HOBBY ARCHITECT
6d26e68fc3b4d03c0233a12a5fdb6468.jpg
Men garaget kunde väl vara separat.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Har du tomt? Ska det vara 1,5 plan, 2-plan, sutteräng eller enplan? Varför vill du att det ska gå att stänga mellan kök och vardagsrum?
Här är tomten.
Kanske fel forum men här är anledningen till valet av vinkelhus med den planlösningen som jag tidigare redovisade. Placeringen är inte 100% ännu då huset kommer flyttas för att maximera grönytan.
 
  • Ritning med symboler och mått ligger på inredning av fordon, synbart start/stop-knapp och växelväljare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
HOBBY ARCHITECT
Planskiss för bostad med vardagsrum, kök, sovrum, badrum och balkong. Inrett och detaljerat markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
1a med kokvrå?
Om jag ser rätt så kommer det inte gå igenom hos byggnadsnämnden i swe. Iofs kan ju en hiss sättas in vid sovrumstrappan.
Huset kanske funkar som poolhus etc...
 
HOBBY ARCHITECT
fgo fgo skrev:
1a med kokvrå?
Om jag ser rätt så kommer det inte gå igenom hos byggnadsnämnden i swe. Iofs kan ju en hiss sättas in vid sovrumstrappan.
Huset kanske funkar som poolhus etc...
Ja, det är ju inget för rullstolsburna.
 
HOBBY ARCHITECT
A asarhadonadam skrev:
Här är tomten.
Kanske fel forum men här är anledningen till valet av vinkelhus med den planlösningen som jag tidigare redovisade. Placeringen är inte 100% ännu då huset kommer flyttas för att maximera grönytan.
Så du har valt det huset nu?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Så du har valt det huset nu?
Inte än men lutar mycket åt det.
 
HOBBY ARCHITECT
Modernt enfamiljshus med exteriör, interiör och planritning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte så tokigt vid första anblicken, men tänker man efter finns det en del brister.
Man bör lägga badrum och klk mellan sovrummet och vardagsrummet. Dels blir det billigare vattendragning, dels vill man gärna ljudbegränsa mellan sovrum och vardagsrum.

På gästtoaletten har du glömt att rita in toan, men det är ju ett mindre problem, dock bör dörren inte vara ut mot kök och vardagsrum. Inte sdå kul om någon öppnar och man sitter där och har glömt att låsa. Eller är det tvättstugan?

Finns heller ingenstans att göra av skor och hänga jackor till vardags/för gäster. Att skicka in dem i garderoben är inte okej,. Barnens skor och jackor kommer att ligga över hela golvet.

Väldigt härligt med den stora öppna ytan, men "pantryt" (skafferiet) blir lite malplacerat, och det är många döda ytor som är svåra att utnyttja på ett bra sätt.
 
Antar att det inte är en svensk planlösning? 😅 tänker främst eftersom dörrar i badrum och entre går inåt.

Gillar själva uppdelningarna i sig, med gemensam yta i mitten, vuxenyta på ena sidan och barnyta på andra. Jag gillar fördelningen i barnytan, men hade själv velat jobba om ffa vuxendelen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
L lillanutten skrev:
Antar att det inte är en svensk planlösning? 😅 tänker främst eftersom dörrar i badrum och entre går inåt.
Nej precis. Det är inte jag som har gjort det, så duktig är inte jag. Detta är en tråd för planlösningar man gillar, mina egna la jag nyligen upp här.
 
L lillanutten skrev:
Antar att det inte är en svensk planlösning? 😅 tänker främst eftersom dörrar i badrum och entre går inåt.

Gillar själva uppdelningarna i sig, med gemensam yta i mitten, vuxenyta på ena sidan och barnyta på andra. Jag gillar fördelningen i barnytan, men hade själv velat jobba om ffa vuxendelen.
Aha, det förklarar ju en del. Amerikaner tar inte av sig skorna inomhus, och sedan står väl värdinnan och tar emot kläderna? Eller så slängs de på sängen i Master Bedroom, det har jag sett på TV 😆
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.