Hej, jag har bytt plats för proppskåp samt tvingas att byta plats för fiber (som finns innanrouter). just nu jag behöver koppla fiber igen som kallas fiber fusion men jag hittar ingen firma som kan hjälpa mig. Säg till om någon kan hjälpa mig med den här tjänsten.
Hälsningar Pouya
 
J
P Pouya Sedghi skrev:
Hej, jag har bytt plats för proppskåp samt tvingas att byta plats för fiber (som finns innanrouter). just nu jag behöver koppla fiber igen som kallas fiber fusion men jag hittar ingen firma som kan hjälpa mig. Säg till om någon kan hjälpa mig med den här tjänsten.
Hälsningar Pouya
Ta några bilder, så ska du nog kunna få hjälp. Har du tur kanske det är sk patchkabel som du själv kan koppla in/förbi.
 
J Jocke Best skrev:
Ta några bilder, så ska du nog kunna få hjälp. Har du tur kanske det är sk patchkabel som du själv kan koppla in/förbi.
Det går inte den behöver en speciell maskin som man kan koppla fiber till router.
 
  • En hand håller en ihopkopplad vit kabel med röda kopplingar mot en vit vägg och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en metalllåda med elledningar och vit tejp, mot en vägg eller möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Walle85
Funkar den som det är nu? Ser nämligen ut att ha minst ett ganska tydligt bryt, fiber ska inte böjas med för liten radie, risk för att den går sönder då.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Den tål mycket, men den läcker om man böjer den för tvärt. Men jag håller med om att den ser misshandlad ut.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Funkar den som det är nu? Ser nämligen ut att ha minst ett ganska tydligt bryt, fiber ska inte böjas med för liten radie, risk för att den går sönder då.
Det var långt och bara den sista delen ser ut sånt
 
P Pouya Sedghi skrev:
Det var långt och bara den sista delen ser ut sånt
Kontakta nätägaren så skickar de ut en tekniker som lagar det du haft sönder.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Kontakta nätägaren så skickar de ut en tekniker som lagar det du haft sönder.
Hur man kan hitta det?
Jag har Tele2 den som jag måste kontakta eller?
 
P Pouya Sedghi skrev:
Hur man kan hitta det?
Jag har Tele2 den som jag måste kontakta eller?
Börja där. Om du bor i lägenhet eller bostadsrätt så kan säkert föreningen eller fastighetsägaren berätta vem du ska kontakta.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Börja där. Om du bor i lägenhet eller bostadsrätt så kan säkert föreningen eller fastighetsägaren berätta vem du ska kontakta.
Tack för svaret
 
B
P Pouya Sedghi skrev:
Tack för svaret
Det där är lite lurigt att pilla på det där, det kan bli väldigt kostsamt... mycket troligt att det är Telia som äger fibern, som Tele2 hyr. Kan mycket väl vara så att det är enklare du hittar en lokal fibersvetsare som kan lösa det där åt dig......
 
B Boan skrev:
Det där är lite lurigt att pilla på det där, det kan bli väldigt kostsamt... mycket troligt att det är Telia som äger fibern, som Tele2 hyr. Kan mycket väl vara så att det är enklare du hittar en lokal fibersvetsare som kan lösa det där åt dig......
Jag kontakta flera olika ställe men fick ingen svar, jag menar de accepterar inte.
 
P Pouya Sedghi skrev:
Jag kontakta flera olika ställe men fick ingen svar, jag menar de accepterar inte.
Felanmäl till din operatör och förklara att du har klantat dig när du renoverat, dom kommer skicka ut tekniker och det kommer kosta dig en slant.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
B
Persson88 Persson88 skrev:
Felanmäl till din operatör och förklara att du har klantat dig när du renoverat, dom kommer skicka ut tekniker och det kommer kosta dig en slant.
Men hela reparationen har du rätt att få RUT på.
 
B Boan skrev:
Men hela reparationen har du rätt att få RUT på.
Nej varför skulle du ha rätt till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.