täby? Jag håller med om att det är uselt att ha så dålig support. Men samtidigt verkar du inte direkt göra det bästa av situationen. Att makulera, göra en ny order, samt beklaga dig här, och smida planer på att åka till Täby. Tar nog mer tid och energi än att sätta sig i bilen åka till närmsta butik.
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
A AG A skrev:
Är det inte både enklare, snabbare och effektivare att åka till närmsta butik, än att åka till VD:n i Täby? Jag håller med om att det är uselt att ha så dålig support. Men samtidigt verkar du inte direkt göra det bästa av situationen. Att makulera, göra en ny order, samt beklaga dig här, och smida planer på att åka till Täby. Tar nog mer tid och energi än att sätta sig i bilen åka till närmsta butik.
Det var ju såklart inte seriöst menat, kanske inte framgår på internet alltid.
 
Redigerat:
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.