Har testat koppla in en kabel mellan pump och router idag. Routern tilldelar pumpen en IP-adress och jag kan se pumpen från routerns app. Dioderna på pumpens nätverksuttag blinkar grönt och gult vilket indikerar kontakt. Men jag får följande felmeddelande i Thermia-appennör jag försöker koppla upp. Några förslag på vad som kan vara fel?
Felmeddelande på skärm: problem med att ansluta till uppvärmningsenhet, internetkontrollinstruktioner, kontaktinformation, åtgärdsförsök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A arowe17 skrev:
Har testat koppla in en kabel mellan pump och router idag. Routern tilldelar pumpen en IP-adress och jag kan se pumpen från routerns app. Dioderna på pumpens nätverksuttag blinkar grönt och gult vilket indikerar kontakt. Men jag får följande felmeddelande i Thermia-appennör jag försöker koppla upp. Några förslag på vad som kan vara fel?
[bild]
Har inte du den senaste versionen på mjukvaran ? För att man kan via appen styrs pumpen så den kör när de är som billigast
 
Möjliga orsaker:
-Fel mac-adress är angiven
-Fel app är installerad, finns två st att välja på, Genesis är den du ska välja.
 
serdar100 serdar100 skrev:
Har inte du den senaste versionen på mjukvaran ? För att man kan via appen styrs pumpen så den kör när de är som billigast
Nej, jag har inte senaste mjukvaran (se mitt tidigare inlägg i tråden) men vill ha det. Jag vill testa få igång nätverksuppkopplingen för att se om jag kan uppdatera den vägen själv. Men troligtvis behöver jag en usb-sticka för att uppdatera, sen ska nätverksuppdateringar fungera.
 
R rastlos skrev:
Möjliga orsaker:
-Fel mac-adress är angiven
-Fel app är installerad, finns två st att välja på, Genesis är den du ska välja.
MAC är rätt. Men precis som du tipsar om så hade jag fel app! Laddar ner Thermia Genesis på direkten! 😁👍
 
A arowe17 skrev:
Nej, jag har inte senaste mjukvaran (se mitt tidigare inlägg i tråden) men vill ha det. Jag vill testa få igång nätverksuppkopplingen för att se om jag kan uppdatera den vägen själv. Men troligtvis behöver jag en usb-sticka för att uppdatera, sen ska nätverksuppdateringar fungera.
Du måste uppdatera via USB med nya uppdateringen.
 
serdar100 serdar100 skrev:
Du måste uppdatera via USB med nya uppdateringen.
Hmm.. typiskt..
 
Har Genesis appen blivit borttagen nu? Ihopslagen med Thermia Online 2.0 för Android?
 
richardtenggren
Du fick väl mejl om att man bytte till Thermia Online, den 16e?
 
Nej, det tror jag inte.
 
Nu har jag v14 av mjukvaran på en USB-sticka. Vet någon om inställningar i pumpen behöver göras efter en uppdatering av mjukvaran? Eller ligger alla inställningar och "kurvor" kvar?
 
richardtenggren
Mina inställningar låg kvar i alla fall :)
 
  • Gilla
arowe17
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Mina inställningar låg kvar i alla fall :)
Ok, bra att veta. Jag mailade nyss thermias support. Får se om de svarar nu i veckan.
 
Har du aktiverat "online" i inställningarna på pumpen. Annars får inte appen kontakt med pumpen.
 
Jag gick precis svar av Thermias support. De bekräftar att inställningar ligger kvar vid en mjukvaruuppdatering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.