Hade en bluetooth grej i cigarettändaren som gjorde batteriet dog då bilen stått still ett bra tag.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Hade en bluetooth grej i cigarettändaren som gjorde batteriet dog då bilen stått still ett bra tag.
Jag har inget extra inkopplat och alla lampor släcks
 
nino nino skrev:
Passaten drar ut batteriet...
Ställer jag bilen fredag 15 så är den stendöd på måndag 13, åker jag en sväng på lördag så funkar det utan problem.
Spelar ingen roll om det är -15 eller plusgrader
Är lika med 2 olika batterier

Vad ska jag kolla med, tångampermeter funkar det?
Någon som har tips på mätare?
Läst att man ska mäta och sen rycka säkring för säkring och ha koll på mätaren
Har du kollat så den registrerar att alla dörrar stängs? Att det inte blir någon belysning på inne i bilen.
 
N Niq skrev:
Har du kollat så den registrerar att alla dörrar stängs? Att det inte blir någon belysning på inne i bilen.
Jodå har kollat och dubbelkollat 🙂
Ska prova mäta över säkringarna med min multimeter, har tyvärr bara en så kan inte både kolla strömmen och över säkringar.
Ska se om jag kan låna en
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fas 2 som vi skrev ovan avser den tredje karossen, de innan var ju mer traditionella sossecontainers 😂
Ja jag tyckte det skulle vara så men var inte säker. Det var väl här som Volvos kvalitet började gå utför. Men Ford ville väl spara pengar.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jodå har kollat och dubbelkollat 🙂
Ska prova mäta över säkringarna med min multimeter, har tyvärr bara en så kan inte både kolla strömmen och över säkringar.
Ska se om jag kan låna en
Har en gång hört om en bil av något märke jag inte kommer ihåg som fick fel på tempgivaren till kylfläkten så den gick igång lite när som helst vilket ju förstås gjorde att den blev strömlös. Men det verkar vara ganska ovanligt.
 
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Kom nu att tänka på en A-traktor, men saknar skylten. På skolan bredvid förekommer en liknande men en BMW av de större modellerna.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Mätte nu och 0.8-0.9A drar den verkar det som.
Dörrarna/huv stängda och bilen har varit avslagen i några timmar.
Provade dra några säkringar men blev kallt åt fingrarna så fick ge mig 😬
 
nino nino skrev:
Mätte nu och 0.8-0.9A drar den verkar det som.
Dörrarna/huv stängda och bilen har varit avslagen i några timmar.
Provade dra några säkringar men blev kallt åt fingrarna så fick ge mig 😬
Hm 10w borde kanske kunna lokaliseras med värmekamera?
 
H hapazard skrev:
Hm 10w borde kanske kunna lokaliseras med värmekamera?
Ja kanske, nu har jag ingen sån heller 😬
Är kanske enklast att mäta över säkringarna
 
nino nino skrev:
Mätte nu och 0.8-0.9A drar den verkar det som.
Dörrarna/huv stängda och bilen har varit avslagen i några timmar.
Provade dra några säkringar men blev kallt åt fingrarna så fick ge mig 😬
Kallt om fingrarna ?? De sa på radio att snön smälte i Dalarna med plusgrader dygnet runt (Wasaloppet)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Kallt om fingrarna ?? De sa på radio att snön smälte i Dalarna med plusgrader dygnet runt (Wasaloppet)
Då vette fan vart dom mäter 😄
Men det blir kallt fort även om det är nån minus, helst när man ska fippla med små säkringar
 
  • Haha
Isakare
  • Laddar…
F
DennisCA DennisCA skrev:
Ena halvljuset gick sönder på mazdan igår, såpass jävligt jobb att byta man funderar om den bör skrotas.
Bilar som man inte relativt lätt kan byta halvljus på efter vägen borde inte få ha blivit typgodkända. Om ett halvljus slocknar t.ex. under mörker och dåligt väder kan det bli ett mycket farligt läge om det andra, som ofta är lika gammalt också slocknar.
 
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Bilar som man inte relativt lätt kan byta halvljus på efter vägen borde inte få ha blivit typgodkända. Om ett halvljus slocknar t.ex. under mörker och dåligt väder kan det bli ett mycket farligt läge om det andra, som ofta är lika gammalt också slocknar.
Detta låter ju rätt rimligt vid en första tanke, men vidgar man vyerna bara en aning så håller det inte.

Oavsett hur svårt eller lätt det är att byta en lampa så är det ingen som åker runt med en dyr xenon-lampa i handskfacket och verkligen ingen som har en helt ny LED-strålkastare (ja eller två behövs ju förstås) i bakluckan för att kunna göra ett byte vid vägkanten.

Dvs det spelar ingen roll hur lätt eller svårt bytet är, ingen har ändå reservdelen. Och även om det för dig och mig är enkelt att byta så kommer 90% av alla förare ändå inte byta vid vägkanten, helt enkelt för att de är osäkra på hur.

Ett skäl till att bilar har två lampor är att ha redundans. Finns ingen rimlig anledning till att byta under färd och det skulle också, i praktiken, begränsa oss till bilar som är 25-30år gamla och som är osäkra att köra av andra skäl.
 
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.