R Rkarlsson skrev:
Han som skruvade dit den hade missat nÄgot, vad kommer jag inte ihÄg.
SlĂ„ i olja? 🙄
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
SlĂ„ i olja? 🙄
Nej olja fanns ju i med det blev en rejÀl pöl under bilen nÀr det vÀl började :D Det slutade alltsÄ inte. Om det Àr nÄgon packning, o ring eller vad man nu anvÀnder pÄ den vÀxellÄdan har jag faktiskt ingen aning om. Men allt pissa ut och lÄdan gick i kras :D Men den höll ju iallafall i 25 mil, sÄ en halv arbetsdag.
 
  • Wow
Fotografen
  • Laddar…
Varför lĂ€mnar ni era bilar till verkstĂ€der som Ă€r bemannade av idioter đŸ€” SjĂ€lv Ă€r bĂ€sta drĂ€ng, eller idiot? 😁
 
C
T TommyC skrev:
Varför lĂ€mnar ni era bilar till verkstĂ€der som Ă€r bemannade av idioter đŸ€”
Tidsbrist, mestadels.
 
För mig gÄr det snabbare att sköta service och de flesta reparationer hemma jÀmfört med transporterna till och frÄn nÀrmsta verkstad. Vinsterna i ekonomi och kvalité samt full koll pÄ utfört arbete Àr extra bonus.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Varför lĂ€mnar ni era bilar till verkstĂ€der som Ă€r bemannade av idioter đŸ€” SjĂ€lv Ă€r bĂ€sta drĂ€ng, eller idiot? 😁
Köper man begagnade bilar sÄ har det ju oftast varit olika Àgare som har lÀmnat bilen ett antal ggr. Första Ären vid garantier Àr det sjÀlvklart. Och sÄklart om man inte kan skruva.
Jag lÀmnade in en chrysler för att byta alla bromsrör en gÄng för jag var lat.
Fick tillbaka bilen med förstörda hjulmuttar sÄ fick borra av 5 st. Verkstaden menade att han inte gjort nÄgot fel.
Om jag lÀmnar ifrÄn idag Àr det pga tidsbrist och dÄ Àr det en slÀkting som fÄr skruva som vet att han fÄr ordentligt med skit om han slarvar :D

Hade jag inte haft garanti och leasat elbilen sÄ hade jag bytt krÀngningshÀmmaren sjÀlv.
 
Ni har otur med ert val verkstÀder. Jag har aldrig upplevt nÄgot liknande och inte heller hört om nÄgot liknande frÄn nÄgon bekant/kollega.
 
C
T TommyC skrev:
Ni har otur med ert val verkstÀder. Jag har aldrig upplevt nÄgot liknande och inte heller hört om nÄgot liknande frÄn nÄgon bekant/kollega.
Var glad för det. Jag har testat över 10 stycken som jag av ett eller annat skĂ€l inte Ă€r nöjd med. Sökandet fortsĂ€tter... 🙄
 
  • Ledsen
TommyC
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Det var dimmigt ikvÀll sÄ det blir ju inte riktigt rÀttvist men det vita huset pÄ bilden stÄr cirka 250 meter frÄn bilen. VÀldigt svagt i bakgrunden mellan husen kan man (om man vet vad man ska leta efter) skymta grannens stall som ligger strax över 500 meter bort. [bild]
Bifogar en ickedimmig bild frÄn samma position ocksÄ dÄ det blev körning idag med. Bild tagen nattetid som visar ett upplyst snötÀckt fÀlt med ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hsd
Den bilden visar problematiken med ledljus, en jÀkla massa framför bilen men lÄg ljusstyrka, i förhÄllande till nÀromrÄdet, en bit bortanför
Jag vill ha mera ljus lÀngre fram utan dagsljus direkt framför bilen
 
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Har hÄllit pÄ ett bra tag nu med bagagets botten i saaben, det Àr ett ganska lÄngsamt och otrevligt arbete, man fÄr luta sig lÄngt fram och det Àr svÄrt att slippa Ät. Ryggen ogillar detta, det kÀnns lÀngst nere dÄ man gör sÄnthÀr.

-Slipat med vinkelslip och stÄlborste
-Hackat bort rester med spackel och multitool
-Sprejat tjÀrlösare och skapat stora högar med smutsiga trasor.
-Torkat med aceton
-Applicerat rostomvandlare

bcI6HeNh.jpg

H9MuCZmh.jpg

auH93FLh.png

VÀnster sida av botten Àr nÀstan helt skonad frÄn rost, höger sida dÀr det lÀckt mycket mera Àr den mest utsatta.Det blir förmodligen nÄgra varv till med stÄlborsten. Jag Àr osÀker om jag borde verkligen fÄ bort all originalfÀrg eller om det gÄr att lÀgga epoxigrund över den gamla fÀrgen som det Àr.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Har hÄllit pÄ ett bra tag nu med bagagets botten i saaben, det Àr ett ganska lÄngsamt och otrevligt arbete, man fÄr luta sig lÄngt fram och det Àr svÄrt att slippa Ät. Ryggen ogillar detta, det kÀnns lÀngst nere dÄ man gör sÄnthÀr.

-Slipat med vinkelslip och stÄlborste
-Hackat bort rester med spackel och multitool
-Sprejat tjÀrlösare och skapat stora högar med smutsiga trasor.
-Torkat med aceton
-Applicerat rostomvandlare

[bild]

[bild]

[bild]

VÀnster sida av botten Àr nÀstan helt skonad frÄn rost, höger sida dÀr det lÀckt mycket mera Àr den mest utsatta.Det blir förmodligen nÄgra varv till med stÄlborsten. Jag Àr osÀker om jag borde verkligen fÄ bort all originalfÀrg eller om det gÄr att lÀgga epoxigrund över den gamla fÀrgen som det Àr.
Vill du lÄna min utrustning och sandblÀstra?

Du har ju en del hjÀlp att fÄ för allt vad du har hjÀlpt mig med internethandel genom Ären.
 
Jag har alltid lÀmnat kvar originalfÀrgen dÀr det inte har rostat. Mattar med slippapper och avfettar med silikontvÀtt. Hagmans Primer CA fÀster vÀldigt bra och lÀggs i minst tvÄ tjocka skikt. Jag har inte provat epoxi av nÄgot annat fabrikat. Det Àr för mycket arbete för att chansa med nÄgon billig epoxi.
 
H heimlaga skrev:
Vill du lÄna min utrustning och sandblÀstra?

Du har ju en del hjÀlp att fÄ för allt vad du har hjÀlpt mig med internethandel genom Ären.
Jag har egen blÀstertank nuförtiden faktiskt sÄ det Àr OK. Men det smutsar sÄ mycket sÄ jag har inte varit sÄ pigg pÄ att blÀstra, speciellt pÄ insidan av bilen. Mest punktblÀstring isÄfall pÄ sjÀlva rosten.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.