T TommyC skrev:
Varför lämnar ni era bilar till verkstäder som är bemannade av idioter 🤔 Själv är bästa dräng, eller idiot? 😁
Har inget garage är väl en bra orsak. Eller har men fullt med annat.
Skulle inte vilja hyra ett bås på OK bland folk som lackar bilen eller annat. Vissa jobb tar mer än en eftermiddag (för mig) och då behövs ju ett ställe man kan stå över natten. Lämnar volvobilarna hos volvo sthlm och vet att det svindyrt.
 
galento
imported_Benno imported_Benno skrev:
Har inget garage är väl en bra orsak. Eller har men fullt med annat.
Eller också tycker man det är värt att
betala för att slippa ta i skiten 😉
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Jag tycker synd om er som inte har möjlighet att sköta bilarna själva. Utan garage är det som sagt svårt. Orimligt dyrt blir det oftast att lämna in, speciellt till märkesverkstäder som tyvärr sällan gör skäl för pengarna.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Jag tycker synd om er som inte har möjlighet att sköta bilarna själva. Utan garage är det som sagt svårt. Orimligt dyrt blir det oftast att lämna in, speciellt till märkesverkstäder som tyvärr sällan gör skäl för pengarna.
Utomhus funkar i alla väder utan problem. Innan jag flytta till hus så gjorde jag alla arbeten ute på asfalt, grus och gräs.
Vare sig det var 30 grader varmt eller -10 grader så skruvade jag det jag var tvungen.

Det jävligaste att skruva vid minus är dock sådant som är trångt, typ som i en celica där fläktrem gått av eller byta temostat.
 
Eller sånt där man blir blöt av kylarvätska..
Fifan....
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eller sånt där man blir blöt av kylarvätska..
Fifan....
Då får man snabbt byta handskar :D Eller bli torr. Men det funkar iallafall. Men har man garage så håller man sig gärna inne, jag fattas dock värme så det är likväl halvkallt.
 
Det är livskvalité att ha ett stort varmgarage med betonggolv och bra belysning.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Jag tycker synd om er som inte har möjlighet att sköta bilarna själva.
Nä, bara skönt att slippa 😉
 
  • Haha
TommyC
  • Laddar…
Bytte ballast på bilen idag.
Man blir bra snopen när strålkastaren måste lös och för att få lös strålkastaren ska fronten bort.
När väl strålkastaren är lös sitter ballasten med två torx15 och hur enkelt som helst att byta.
Sen ska skiten tillbaka.
Har suttit o surat över det där nu och kände att jag ville skriva av mig lite...

Det här är sista bilen jag skruvar på.😤😤
 
  • Gilla
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
C
fgo fgo skrev:
När väl strålkastaren är lös sitter ballasten med två torx15 och hur enkelt som helst att byta.
Dvs. man har prioriterat enkel montering när bilen byggs framför framtida underhåll. Väldigt vanligt tyvärr...
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
galento
T TommyC skrev:
Det är livskvalité att ha ett stort varmgarage med betonggolv och bra belysning.
Ja om man hade det ändå , med lyft och annan utrustning. Får se om det kan bli
isolering och värme i garaget. Hojarna har det varmt och gött iallafall 😎
Peters Place har den häftigaste kåken man sett hittills , vilka utrymmen ✌️👌

Stort garage med öppna dörrar och samlingshus ovanpå omgivet av klassiska bilar och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Jag blev precis klar med att byta till rätt sorts xenon på v70:n. I mitt stora garage, dvs utomhus. Skönt vårväder. Men jag har skruvat bromsok på golf och mycket annat i snöstorm i mina dar. Men man börjar bli bekväm av sig.
Enorm skillnad på ljusbilden med D2R istället för D1S.

Jo. Fronten måste bort, men det gick ju snabbare när man övat. :)
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag blev precis klar med att byta till rätt sorts xenon på v70:n. I mitt stora garage, dvs utomhus. Skönt vårväder. Men jag har skruvat bromsok på golf och mycket annat i snöstorm i mina dar. Men man börjar bli bekväm av sig.
Enorm skillnad på ljusbilden med D2R istället för D1S.
Skruvar också under bar himmel. Tyvärr hade jag inte vårväder idag. +2 med is och dimma.

Men att stå och tvätta bilen en varm vår/sommarkväll är riktigt njutbart.
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Dvs. man har prioriterat enkel montering när bilen byggs framför framtida underhåll. Väldigt vanligt tyvärr...
Tänker man att delen ska bytas två gånger under sin livslängd är det lite förlåtet men fortfarande trist.

Finns det nyare bilar som är lättskruvade??
 
fgo fgo skrev:
Tänker man att delen ska bytas två gånger under sin livslängd är det lite förlåtet men fortfarande trist.

Finns det nyare bilar som är lättskruvade??
Nej. Man får skaffa en Volvo amazon eller 142:a :)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.