3 994 läst · 34 svar
4k läst
34 svar
Höjning av bredbandspriset för trogna kunder...
Sida 1 av 3
Nu blir jag nästan ledsen...
Min bredbandsleverantör har höjt priset för mig som varit kund länge, jag har tydligen betalat detta höjda pris i flera månader.
Nästan 100:- /månad mer än vad ett nytecknat abbonemang kostar, och då är det utan bindningstid för nytecknat vad det verkar.
Dålig stil tycker jag.
Detta gäller Bredband2, har ni liknande erfarenheter med andra leverantörer?
Min bredbandsleverantör har höjt priset för mig som varit kund länge, jag har tydligen betalat detta höjda pris i flera månader.
Nästan 100:- /månad mer än vad ett nytecknat abbonemang kostar, och då är det utan bindningstid för nytecknat vad det verkar.
Dålig stil tycker jag.
Detta gäller Bredband2, har ni liknande erfarenheter med andra leverantörer?
Redigerat:
Medlem
· Sverige
· 5 087 inlägg
Ring till leverantören och se vad de kan göra med priset. Det du har som förhandlingsbud är att du byter leverantör om de inte kan ge dig ett tillräckligt bra pris.
Allvetare
· Västra götaland
· 8 963 inlägg
Det är bara att byta, tyvärr. Såhär ser affärsmodellerna ut för alla numera...
Helt normalt förfarande bland tjänsteleverantörer, inte ofta man premieras med automatik som befintlig kund.Dan1891 skrev:Nu blir jag nästan ledsen...
Min bredbandsleverantör har höjt priset för mig som varit kund länge, jag har tydligen betalat detta höjda pris i flera månader.
Nästan 100:- /månad mer än vad ett nytecknat abbonemang kostar, och då är det utan bindningstid för nytecknat vad det verkar.
Dålig stil tycker jag.
Detta gäller Bredband2, har ni liknande erfarenheter med andra leverantörer?
Bredband2 tröttnade jag tillslut på fullständigt, helt orimliga prishöjningar. Varje gång man försökte säga upp kontra de med tillfällig prissänkning.Dan1891 skrev:Nu blir jag nästan ledsen...
Min bredbandsleverantör har höjt priset för mig som varit kund länge, jag har tydligen betalat detta höjda pris i flera månader.
Nästan 100:- /månad mer än vad ett nytecknat abbonemang kostar, och då är det utan bindningstid för nytecknat vad det verkar.
Dålig stil tycker jag.
Detta gäller Bredband2, har ni liknande erfarenheter med andra leverantörer?
När jag kollar runt verkar både mobil och bredband vara synkat mellan leverantörerna. Jag hittar inget billigare mot vad jag har i alla fall.
När min avtalstid var på väg att löpa ut och min ISP skulle höja priset med dryga 200:- så ringde jag såklart upp dem och försökte förklara att de kommer tappa en kund om de inte kan erbjuda tjänsten för samma pengar som konkurrenterna. "Inget att göra åt, rabatterade priser gäller bara nya kunder" fick jag till svar, varpå jag såklart valde att avsluta tjänsten och byta leverantör.
En vecka efter bytet ringer de upp mig och vill att jag ska komma tillbaka som kund och erbjuder mig ett ännu bättre pris än vad jag bett om veckan innan. Jag förklarade i väldigt tydliga ordalag vad jag tyckte om deras beteende och att jag redan bytt leverantör och att det är "inget att göra åt".
En vecka efter bytet ringer de upp mig och vill att jag ska komma tillbaka som kund och erbjuder mig ett ännu bättre pris än vad jag bett om veckan innan. Jag förklarade i väldigt tydliga ordalag vad jag tyckte om deras beteende och att jag redan bytt leverantör och att det är "inget att göra åt".
Har en rundringning vid den här tiden på året varje år sedan där jag ringer och säger upp bredband och telefon.
I år var första året någonsin som Tele2 inte kunde tillgodose det pris jag ville betala vad gäller bredband.
Visserligen fick jag ett erbjudande som var billigare än vad ny-kunder kunde få just nu, men Telenor var fortfarande billigare på bredband.
Telefonen fick jag dock ner på rekordnivå (för mig) trots att jag sa upp bredbandet.
I år var första året någonsin som Tele2 inte kunde tillgodose det pris jag ville betala vad gäller bredband.
Visserligen fick jag ett erbjudande som var billigare än vad ny-kunder kunde få just nu, men Telenor var fortfarande billigare på bredband.
Telefonen fick jag dock ner på rekordnivå (för mig) trots att jag sa upp bredbandet.
Jag upplever precis samma sak.
Sen vi fick fiber indraget har det blivit samtal varje år och antingen omförhandla eller säga upp bredbandet och byta.
Det är samma sak varje år. Första personen man pratar med säger att det finns absolut ingenting att göra och att det är typ 599kr/ månad som gäller det är bara nya kunder som får 299 eller som nu senast 349kr/ månad. Då ber man att få säga upp sitt abonnemang. Då blir man vidarekopplad och då helt plötsligt finns det en möjlighet att göra något på priset. Tidigare har jag blivit erbjuden samma som tidigare men i år när Telia säger att det de kan erbjuda är 100kr i rabatt så blev det byte till Telenor på stående fot. Har man bara koll på vad konkurenterna erbjuder så vet man vad man har att förhandla om.
Man fyller bara i vilket datum som det ska börja på hos den nya leverantören och på sin höjd blir man stående utan internet en halv dag i skarven. Men för typ 3.000kr/ år som höjningen inneburit kan jag tänka mig att anstränga mig lite.
Trogna kunder finns inte längre känns det som, utan lockpriser och sen hoppas de att man inte orkar ta tag i det och betalar det dyra priset
Sen vi fick fiber indraget har det blivit samtal varje år och antingen omförhandla eller säga upp bredbandet och byta.
Det är samma sak varje år. Första personen man pratar med säger att det finns absolut ingenting att göra och att det är typ 599kr/ månad som gäller det är bara nya kunder som får 299 eller som nu senast 349kr/ månad. Då ber man att få säga upp sitt abonnemang. Då blir man vidarekopplad och då helt plötsligt finns det en möjlighet att göra något på priset. Tidigare har jag blivit erbjuden samma som tidigare men i år när Telia säger att det de kan erbjuda är 100kr i rabatt så blev det byte till Telenor på stående fot. Har man bara koll på vad konkurenterna erbjuder så vet man vad man har att förhandla om.
Man fyller bara i vilket datum som det ska börja på hos den nya leverantören och på sin höjd blir man stående utan internet en halv dag i skarven. Men för typ 3.000kr/ år som höjningen inneburit kan jag tänka mig att anstränga mig lite.
Trogna kunder finns inte längre känns det som, utan lockpriser och sen hoppas de att man inte orkar ta tag i det och betalar det dyra priset
Överge Bredband2. De höjer priserna för trogna kunder och anger lägre pris på olika hemsidor än vad de fakturerar. När man klarar får man en ursäkt och det lägre priset - men efter några månader så smyghöjer de. Ringer du igen så sänker de.....men vem vill behöva sitta och kontrollera dem hela tiden?! Jag bytte!Dan1891 skrev:Nu blir jag nästan ledsen...
Min bredbandsleverantör har höjt priset för mig som varit kund länge, jag har tydligen betalat detta höjda pris i flera månader.
Nästan 100:- /månad mer än vad ett nytecknat abbonemang kostar, och då är det utan bindningstid för nytecknat vad det verkar.
Dålig stil tycker jag.
Detta gäller Bredband2, har ni liknande erfarenheter med andra leverantörer?