Cruzze Cruzze skrev:
Du har förstås en bra poäng. Jag tänkte initialt att undvika att borra hål i fasaden för nätverkskabel och istället sätta en flat nätverkskabel via glipan i terrassdörren:
[bild]
Kabeln går inte att kontaktera igen med vanlig RJ45 och den kan inte passera in i friggeboden med kontakten på så därför denna lösning. Eventuellt blir det en "riktig" dragning senare...
Jo, flata är bra till sådant. Har själv gjort det valet istället för att borra i något fall. Tycker flata också ligger snyggare efter golv och bord mm, så väljer dem ofta istället för vanliga runda. Sorry för ot. Tillbaka till intressanta 3D-projekt.
 
  • Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
Min "gamla" halvmask från 3M gav upp minst sagt:
En bild på en använd skyddsmask med filter, band, ligger på träyta, åtföljd av vita handskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då jag har en hög oanvända filter så funderade ett kort tag på att bara köpa en ny, men det visar sig såklart att de har lanserat en ny modell, med annan fattning på filter 😡
Så det blev en billig Rhino mask från Amazon, samt lite fram och tillbaka mellan fusion, 3d skrivaren och verkligheten. Vips så var en adapter utskriven:
Två svarta runda föremål, en O-ring och papper i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

CAD-modell av en mekanisk komponent med snittvy som visar inre struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu kan jag köra slut på mina gamla filter med den nya masken:
Halvmask respirator med dubbla filter, grå och vit, justerbara band, på ett textilunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Elsparv och 10 till
  • Laddar…
Lite överkurs kanske men jag satte mig ner och gjorde boxar till LIDLs förvaringslådor som såldes för ett par veckor sedan (https://www.lidl.de/p/parkside-interlock-organizer-mit-bis-zu-10-faechern/p100370194). Tyvärr hade de gjort om dem lite jämfört med tidigare år så de 3d-modeller som fanns färdigt på nätet passade inte helt.

Inte världens bästa sortimentlådor, men ok pris och en förbättring mot hur jag hade det innan. Den största bristen med systemet är att man behöver en jäkla massa olika varianter på 3d-printade boxar samt att det inte finns nåt skydd mot att komponenter blandas om man skulle vända på lådorna. De röda avdelarna hindrar total blandning förstås, därav att jag designade med dem kvar i lådorna. Kanske att man skulle gjort boxarna lite mindre men högre så de nått upp till locket. Eller att jag limmar nån skumgummi i locket om det blir ett problem. Locken är lite frostade så det är ändå svårt att se igenom vad som finns i boxarna.

3D-modeller av soffkonfigurationer i CAD-program. Olika storlekar och layouter visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upplysta verktygslådor fyllda med sorterade bultar, muttrar och skruvar på skärmatta. Organisation och DIY.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JockesBananer23 och 6 till
  • Laddar…
I
Om man har 3D skrivare och 3D modellen så bör man väll enkelt kunna designa dem precis som man vill,d.v.s få dem att passa till 100% Det är absolut ett pill och man får ju sätta ett värde på tiden det tar, kanske är det billigare att köpa färdigt. Har man dock tid över kan man säkert få det väldigt optimerat. Borde vara en enkel grej att bara dra upp väggarna på 3D modellerna så att inte prylarna blandas, känns som en viktig funktion i en sorteringsbox.
 
  • Gilla
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
En stor andel av mina utskrifter är passbitar och distanser, småsaker mm.

Sista jag gjort är anpassade täcklock på 1,25 mm tjocklek = 5 lager á 0,25mm. Perfekt resultat och snabbare än alternativen.

Igår blev det 10mm höga distanser med omkrets 20mm och hål i.
Tar ju 1 minut i Fusion. Innermått, yttermått och höjd. Starta utskrift av två stycken och ha dem 20minuter senare.

Alternativet var väl att bygga upp med metallbrickor eller dylikt eller ringa kundtjänst och påtala att det var fel antal medskickat och vänta en vecka.

Samtal/mail hade väl tagit mer tid än handpåläggningen vid datorn. När den printade tog man en kaffe under tiden.
 
  • Gilla
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.