Persson88 Persson88 skrev:
Nej varför skulle du ha rätt till det?
Enligt Skatteverket.
Text på svenska om krav för rutavdrag: arbete på bostad, reparation, underhåll, installation av teknik relaterat till internet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A AndersS skrev:
[bild]
Man lär sig något nytt varje dag, jag utför bara jobbet och fakturerar aldrig :D
 
Persson88 Persson88 skrev:
Man lär sig något nytt varje dag, jag utför bara jobbet och fakturerar aldrig :D
Men ett företag måste inte acceptera att hantera RUT/ROT.
Så det ska avtalas i förväg. Det har varit olika vid installation från operatörer, vissa har erbjudit och andra har inte gjort det.
 
Jag skulle lossa och flytta ut en fiberanslutning och kontaktade nätägaren och dom kom ut och lossade och monterade tillbaka utan kostnad, det hade det inte varit om jag haft sönder nåt
 
Får jag göra en hyfsat kvalificerad gissning och det är en villa.
Man ser en duct med skarv, vilket jag tolkar som att det är inkommande fiber från något fiberskåp/brunn i området utanför ts fastighet och den vill man inte skada för då brukar det börja kosta pengar att reparera.
Ts få berätta om man bor i villa och vart den vita ducten tar vägen i huset.
 
J
A AndersS skrev:
Får jag göra en hyfsat kvalificerad gissning och det är en villa.
Man ser en duct med skarv, vilket jag tolkar som att det är inkommande fiber från något fiberskåp/brunn i området utanför ts fastighet och den vill man inte skada för då brukar det börja kosta pengar att reparera.
Ts få berätta om man bor i villa och vart den vita ducten tar vägen i huset.
Yes och bilden ser misstänkt lik ut en Sot-box, alltså en överlämning punkt till tex företag.
 
P Pouya Sedghi skrev:
Jag kontakta flera olika ställe men fick ingen svar, jag menar de accepterar inte.
Innan du kallar dit någon, kan du inte koppla in det själv och kolla om det fungerar innan?
 
Är det bara jag som är skumögd, eller har inkommande fiber gått av vid skarvhylsan? Bild #2 tänker jag på.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Är det bara jag som är skumögd, eller har inkommande fiber gått av vid skarvhylsan? Bild #2 tänker jag på.
Det är lite skumt med två slarvhysor men bara fiber i ena änden på dom.
Det finns ingen bild på den vita duktens ände eller fibern med kontakten till mediaomvandlaren.

Hur gick det @Pouya Sedghi ?
zHar du fått hem nätägaren tekniker så de lagat fibern?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.