Min 80-20 regel säger att 80% ändrar ingen konfiguration och 20% gör någon förändring.
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
Jag tycker F1 routern verkar helt OK. Vad jag vet har den inte behövts startas om knappt nån gång se'n i maj förra året, och Wifi'n känns både snabb och stabil.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
namnbyte
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag tycker F1 routern verkar helt OK. Vad jag vet har den inte behövts startas om knappt nån gång se'n i maj förra året, och Wifi'n känns både snabb och stabil.
Tycker också den är helt okej för "vanlig Svensson", ingen prestanda man vaknar med varma tankar om direkt men den är stabil med hyfsad wifi.
Det är först när man vill börja göra egna inställningar som psykbrytet närmar sig likt en ångvält. Ju mer avancerat, ju snabbare känner man begränsningarna. Och var det inte alls varit genomtänkt rent UX-mässigt.

Men med tidigare inlägg sagt, den är helt perfekt för majoriteten av abonnemangshavarna som inte bryr sig så mycket.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Och de som behöver ha en speciell konfiguration och har kunskap skaffar egen utrustning.
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Be kundtjänst att kika i interna varuguiden, produkterna för väggfäste är som följer nedan.

Jag vill även vara tydlig med att jag skriver detta i egenskap av välmenande hjälpsam privatperson som har koll, dvs INTE i egenskap av att representera Telia på något sätt eller vis.

Namn: Technicolor F1 Väggfäste Vit
Artikelnummer: PSA6279402A
Status: Aktuell (2024-01-04)

Namn: Thomson Gateway väggfäste TG789/799 vit
Artikelnummer: DSLCTL789WM
Status: Aktuell (2024-01-04)
Det är inte lätt att vara köpsugen när säljaren inte är säljsugen. Jag beställde med ovan info och fick följande svar precis.
E-postmeddelande från Telia angående väggfäste för router. Rekommenderar Kjell & Company, Elgiganten för inköp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jaja, jag var kanske het på gröten och beställde för tidigt. Jag gör ett nytt försök om någon vecka när alla interna system är toksynkade. 🙂
 
namnbyte
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det är inte lätt att vara köpsugen när säljaren inte är säljsugen. Jag beställde med ovan info och fick följande svar precis.
[bild]
Jaja, jag var kanske het på gröten och beställde för tidigt. Jag gör ett nytt försök om någon vecka när alla interna system är toksynkade. 🙂
Men vad i helvete. Rent ut sagt.

Hinner jag på måndag ska jag försöka jaga fatt i någon som kan svara på varför kundtjänst inte vill sälja produkter vi bevisligen har och är aktuella i produktkatalogen. Detta är pinsamt.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Litanian fortsätter. Mitt ärende stängdes i en rasande fart och jag protesterade genom att öppna ett nytt ärende och framhärdade att det finns en hållare. Det gick sådär så snart blir jag väl klassad som låghalt och svagsint. Men mina räkningar betalar jag i tid i alla fall.

E-post från Telia angående att de inte säljer väggfäste till en F1-router, kontakta vid fler frågor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Ledsen
namnbyte och 2 till
  • Laddar…
namnbyte
ClasseClas ClasseClas skrev:
Litanian fortsätter. Mitt ärende stängdes i en rasande fart och jag protesterade genom att öppna ett nytt ärende och framhärdade att det finns en hållare. Det gick sådär så snart blir jag väl klassad som låghalt och svagsint. Men mina räkningar betalar jag i tid i alla fall.

[bild]
Hon jag talat med tidigare har slutat sedan dess, letar efter en annan kontaktperson mellan de ordinarie arbetsuppgifterna.. vore mycket intressant att få en kommentar av dom på detta
 
namnbyte
Har ett konkret besked gällande väggfästen!

De är mycket riktigt slut i lager, men ej säljstoppade. Det har lagts en beställning då efterfrågan (om än liten) absolut finns, så vecka 8 är den preliminära leveransveckan så som det ser ut just nu.

Den kan bli lite kortare, den kan bli längre, när det faktiskt finns i lager beror på leverantör och omvärld...varav den sistnämnda är lite skakig just nu, kan man säga. Men Telia har en lagt beställning på fler.

Får ni efter vecka 8 fortfarande stopp i kundtjänst, att ni inte får beställa, pinga mig på valfritt sätt.

Och så vill jag såklart ännu en gång vara tydlig med att jag inte representerar Telia på något vis, men jobbar där inom. Så för eventuella övriga problem gäller ordinarie kontaktväg precis som vanligt 😎
 
  • Gilla
Matte Bygg och 3 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Har ett konkret besked gällande väggfästen!

De är mycket riktigt slut i lager, men ej säljstoppade. Det har lagts en beställning då efterfrågan (om än liten) absolut finns, så vecka 8 är den preliminära leveransveckan så som det ser ut just nu.

Den kan bli lite kortare, den kan bli längre, när det faktiskt finns i lager beror på leverantör och omvärld...varav den sistnämnda är lite skakig just nu, kan man säga. Men Telia har en lagt beställning på fler.

Får ni efter vecka 8 fortfarande stopp i kundtjänst, att ni inte får beställa, pinga mig på valfritt sätt.

Och så vill jag såklart ännu en gång vara tydlig med att jag inte representerar Telia på något vis, men jobbar där inom. Så för eventuella övriga problem gäller ordinarie kontaktväg precis som vanligt 😎
Tack för infon. Jag har lagt i min kalender efter vecka 8 att beställa ett väggfäste. Det blir fjärde gången gillt så jag håller tummarna. 🙂
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
Nu har jag beställt ett väggfäste. Får se hur det går men min vilopuls vartefter... 🙃
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.