Ramnemark Ramnemark skrev:
Fördelen med en Intellivent Sky är att du kan ställa varvtalet genom deras app så du har lite justermån där iallafall. Men det kanske bara är på konstantflödet? 🤔 Har inte monterat mina än och bara monterat en på jobbet.
Helt klart en tanke - Även Fresh friskluftsventilerna är ju, om jag förstår det rätt justerbara.
 
F
Vårt hyfsat nya gästhus står på plintar och där sågade vi hål i golvet under Cinderella-toan. Med tätningslist så blir det ett i princip helt dragfritt slutet system. Lite svårare med gjuten platta förstås...
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
F Frågan skrev:
Vårt hyfsat nya gästhus står på plintar och där sågade vi hål i golvet under Cinderella-toan. Med tätningslist så blir det ett i princip helt dragfritt slutet system. Lite svårare med gjuten platta förstås...
Blir helt klar lite mer komplicerat! Men man kanske drar ett rör genom väggen!? 🤔

Får nog kolla runt lite vad som gäller!
 
F
Cinderella Comfort verkar vara förberedd för att dra rör genom väggen nuförtiden.
 
Cinderella Comfort har två hål genom väggen ja…
 
Ett svart föremål på ett brunt golv nära en vägg med skador, rörbitar och byggstök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Tack!!! Det där måste ju börja planeras redan nu! 👍
 
Fick ett ryck när agendan var tom för en dag - Det börjar bli hög tid att lägga i en högre växel nu när snön börjar dra sig undan och en trapp som bara är någon enstaka vecka bort.

Fick isolerat och lockade igen vissa av innerväggarna på nedervåningen.
Köksväggen måste förbi öppen tills dess att all el och vatten är planerat - Har inte riktigt ritat upp det där ännu och fru velar lite…

OSB-skiva i ett outvecklat inomhusutrymme med arbetsmaterial, konstruktion pågår, oavslutat projekt, arbetsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett pågående byggprojekt inomhus med oskyddade träbjälkar och OSB-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så när ritningen finns på trappen så var det bara att måtta ut och klippa hålet - Självklart måste en golvtegel kapas av, spillet får hjälpa till att lösa den problematiken.

Pågående byggarbete med träram, isolering, OSB-skivor och en halvfärdig taktrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu hoppas vi på fler gluggar i kalendern!
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Å trappen skulle komma igår - Men det satte DHL stopp för och skulle återkoppla när den kunde gå med en större bil…

Men Stepsta har då iaf levererat! Kaffe och Choklad! ❤️

Paket med ekologiskt kaffe och raw choklad, vegansk, nötfri, mjölkfri, glutenfri, sojafri, i låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
När man får dubbla budskap om leverans; 0900-1200 via telefon och 1700-2200 via SMS och så ringer telefonen klockan 0713…. ”Jag är där om 10!” 😆

Två båtar lindade i skyddande bubbelplast ligger på trottoar med snö och byggplywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 6 till
  • Laddar…
Attans - Nått har hänt där ute…

Fått besked om byte av elmätaren och tappade faktiskt anslutningen till övervakningen samt kameror i dagarna. Kanske en propp gått eller så har något sprungit läck… 😬
Var faktiskt ute och fixade tidigare i veckan - Stötte jag till något på pannan kanske!? Trycket var då 0.93bar när jag åkte…. 🤔

12 grader och faller - Måste nog styra om dagens planer, fylla en dunk vatten, hyra en REMS Push och rulla ut..

Temperaturövervakningsgraf visar max och min temperatur över en månad för en sensor i Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
AndersPS
  • Laddar…
Problematiken löst!
Var ute tidigare i veckan där jag släpade ut trappen och fick lite gjort på samma gång - Någon gång i den här processen tyckte jag att det var en snilleblixt att flytta på rumstermostaten. Jag la den PÅ pannan… 🤦‍♂️
Inte så konstigt att pannan var nöjd trots att rummet inte var 15grader. Flyttade termostaten och pannan hoppade igång direkt.
Shelly mätaren sitter ett par meter ifrån.

”Stupid is WHO stupid does!”

Fick i alla fall rabatt på Rems’en och 15mil på bilen….

Men det här fick jag gjort i veckan! Babysteps!

Oavslutat byggprojekt med en panna och rumstermostat placerad ovanpå, omgiven av trästommar och OSB-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats med väggmonterad panna, OSB-skivor och takstolar, stege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Kospel termostat visar inomhustemperaturen 18.2°C och inställd temperatur 18°C på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa under konstruktion med synlig rumstermostat felplacerad på pannan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rumstermostat på vägg som visar inomhustemperatur på 11.9 grader Celsius och klockslag 10:29.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
sinuslinus och 9 till
  • Laddar…
En fredag utan planer! 😃

Slang för nätverk - ✅
Slang till utgivaren - ✅
Dragit till ytterbelysningen - ✅
Städad bygget - ✅
Flyttat runt skit - ✅
Isolerat och lockat nästan en hel yttervägg - ✅

Allt på 5-ish timmar…

Inredning av ett hus under konstruktion med isolering, OSB-väggpaneler och framdragna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av ett bygge med isolering, elektriska ledningar, och ett fönsterdörr, verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis isolerad yttervägg och OSB-skivor i ett halvfärdigt bygge med stege och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Å så äntligen fick man till att frun sade sitt gällande köket - Bara dra fram det sista och börja locka igen! 👍

Kyl och frys under bänken helt enkelt. Blir lite puckat utan lådor men vad skall man göra!? 🤷‍♂️

Ett högskåp förstör en hel och det finns endast 2100x2100 i hörnan med entré samt fönster på vardera sida.

Kompromissernas rike när man bygger trångt! 😆
3D-rendering av ett modernt kök med skåp, spishäll, ugn och diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lovat mig själv att ”aldrig mer” bygga ett IKEA kök… men men…
 
  • Gilla
  • Älska
flimsy och 3 till
  • Laddar…
Söndags-rycket!
OSB - OSB och så lite mera OSB.
Korrigerade även trapp-hålet så 190cm+ storebror slipper slå i huvudet.

Kapade dessutom till fönsterbrädor av ljusgrå Valchromat och fönstersmygar av MDF… det blir några meter! 😆
Renoverat rum under konstruktion med osb-väggar, synligt trapphål och stapel av ljusgråa fönsterbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredningsvy med OSB-väggar och fönster med utsikt över sjö samt verktyg och byggmaterial på OSB-bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Under-renovering-rum med OSB-skivor på väggarna, en stege och skogsutsikt genom stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OSB-skivor monterade på vägg med isolerade takbjälkar och justerat trapphål synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppifrån vy av en trappa med OSB-plattor och justerat trapphål för höjd, i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönsterbräda av ljusgrå Valchromat med OSB-vägg och MDF-smygar i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staplad ljusgrå Valchromat och MDF-lister på OSB-golv med fönsterutsikt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.