N Niq skrev:
Du tycker det borde fungera fast det inte fungerade när du provade med 2 olika?
Rent generellt borde det funka, men uppenbarligen inte alltid vilket jag ville belysa...
 
Jag har också råkat ut för en vparts solenoid som inte höll måttet, så rekommenderar original, ny eller begagnad.
 
Vi plockade bort ventilen på kompisen Volvo flera gånger, den såg fin ut, funkade som den skulle, men gav felkod ibland.
Ny ventil löste problemet.
 
S swirve skrev:
En solenoid är ingen givare....
I detta fall har den åtminstone givit gråa hår...
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Kul att fler än jag haft problem med vvt solenoiden på Volvo... Höll på att bli galen där en sommar när den jävlades.
 
F
RoTe RoTe skrev:
Och jag säger att det inte spelar någon roll vad som gäller. Du får filma polisen också under ett stopp men om polisen säger att du inte får hjälper det inte att hävda din rätt om jag säger så... Du är alltid i underläge mot polisen.
Helt ok. Säger de så så är det väl till inse att det gäller.
 
Söker en begagnad solenoid på nätet nu. Det finns 2 nummer på den ett som jag tror är original reservdelsnummer och sedan ett som det står Ina framför.
Är det någon som vet vad Ina numret är? Är det tillverkarens serienummer eller något annat?

Måste båda nummren stämma eller räcker det om originalnumret stämmer?
 
Är inte Ina en komponenttillverkare?
 
Jo
 
Vattenpumpsbyte vid 12.000mil är inte ok…

Skönt man inte stänger av motorn så fort man stannar och går iväg korta stunder, då hade jag aldrig hört det och hunnit byta innan haveri



glapp i vattenpumpen

 
  • Gilla
  • Ledsen
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Grejer har ju blivit dyra, men detta tog nog priset. Vad tror ni en original Mopar Termostat kostar i Sverige?

Termostat för fordon med fjäder och tätning, metall- och gummidelar, används för temperaturreglering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte en aning, antingen jättedyrt eller väldigt billigt tror jag 🙂
 
nino nino skrev:
Inte en aning, antingen jättedyrt eller väldigt billigt tror jag 🙂
1.833kr på första stället jag kollade, dock riktigt dyr i staterna också för vad man får... (tull/moms på priserna, så lägg på en ~tusing på totalen)

Faktura för bildelar till en 2015 RAM 1500 5.7L V8, inkluderar vattenpump och termostat, totalt SEK 0,00 betalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
nino
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
1.833kr på första stället jag kollade, dock riktigt dyr i staterna också för vad man får... (tull/moms på priserna, så lägg på en ~tusing på totalen)

[bild]
Kollat om Grufman har på hyllan?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Kollat om Grufman har på hyllan?
Grufmans nya hemsida listade inget till min bil (beställde delar på Söndagen) så de fick enbart sälja 10årig Moparglykol över telefonen. ~2.300kr inkl frakt. som gick fort. Beställde 15:00 och kom till utlämningstället 11:00 dagen efter :O

Det var väl de enda lägliga med detta, skulle ju iaf. bytas snart
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.