60 min kvar och 38 grader, ????
Slutat värma eller skölj varar i en timme??
 
5 min kvar och 58 grader. ????
 
A
M MatsoEvy skrev:
5 min kvar och 58 grader. ????
byt kretskort då
 
electroluxaren skrev:
byt kretskort då
Nej tusan 35 min kvar och 58 grader.
Nu när maskinen pumpat ur sista vattnet och jag öppnar så är det torrt: Nästan. Men helt klart bättre än innan. Så det verkar funka i 70 grader. Kör fler tester allteftersom. Återkommer, Tack för stöd.
 
En liten uppdatering. Torkning funkar i ett kortprogram 60 grader och 30 min.
 
Uppdatering. Nu torkar den inte alls i vilket program som körs. Beställer ny termostat och provar igen. Lite som i reklamen. Byt bil bit för bit. Snart ny maskin.
 
A
Byt elektroniken
 
Nu är man nästan besatt av detta. Kollade kretskort och inget synligt fel. Körde maskin igen och allt funkar fram till torkning ca 20 min kvar. Då står den helt stilla. Spolar inte in och värmer sålunda inte vattnet heller eftersom det inte finns vatten i maskin. Detta bara kollat i ett program. Sen en annan fråga är: Vad är torkning/aktivator till för som sitter i taket på diskmaskinen? Har den något med torknings aktivering att göra?? Inte hittat någon info alls om denna.
 
A
skönt med besatthet då får man utöva exorcism

torkningen på dessa maskiner sker endast genom att sista sköljningen är med varmvatten, sista 20minutrarna så bara väntar den på att det ev blir torrt dvs endast tidsspillan.
takhålet är endast till för att leda ut övertrycket vid värme, och kan i bästa fall ta med sig lite fukt oxå.

kretskortet kan det ändå vara fel på även om du inte ser något

ved om en modell som alla program gick helt oklanderligt utom snabbprogrammet på 30 minuter som istället tog över 2timmar
 
Tack för svar. Handduken får fungera som nytt kretskort ett tag. Sen får vi se. Ny maskin e inte bättre än den gamla förutom tork då såklart. Men 12,000 för en ny maskin blir säkert 1200 handdukar så det går det med. Men jag ger inte upp. Fler problem som ska lösas i vägen bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.