Vici och Petter ritar och bygger en 32 kvm stor stuga med punschveranda själva på fritiden och med två små barn i släptåg. När de är klara känns det som att vara i ett stort hus. I det senaste avsnittet av Husdrömmar bygger de nästan uteslutande med återbrukat material, en hel del från ödehuset i Småland.

Du kan läsa artikeln här: “Häftigt att bo i ett hus man själv byggt” – Husdrömmar
 
Välkommen att kommentera det tredje avsnittet av Husdrömmar 2024!

Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.

Utgå också från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.

Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
 
Varför ingen kommentar från Vici om hur det funkade med att ta barnen medan Petter byggde?
 
  • Gilla
  • Arg
HeyJon och 1 till
  • Laddar…
Jag tror de tog upp det i programmet, men jag fokuserar mest på byggdetaljerna i min text. Hon hade enormt tålamod och alltid humöret uppe, en superkvinna. :)
 
  • Gilla
Pankow och 7 till
  • Laddar…
vad är det här för konstigt koloniområde ser mer ut som ett frtidshusområde odlas ju knappt nåt vad man kan se på drönar bilderna
 
  • Gilla
craftsboy
  • Laddar…
Det är nog för att det var vinter när de filmade.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det är nog för att det var vinter när de filmade.
svårt att odla på gräsmatta
 
M maria01 skrev:
svårt att odla på gräsmatta
Så ser det ut på många ställen. Kolla Linnéa eller Stora Mossen i Bromma t.ex.
 
D
Hur kan detta platsa i ett program som heter husdrömmar har jag svårt att förstå.
 
  • Gilla
  • Arg
AG A och 4 till
  • Laddar…
D din granne skrev:
Hur kan detta platsa i ett program som heter husdrömmar har jag svårt att förstå.
Kul, annorlunda och inspirerande tycker jag! Mer så än många andra program med stor budget.
 
  • Gilla
ByggAnnette och 9 till
  • Laddar…
Tycker det var superfint! Härliga fönster och de verkar ha fått mycket för pengarna. En liten kamin hade ju dock inte suttit fel (men kanske det finns några regler emot)
 
  • Gilla
peterj66 och 8 till
  • Laddar…
PeterFalun
lyckat och smakfullt
 
  • Gilla
peterj66 och 3 till
  • Laddar…
Excel
Gillade inte konstruktionen, påminner om mitt första jordhus jag byggde i Minecraft för att slippa när alla monster som anföll mig.
 
  • Haha
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT och 4 till
  • Laddar…
Undrar hur det kommer se ut om några vintrar invändigt i fuktiga Göteborg utan värme och enkelrutor
 
  • Gilla
Chrille_B och 1 till
  • Laddar…
Väldigt fint, istället för alla överdådiga kåkar för överklassen som annars brukar vara med i programmet.
 
  • Gilla
Brotorpet och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.