P Patricia Nordforss skrev:
Jag har precis fått ett tak lagt av Vesivek och jag är inte speciellt nöjd. Innan beslut att använda Vesivek pratade jag flera gånger med försäljaren om att jag inte ville ha massa bucklor på mitt tak. Nej det skulle bli så rakt och fint fick jag till svar. Försäljaren tyckte att jag skulle ha förtroende för honom och Vesivek, Tro min förvåning när plåten var uppsatt så var det massor av bucklor och jag tycker personligen att taket har gjort att huset inte ser så fint ut längre.Så jag ångrar mig bittert att jag använde dem. Pratade med en utav killarna som var plåtis och han sa att alla deras tak där de använder Svea Stark plåt får bucklor på grund av underlaget och att jag borde ha fått information om detta när jag frågade. Jag har pratat med Vesivek men taket ligger där det ligger och jag kan inte göra något åt det.
Det där kan du be dom komma att byta
 
  • Gilla
wrobel.se och 1 till
  • Laddar…
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Det där kan du be dom komma att byta
Dom byter inte och jag har betalat för om man inte gör det inom 10 dagar blir det 12% ränta. Tror adrig jag skulle få rätt. Om jag försökte. Men jag har bara lust att riva taket och sätta dit ett nytt. Jag har faktiskt tönkt att kontakta en jurist på villaägaren och se vad de säger.
 
Redigerat:
P Patricia Nordforss skrev:
Dom byter inte och jag har betalat för om man inte gör det inom 10 dagar blir det 12% ränta. Tror adrig jag skulle få rätt. Om jag försökte. Men jag har bara lust att riva taket och sätta dit ett nytt. Jag har faktiskt tönkt att kontakta en jurist på villaägaren och se vad de säger.
Ta dit den besiktningsman och be om ett utlåtande .
Kostar några tusenlappar , men kommer vara värt det . Anlita en plåt konsult , inte en vanlig besiktningsman
 
M muraren2 skrev:
Har också fått offert från dom idag, så vill också veta om nån har nått omdöme, dom ska sätta klickfalstak på mitt hus också som har 5° lutning, varför blir det inge bra menar du?
Och dom måste vel ändå lita på att det håller då dom har jätte lång garanti?
Tabell som visar olika takmaterial och lutningsvinklar på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är de en av de som man hittar i brevlådan?
 
Väcker denna tråd igen - några fler som har kommentarer om/erfarenheter av Vesivek?

Vi fick genomfört en ”kostnadsfri takkontroll” av dem, och har sen fått offert på ”totalrenovering inkl nytt tätskikt”. Tak/hus från 1998, takpannor, några ränndalar och nockar, skorsten. De verkar ha kommit fram till 265 m2 tak? (Suterränghus med 245 m2 boyta, taket har 7 ”takytor”.)

Pris innan ROT: 640 000 (inkl “sommarkampanj” 15 %).

Dels tyckte vi det kändes dyrt - utan egentligen att veta vad vi baserar den bedömningen på…;-)

Dels kommer vi ändå ha hit en besiktningsman under augusti, för att titta på vissa delar av huset, som nu är 26 år gammalt. Det för att hjälpa oss prioritera underhållsarbete. Blir intressant att se om han håller med Vesivek mht takets kondition, och deras föreslagna renovering.

Hur som haver - tar tacksamt emot input om Vesivek! :)
 
L Lillekitte skrev:
Väcker denna tråd igen - några fler som har kommentarer om/erfarenheter av Vesivek?

Vi har fått offert från dem på ”totalrenovering inkl nytt tätskikt”. Tak/hus från 1998, takpannor, några ränndalar och nockar, skorsten. De verkar ha kommit fram till 265 m2 tak? (Suterränghus med 245 m2 boyta, taket har 7 ”takytor”.)

Pris innan ROT: 640 000 (inkl “sommarkampanj” 15 %).

Dels tyckte vi det kändes dyrt - utan egentligen att veta vad vi baserar den bedömningen på…;-)

Men dels blev vi lite överraskade:

- Efter deras kostnadsfria takkontroll (som vi ju förväntade skulle vara mer av ett säljmöte), fick vi intryck av att det inte brådskade med att lägga om taket, det kunde gott vänta ett par år - även om inte allt var riktigt bra. ”Det är ingen fara på taket”, som personen som hade inspekterat taket sa. Vi fick ett bra intryck av honom, han verkade kunnig. Och vi blev positivt överraskade över att han inte hårdsålde akut renovering, kändes seriöst.

- Men när vi sen fick offert och konditionsrapport, kände vi inte riktigt igen oss i delar av det som skrevs, jmf med vad som hade sagts vid besök. Offerten (som kom först) antyder att renovering brådskar mer än vad vi uppfattade i mötet, ”för att förekomma eventuella fuktskador”. I konditionsrapporten (som kom sen) är man ännu mer tydlig, där står bl a ”stor risk för framtida fuktskada”.

Vi måste antingen ha missförstått genomgången med säljaren/inspektören ganska mycket - eller så har man ändrat sig efteråt, känns det som…

Hur som haver - tar tacksamt emot input om Vesivek! :)

Sen kommer vi ändå ha hit en besiktningsman under augusti, för att titta på vissa delar av huset, som nu är 26 år gammalt. Det för att hjälpa oss prioritera underhållsarbete. Blir intressant att se om han håller med Vesivek mht takets kondition, och deras föreslagna renovering.
GALET DYRT, ta in fler offerter
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.