F Fumble skrev:
Det finns två vägar att gå. Antingen drar du ner svagströmssladd från taket till ett vred i köket (köps från samma ställe som takfläkten) eller så sätter du in en puck. Jag valde att försöka kombinera dessa, så att man har "manual override" ifall det trådlösa krånglar, vilket händer. Tyvärr funkar inte det (pucken lever inte upp till sin specifikation), så nu är den bara fjärrstyrd. Jag har då pucken i ett köksskåp, där brytaren till takfläkten sitter. Home Assistant styr pucken, så att fläkten varvar ner till min när vi larmar på, går upp rejält om jobbdatorn är igång och det är folk i den lokalen etc. Vi har forceringsknappar på toaletterna också, som man kan trycka på. Då blir det maxvarv i 10 min.

/Fumble
Hejsan, tar upp denna tråd igen. Zigbeepucken verkar vara slut överallt. Tips på andra alternativ?
 
B BSOD skrev:
[länk]
Ahh, där fanns den ju. Tack. Har hört från en kompis att han upplever problem med räckvidden på sina zigbeeprylar. Någon som har annan erfarenhet?
 
H hrundi skrev:
Ahh, där fanns den ju. Tack. Har hört från en kompis att han upplever problem med räckvidden på sina zigbeeprylar. Någon som har annan erfarenhet?
Då är det bara att sätta en annan Zigbee-enhet någonstans i mitten t.ex. en lampa eller en IKEA-repeater.
 
  • Gilla
hrundi
  • Laddar…
Ja, se DET var ju väldigt förenklande!
Men, det ser ut som att den inte är CE-märkt? Är det så bra?

/Fumble
 
B
F Fumble skrev:
Ja, se DET var ju väldigt förenklande!
Men, det ser ut som att den inte är CE-märkt? Är det så bra?

/Fumble
Vit ZigBee LED-dimmer med tekniska specifikationer, amazon.se webpage, pris och kundbetyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B BSOD skrev:
[bild]
Jag vill inte vara sån men det där ser ut dom ett fake CE. Kan iofs vara vinklen på bilden som gör det.
Inte för att det gör produkten bättre eller sämre.
 
Trådlös dimmer, Zigbee och WiFi, vit, väggmonterad, elektrisk anslutningspanel, temperaturområde, RoHS-certifierad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Aha! Jag tittade bara på denna, som BSOD länkade till, men den Johan hittade ser ju likadan ut - fast MED CE-märkning.

/Fumble
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Min är CE-märkt i verkligheten också. Kretskortet är välgjord med fina lödningar. Nätspänning och klenspänning är separerade med genomfrästa spår.
Fabrikat på kontrollern är ”eWelight”, modellnr. ZB-DL01. Verkar alltså vara samma prylar som Sonoff.
 
Redigerat:
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.