800 000:- ca pris.
Modern elbil, "Emily GT", framför havsutsikt, 113 mils räckvidd, nu bokningsbar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
800 000:- ca pris.
[bild]
En Saab?
Ser lovande ut, men när levereras den?
 
Sannolikt inte i år men det är inga pengar inblandade i bokningen heller.
 
Ska bli väldigt spännande att se vad det blir av det!

Skymtar även något kombiliknande bland bilderna.

Fyra orangeröda konceptbilar uppvisas i olika versioner: SUV, sedan och cabriolet på en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D djac skrev:
Nej, såklart inte men jag ser ingen annan användning för mig, än att tanka på såna gratisplatser, och då blir det ju syftet, och då blir det ju så i just detta fallet.
Ok. För egen del bor jag en del på hotell och åker till idrottsanläggningar rätt långt bort. Då är det skönt att utan egentlig planering kunna plugga i bilen när den ändå står still.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ska bli väldigt spännande att se vad det blir av det!

Skymtar även något kombiliknande bland bilderna.
Finns dessa att välja på.
Fyra bilar i olika färger och öppningsbara tak arrangemang, visade uppifrån på ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Finns dessa att välja på.
[bild]
Precis! Tänker på hatchbacken där
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Fundering, vi har två fastigheter som båda används frekvent, 15 mil mellan, och behöver ladda på platserna. Kommer säkert att kunna ladda 95% "hemma", dvs vid någon av fastigheterna.
Har man laddbox på båda platserna och har man kabel i bilen, vad kostar det?
Jag skulle säga att man bör ha laddbox på båda ställena, ja. Går att sneaka och bara ha en box med CEE-anslutning som man använder på båda ställena.

Kostar typ 6–8.000 kr/box inklusive installation.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Nej, den andra sladden skulle aldrig betala sig för mig, även om elen är gratis!
Jag passa på att ta det i samband med installation av boxen så den fick bidrag den med.
Och anledningen att jag köpte en var för att första bilen jag beställde så ingick inga kablar alls. (opel)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle säga att man bör ha laddbox på båda ställena, ja. Går att sneaka och bara ha en box med CEE-anslutning som man använder på båda ställena.

Kostar typ 6–8.000 kr/box inklusive installation.
Om det inte finns andra anledningar som talar för en mobil laddbox hade jag def. satsat på en på vardera ställe. Värdet i att slippa packa upp och ner den blir för stort i slutänden.
Min kollega satsar på en mobil laddbox hemma dock, men det är för att de vissa perioder vintertid inte kan köra upp bilen på gården utan behöver parkera den vid vägen, för att ladda från en fast box skulle de i så fall behöva en va 30 meter lång laddkabel. Klart enklare att hitta en så lång vanlig trefaskabel med CEE-don.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Fundering, vi har två fastigheter som båda används frekvent, 15 mil mellan, och behöver ladda på platserna. Kommer säkert att kunna ladda 95% "hemma", dvs vid någon av fastigheterna.
Har man laddbox på båda platserna och har man kabel i bilen, vad kostar det?
Jag har laddbox och kabel på båda platserna. Ingen kabel i bilen.
 
Fairlane
MultiMan MultiMan skrev:
500 kr lägre skatt än på min 2-liters 22 år gamla Saab 9-5. Verkligen rimligt! Det är så man odlar politikerföraktet.
Åfasen, min Saab 9-5 kostar 900 kr mindre, eller 1400 mindre än din. Min går dock att köra på etanol och jag gör det relativt ofta.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle säga att man bör ha laddbox på båda ställena, ja. Går att sneaka och bara ha en box med CEE-anslutning som man använder på båda ställena.

Kostar typ 6–8.000 kr/box inklusive installation.
Påverkar kabellängd? Skulle helst vilja ha 10m vid fritidshuset.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Precis! Tänker på hatchbacken där
App app app
Shooting Break heter den 😉
 
P Pin skrev:
App app app
Shooting Break heter den 😉
Jadu, jag har ingen aning om skillnaden, och en snabb internetsökning hjälpte mig inte 😅
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.