ohhh, men varför inga bilder från övervåningen?
 
Flamingo skrev:
ohhh, men varför inga bilder från övervåningen?
Bra fråga!

Vår teori är att A-hus inte har inrett övervåningen, och bilder på tomma, ostylade rum är väl kanske inte lika "säljvänligt"...
 
Hur är prisnivån i Öjersbo? Vi har varit där och jag har ju lite svårt att se charmen med läget, men det är ju ganska nära Göteborg. 2,75 miljoner, är det ett lockpris eller överpris? Jag tycker ju att det låter mycket med högre räntor och svaj på marknaden, men har ingen uppfattning om vad tomten kan ha för värde.
 
padde96 skrev:
Hur är prisnivån i Öjersbo? Vi har varit där och jag har ju lite svårt att se charmen med läget, men det är ju ganska nära Göteborg. 2,75 miljoner, är det ett lockpris eller överpris? Jag tycker ju att det låter mycket med högre räntor och svaj på marknaden, men har ingen uppfattning om vad tomten kan ha för värde.
Tomten borde ligga på ca 850 000 kr med ett sådant pris för ett Basic 4

Ser man vattnet kanske det är värt ;-)
 
Det verkar som att det kommer att vara öppen budgivning som man kan följa på internet, någon som vill gissa på slutbudet?
 
är det ingen av alla dem som bygger basic #4 i Stävie inne på den här tråden?
 
Någon som har något nytt att dela med sig?
 
surfa in på min blogg, där händer det lite =)
 
JoanBaez skrev:
Någon som har något nytt att dela med sig?
Ta en spegel på en skjutdörr i hallen. Vi missade det och fixar till det iefterhand hos en glasmästare för 1200 kr.

Ta även fundera på FTX, det blir snart standard i alla hus.

/Peter
 
Vad är FTX?

Vi har spegel på båda skjutgarderoberna =)

Har du inga fler bilder att dela med dig av?
 
Flamingo skrev:
Vad är FTX?

Vi har spegel på båda skjutgarderoberna =)

Har du inga fler bilder att dela med dig av?

FTX är en förkortning för mekanisk från- och tilluftsfläkt med värmeväxlare, ett ventilationssystem för byggnader.

/wikipedia
 
husresning på bloggen :)
 
trist att den här tråden dog ut, den som var så bra!

Vi har iallafall fått vårt hus nu, men har lite funderingar...

- vilken färg ska man måla utsidan med? Vad har ni andra valt? Vi har funderat på ljusgrå, då vi har valt vita dörrar och vindbeslag.

- när vi ska snacka med elektrikern, vad ska vi tänka på, vad är vitkigt att fixa direkt och vad kan man vänta med, vad har ni andra valt till?

- är det någon som har gjort nisher i badrummen, t ex infällda hyllor etc, vad kostade det extra, ungefär?

besök göra vår blogg om ni vill, där finns lite bilder så fort det händer nått nytt... just nu står det ju ganska stilla...


GOD JUL
 
Tänk på att A-hus slänger på 10-15% på tillvalen när summan överstiger 10.000:-. Vi lät elektrikern sätta spotlights/dimmer i ryggåstaket och badrummen samt dra rör för nätverk. Vi kommer sen själva att dra nätverks och tv-kabel. Vi tog bort alla telefonuttag samt flyttade något strömuttag. För att dra kabel för tv och nätverk ville dom ha drygt 1000:- per enkeluttag.

Vi har valt vit puts (bruten i grått) då vi var tvugna att ha rött tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.