E Elajomannen skrev:
Sorgligt att höra. Om en kund köper en box av oss och får problem så börjar vi med detta skyndsamt, vilket i de flesta fall är samma dag eller nästa vardag.

Men visst vi kan inte konkurrera med priset för boxen jämfört med att beställa någonstans på nätet. Men service därefter.

Nu har vi inte haft så många som krånglat tack o lov. Men åskat har tagit några stycken.
Allting låter så väldigt bra med Tibber och alla dessa andra aktörer på marknaden, det som stör mig är de inte har telefonsupport, endast via Mail/ chatt osv.
Jag blir inte nöjdare att av chatta med en ”hjälteagent ” ifrån Tibber som bara svarar utifrån något standard formulär.
Hade jag vetat vad jag vet idag, så hade jag aldrig köpt boxen via Tibber och anslutit till Tibber.
Hade hellre betalat lite mer för boxen och då förhoppningsvis fått en fullgod service
 
  • Gilla
Elajomannen
  • Laddar…
Kan då även tillägga att jag har under denna tiden varit tvingad att ladda publikt,vilket resulterat att mina kostnader har stigit avsevärt under tiden som jag inte har kunnat ladda hemma.
Tog upp detta med Tibber eftersom mitt ärende har hanterats skrattretande dåligt att en kompensation skulle kunna vara på sin plats för detta.
Då svarar "hjälteagenten" att de har inga möjligheter för kompensationer.
Lågvattenmärke på den tycker jag
 
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
Kan då även tillägga att jag har under denna tiden varit tvingad att ladda publikt,vilket resulterat att mina kostnader har stigit avsevärt under tiden som jag inte har kunnat ladda hemma.
Tog upp detta med Tibber eftersom mitt ärende har hanterats skrattretande dåligt att en kompensation skulle kunna vara på sin plats för detta.
Då svarar "hjälteagenten" att de har inga möjligheter för kompensationer.
Lågvattenmärke på den tycker jag
Ja ytterligare en skillnad, vi har en box som ligger i reserv för att kunna koppla in provisoriskt medan rep eller utbyte pågår.

Men visst, vi är inget elhandelsbolag. Nej vi är en elfirma som lever av nöjda kunder inom några mils radie.
 
  • Gilla
Maltemullvad
  • Laddar…
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
Kan då även tillägga att jag har under denna tiden varit tvingad att ladda publikt,vilket resulterat att mina kostnader har stigit avsevärt under tiden som jag inte har kunnat ladda hemma.
Tog upp detta med Tibber eftersom mitt ärende har hanterats skrattretande dåligt att en kompensation skulle kunna vara på sin plats för detta.
Då svarar "hjälteagenten" att de har inga möjligheter för kompensationer.
Lågvattenmärke på den tycker jag
Hur lång tid hade du förväntat dig stt det skulle ta, och har de förespeglat något? Jag tycker du ska kräva kompensation, det är din lagliga rätt enligt 6 kap. konsumentköplagen. Se särskilt 6 kap. 3 §.

Så räkna ihop dina extrakostnader och meddela dem ditt krav. Hjälteagenten ljuger – de inte bara kan, utan är skyldiga att ersätta dig.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur lång tid hade du förväntat dig stt det skulle ta, och har de förespeglat något? Jag tycker du ska kräva kompensation, det är din lagliga rätt enligt 6 kap. konsumentköplagen. Se särskilt 6 kap. 3 §.

Så räkna ihop dina extrakostnader och meddela dem ditt krav. Hjälteagenten ljuger – de inte bara kan, utan är skyldiga att ersätta dig.
När det gäller tiden, så rimligtvis max 2 veckor
När det gäller kompensation, det ska jag ta och titta närmare på, tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.