Mugmaz Mugmaz skrev:
Var fick du den att passa?
CD OUT på förstärkaren och på basen var det väll out nånting, jag är tyvärr inte vid grejerna🙂
 
F fisgris8 skrev:
CD OUT på förstärkaren och på basen var det väll out nånting, jag är tyvärr inte vid grejerna🙂
Var det inte en aktiv sub du skulle koppla in?
Vad gör du på cd out?
 
Vilken förstärkare har en CD-utgång? Vad ska man koppla den till i normalfallet?
 
useless useless skrev:
Vilken förstärkare har en CD-utgång? Vad ska man koppla den till i normalfallet?
Kolla under trigger.
Han har nog kopplat in där.
Ja detta är ju helt fel.
En 3,5 mm kontakt passar ingen annanstans.
 
F fisgris8 skrev:
jag fick både basen och förstärkaren att lira tillsammans.
Tog en röd/vit från förstärkaren och en röd/vit från basen och sedan tillsammans i denna lilla dubbel koppling.
3,5 mm ska inte kopplas med en sub.
 
Använd den vita kabeln.
Subw1 på receivern till line in på baslådan.
Mycket möjligt att du behöver koppla in både röd och vit ingång.
Köp en förgrening då.
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Använd den vita kabeln.
Subw1 på receivern till sub in på baslådan.
Inget annat.
Tror jag har testat alla sub utgångar utan att få det att fungera. Men kan testa igen 👍
 
Skärmdump från Amazon.se som visar RCA hona till 2 RCA hane Y-splitterkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inte säkert att du får någon signal på LFE out (sub - utgång) när du spelar musik.
I normalt stereo läge så skickas allt ljud till dina två högtalare, och subben aktiveras bara i vissa speciella ljud-program och i video relaterade program , som prologic, dolby digital, DTS, NEO , atmos etc.

Säkraste sättet att alltid aktivera subben är att skicka högtalarsignalerna till subben, och sedan vidare till dina högtalare.
Då kan du dessutom balansera ljudet mellan stereohögtalarna och subben på bästa sätt.
Och subben kommer alltid att spela.
 
E eleson skrev:
Det är inte säkert att du får någon signal på LFE out (sub - utgång) när du spelar musik.
I normalt stereo läge så skickas allt ljud till dina två högtalare, och subben aktiveras bara i vissa speciella ljud-program och i video relaterade program , som prologic, dolby digital, DTS, NEO , atmos etc.

Säkraste sättet att alltid aktivera subben är att skicka högtalarsignalerna till subben, och sedan vidare till dina högtalare.
Då kan du dessutom balansera ljudet mellan stereohögtalarna och subben på bästa sätt.
Och subben kommer alltid att spela.
I en hemmabioreceiver så spelar basen också i stereo.
Har man små frontare då hade man ju inte annars haft nån bas.
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
I en hemmabioreceiver så spelar basen också i stereo.
Har man små frontare då hade man ju inte annars haft nån bas.
Det är nog märkesberoende, jag är rätt säker på att min Yamaha pre-amp inte gör det.
Dock kan jag ha satt mina front högtalare till large, så det kanske är orsaken.
 
E eleson skrev:
Det är nog märkesberoende, jag är rätt säker på att min Yamaha pre-amp inte gör det.
Dock kan jag ha satt mina front högtalare till large, så det kanske är orsaken.
Dom ska stå i small.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.