Mackmyra Brukswhisky.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Fanns några kvar på hyllan i min lokala butik...

Inmundigar en just nu.

En ölburk av märket Mariestads med julöl, guldig och röd design, traditionell stil, 5,8% alkoholvolym.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
E
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Påskmust? En dålig kopia 😁
Maria T Maria T skrev:
Trodde de bara märkte om flaskorna 😬 för att få sälja mera. Men men.
Blottar min okunskap men ÄR det skillnad på jul- och påskmust, eller kanske snarare BORDE det vara skillnad på dem?

Skillnaden är i alla fall inte stor nog för mig att märka/minnas de månader som går mellan tillfällena. (Däremot mellan olika märken eller man kör tricket att låta dem släpa efter en säsong för lite extra lagring på flaskan.)
 
Maria T
E Emil.P skrev:
Blottar min okunskap men ÄR det skillnad på jul- och påskmust, eller kanske snarare BORDE det vara skillnad på dem?

Skillnaden är i alla fall inte stor nog för mig att märka/minnas de månader som går mellan tillfällena. (Däremot mellan olika märken eller man kör tricket att låta dem släpa efter en säsong för lite extra lagring på flaskan.)
Erkänner att jag inte heller vet; nu har det ju sålts must till påsk i ett antal år men första gången fenomenet Påskmust dök upp så var det i alla fall många som muttrade om att det just skulle vara om-märkta Julmustflaskor.
 
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
OramaC
En ölburk framför en korg med vedträn på ett stengolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dags att ladda bastün 💪
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Julmugg full med varm choklad och marshmallows, står på mörkt bord med juldekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite 🥶 .. då passar det bra med varm choklad, med en skvätt ROM i 👍 garnerade med minimarshmallows 😍
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Lite 🥶 .. då passar det bra med varm choklad, med en skvätt ROM i 👍 garnerade med minimarshmallows 😍
Varm choklad och rom köper jag alla dar i veckan men att kontaminera det med marshmallows verkar inte alls rätt🤔. Men som man säger smaken är olika och bra är det.

På samma tema - även punch gör sig utmärkt i varm choklad när man känner sig lite urren.
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Varm choklad och rom köper jag alla dar i veckan men att kontaminera det med marshmallows verkar inte alls rätt🤔. Men som man säger smaken är olika och bra är det.

På samma tema - även punch gör sig utmärkt i varm choklad när man känner sig lite urren.
Maken vägrade oxå marshmallows i sin…
.. jag älskar amerikanska julfilmer.. ;)

Min grej är eg Baileys i chokladen.. (det och Eggnog är min ”jultradition”)
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Firar in helgen med en Moscow mule och en Cosmoplitan 🍸
 
  • Ett köksbord med en kopparmugg och en cocktail i förgrunden. Oinredda, mysiga hemmiljö, kväll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Düsseldorff
O ostersundaren skrev:
Firar in helgen med en Moscow mule och en Cosmoplitan 🍸
Tvåhänt, jo jag tackar!
 
  • Gilla
ostersundaren och 1 till
  • Laddar…
Sexpack Zeunerts Julmust, tomte, 500 ml flaskor, festlig dryck, svensk jultradition, färgrik förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Julmust blir det ikväll - utförsäljning på lokal Ica (20 kr för 6 st 50 cl glasflaskor!)
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Nån bira innan maten på Åkerblads
Ett rörigt bord med ölburkar, en tom glasflaska, glas och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Flaska på bänkskiva, etikett visar "Glögg", alkoholhalt, 700ml, koppartoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flaska med etikett, beskriver destilleri i Töre, Sverige. Innehåller genomskinlig vätska, möjligtvis spritdryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Irländsk kaffe i genomskinligt glas på barmiljö med skumtopp och kaffeböna ovanpå. Salt- och pepparkvarnar oskärpa bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett skottglas med lagerdelade drycker på en bardisk, suddig bakgrund med fler glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Ett glas med mörk dryck, dukat matbord, restaurangmiljö, trämöbler, bordsplacering, servetter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jäger!
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.